Diskussion: Tråden om Sony Style view cover SCR26

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Fpow, 19 nov 2014.

  1. JpHenrik

    JpHenrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Man byter hållaren i stället så ska den passa med detta fodral. Det är därför jag vill ha ett. Men limmar man fast det på telefonen vill jag inte ha det....

    Skickat från min D5803 via Tapatalk
     
  2. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det ligger ju med en insats för skal. Den som heter 34B. Med den bör det passa?

     
  3. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Skalet passar i dockan
     
  4. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Tack för svar! :)
     
  5. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Crap, de skickade alla grejerna utom detta fodral som var restat..
     
  6. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    man får med adapter att sätta i laddstället. för att fixera skalet vid telefonen, drar man av en plastremsa på bakstycket som blottar nått klibbigt material, så känns som om man klistrar dit det. kan garanterat tas bort, frågan är om man sen kan återmontera det igen o få det att sitta kvar eller om det är förbrukat.

    angående knapp som jag skrev, man stänger skalet med en "flärp" som greppar på baksidan med en tryckknapp, hade varit snyggare me en magnet eller att de helt enkelt byggt in en magnet på ena kanten på framsidan av mobilen eller en stålbit där o magneten i skalet
     
  7. JpHenrik

    JpHenrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack, är du så nöjd med det så det är värt nästan 400kr med tanke på att det kanske är förbrukat om du vill ha telefonen utan fodral en dag?
     
  8. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Läderflärp som ska läggas runt skal och telefon och knäppas fast med en knapp låter som något jag kommer att hata. Jag vill ha ett smidigt skal som låter mig köra ned telefonen i fickan utan att känna att telefonen är betydligt större och klumpigare än innan - utan skal. Dessutom självhäftande tejp? :(
     
  9. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Störande.. har inte fått mitt och jag beställde det smtidigt som telefonen släpptes.. :/ från katshing.
     
  10. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    nu tar i o för sig kastning snarare 300 kr för det. Men tar jag av det, så beror det ju på att jag inte vill ha det, så just den grejen kanske inte stör mig så mycket. även om de skulle kunnat lösa detta utan klister utan att skalet blev tjockare (som jag tror är anledningen till klistret. Det som i så fall stör mig mer än flärden som omsluter telefonen o knäpps ihop med knapp på baksidan. Den gör telefonen rätt mycket tjockare i fickan. Man kan ju hoppas nån annan kommer med skal som har detta förster och nfc ship, men nått säger mig att så aldrig kommer ske.

    Vet heller inte med säkerhet om det är dubbelhäftande tejp eller sådant där som skyddsglas har, MEN det sitter ju fast bra, så antar att det är nån sorts klister, sen kanske man kan återanvända det på nått sätt
     
  11. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Slog till och köpte från engelska Ebay då det verkar vara lång väntan i sverige..borde få det senare i veckan
     
  12. z3compact

    z3compact Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mitt idag (dustin, mitt jobb handlar där) ca 1 månad sent.

    Nåväl, den klistras fast, verkar gå och ta av ett antal gånger (skall positioneras noggrant). Passar ok i fickan, jag vänder flärpen utåt - mindre risk att slå av/på nödsamtal av misstag, vilket annars hänt lite väl ofta.

    Dåligt är att insidan av skyddsglaset blir flottigt av fingeravtryck, örat etc.

    Bra är att den blir lättare att hålla i, jag har tappat min av misstag ett par gånger.

    Fråga: att lägga dit widgetar på tittfönstret var lätt men får man BORT dem?

    Vänligen M
     
  13. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Fick mitt idag vart efterlängtat, fast vet i fan om jag kommer använda det eller inte...... Levde inte upp till mina förväntningar på det....
     
  14. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Även jag fick mitt idag och första intryck är att det är alldeles för dyrt för vad det är, känns klumpigt tycker jag men detta är också första gången jag använder ett skal.

    Det verkar dock sitta fast bra trots att jag fått positionerat om det engång, jag ska testa det ett tag men telefonen är så mycket smidigare utan så är kluven.
     
  15. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    bra fråga, jag skulle vilja ändra lite, men hittar inga inställningar
     
  16. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Är ju bara trycka och hålla på widgeten sen dra den till soptunnan som dyker upp då.
     
  17. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Vad är konsensus bland er som köpt nu, är det värt pengarna? Får ändå intrycket att flera av er inte är riktigt nöjda, vilket får mig att överväga någon annan lösning.
     
  18. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hade jag vetat vad jag visste idag så hade jag inte tyckt det varit värt pengarna. Fast nu när jag ändå köpt det kommer jag använda det ett tag för att känna efter trots att det inte var som jag hade tänkt mig. Tänker du köpa det skulle jag rekommendera dig att titta på det irl i så fall innan.
     
  19. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Lezziter jag tycker inte det är värt i närheten av dom pengar jag gav för det dvs ca 400:-, tap to wake funkar väldigt dåligt genom fönstret och man kan inte göra så mycket med skalet stängt,

    Det jag stör mig mest på är dock att det är en knapp man låser skalet med, varför? så klumpigt, måste ha funnits ett bättre alternativ, bra dock är att telefonen inte är hal som en tvål längre och att displayen är skyddad.

    Jag råder dig att titta in det eller ännu bättre får se en Z3C med skalet monterat innan köp.
     
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ingen som vet om någon annan tillverkare, typ Nillkin kommer göra en kopia på detta? Sonys verkar inte så bra...