Trasig/glapp Öronhögtalare?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av nagel, 5 dec 2014.

  1. nagel

    nagel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan, har problem med öronhögtalaren i min Xperia Z, får inget ljud där och har varit tvungen att prata genom högtalartelefon läget. Märkte nu dock att om jag trycker lite där uppe vid högtalaren vid samtal så fungerar den ibland.

    Är det någon ide att försöka fixa det eller det kanske är tid för en ny telefon.
     
  2. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Har samma problem med min. Den började också glappa nyligen. För mig händer det när telefonen blir varm. Har funderat på att skicka in den men verkstaden lär ju knappast hitta något fel eftersom det bara händer ibland. Såg att den fanns en guide på ifixit för att fixa den själv, men jag orkar nog inte det. Lutar åt att jag köper en ny telefon istället. Uppdatera gärna hur det går.
     
  3. nagel

    nagel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft telefonen över 1år så garantin har gått ut för ett bra tag sen. Får se om jag försöker mig på att fixa det. Ser inte så svårt ut enligt dem.
     
  4. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Sony har två års garanti tror jag.
     
  5. Perlisch

    Perlisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Stämmer mycket bra. 24 mån garanti på Sony. Även om din återförsäljare vara lämnar 1år kan du kontakta xperia care.
     
    kalleboston gillar detta.
  6. Edvin-89

    Edvin-89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med min telefon som jag köpte den 2 februari 2013, skickade ett mejl till butiken jag köpte telefonen av och fick skicka in telefonen på reparation, inga konstigheter alls :)

    Det enda som varit problem är att verkstaden klantat sig och haft sönder andra saker på telefonen istället så nu ska den i n på omrep för andra gången :(
     
  7. moelito

    moelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    ROM:
    stock
    Platta:
    Samsung A8
    Platta 2:
    Lenovo tab 10 Plus
    ROM:
    Lineage
    Samma sak har hänt mig två ggr nu. GPS-mottagningen verkar oxå bli riktigt urusel samtidigt så jag misstänker att något glappar där med. Fick den reparerad första gången så det är väl dags att skicka in den igen innan garantin går ut.