Diskussion: Köpa Nexus 6

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av saftmaskin, 22 okt 2014.

  1. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Antagligen så prioriterar Google/Motorola andra länder före men skickar hit lite mindre leveranser för att de som absolut vill ha en ska kunna få tag i en. Så det är väl de leveranserna MM och EG har fyllt och därför de tagit bort dem.
     
  2. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Enligt Katching så kommer de att få in en begränsad mängd med 64 GB i år(vecka 51 närmare bestämt) men 32 GB skall inte komma förrän nästa år.
     
  3. Wollmer

    Wollmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Motorola Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Motorola Google Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    Som tidigare nämnt har de valt att plocka ner den från hemsidan p.g.a. för många förtidsbokningar... Försenad är den och mer försenad lär den tyvärr bli.
     
  4. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Den har TW så det går bort direkt... Har det nu och upplevelsen är allt annat än possessiv ska bli så underbart att återgå till en Nexus med äkta Android som system...
     
  5. Nexa

    Nexa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2014
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Men TW försvinner väl helt om man rootar och går över till CM? Än så länge är inte CM släppt till Note 4 men det är ju bara en fråga om tid, right? Visserligen har jag hört att "det aldrig blir 100%" - varför inte? Vad är det som inte fungerar helt och hållet?
     
  6. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Har kört med lite AOSP i min Note 3 och det funkar men inte lika bra som det fungerar i en Nexus...
     
  7. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Jag vet inte om det gäller Samsung, men ett exempel kan vara att kameran blir sämre. Så är fallet för Sonys enheter som har någon funktion i bootloader (har jag för mig?) för brusreducering som alltså försvinner när du byter till en annan.
     
  8. Nexa

    Nexa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2014
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hmm, kan du gå in djupare på vad du menar med "men inte lika bra som det fungerar i en Nexus..."? Kameraexemplet som Virreviking nämnde har jag hört tidigare - det köper jag men tror att jag skulle kunna acceptera.
     
  9. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Jag har i alla tider alltid rootat, flashat roms osv, sedan jag köpte min första android – en HTC Desire. Och det går liksom inte riktigt sätta fingret på men det blir aldrig riktigt bra. Jag sysslar själv inget med kodning så vet inte riktigt vad jag pratar om, men jag har fått uppfattningen att man med de flesta tillverkare tvingas kompromissa med delar av systemet som måste lånas från originalroms eller andra enheter för att det ska lira, och då blir det liksom aldrig helt 100.

    Omstarter, mikrolagg, dassig kamera, force closes osv är inte ovanligt när man börjar på och flasha roms på normala enheter. För nexus-enheter är detta dock ganska ovanligt. Ibland kan en dålig rom komma ut som åtgärdas snabbt, men generellt är utvecklingsstödet så oändligt mycket bättre.
     
    Beakon gillar detta.
  10. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Håller helt med, mycket är bättre men det är ofta man får göra kompromisser på något plan. Och sen kommer hetsen att hela tiden blåsa in senaste version för att fixa än det enda och det andra. Och ibland bara för att.

    Det är som att leva i en ständig beta :)

    EDIT: på gott och ont måste jag tillägga
     
  11. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Så är det verkligen. Hade man varit vid sitt sinnes fulla bruk hade man ju köpt en Nexus 5 nu och bränt in senaste stabila versionen av CM10 och inte rört den på 2 år. Det kommer ju fungera felfritt!

    Stor risk...
     
  12. Beakon

    Beakon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt slutat roota och flasha roms just av den här anledningen.
    Alltid är det något litet som strular och ställer till det, kanske inte direkt men över tid.
    Men det beror ju på hur man använder sin telefon och vad man ska ha den till, ska man ha en "rullande testbädd" och kan leva med att den inte är så nära 100% stabil man kan komma så är det ju bara att köra på.

    Själv för mig var droppen en incident då jag hamnade på sjukhus och var beroende av en telefon som inte fungerade alls pga flashning av senaste CM releasen.
    Den hade tydligen en bugg i sig så att man inte kunde ringa.. Det var lite fel läge att upptäcka det på väg till sjukhuset...
     
  13. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Idag begriper jag inte varför jag köpte en Note 3.... Måste ha haft någon mental blockering förra året när jag köpte ny mobil..
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Shit folk. Lugna ner er. Den kommer när den kommer. Jag är inte alls lika otåliga som ni. Jag har inte ens förbokat eftersom jag har dålig erfarenhet av det. Jag vet att det är bättre att ta en senare batch så alla ev. fel är åtgärdade. Jag har verken ork eller lust att skicka tillbaka och hålla på (eller gå tillbaka om det blir en lokal butik).
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  15. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Nu har ju både tre och fyra batcher redan levererats till staterna, så ev. rapporterade fel borde ha hunnits repareras tycker jag.

    Och det är faktiskt viktigt att vara tidigt ute nu för tiden. Köper man inte denna förrän i februari så är den old news redan inom en eller två månader ;D
     
  16. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Nu har jag ringt 3 gånger till mediamarkt och dom har alla dessa 3 gånger lovat att ta tag i detta och att ringa tillbaka till mig men det gör dom ju inte :mad:

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  17. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Samma här, måste bara funka, kids på dagis, vill inte riskera att missa ett samtal bara för att farsan är en root'aholic
     
    Beakon gillar detta.
  18. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag kör Google Edition ROM på min S4 och det är inte problemfritt.

    Förutom märkbart sämre kvalitet på kameran så känns telefon allmänt ostabil och buggig med random reboots, telefonsamtal som låser sig så jag inte kan lägga på luren mm.

    Förutom detta så är ju kravet Root för att köra Vanilla android och då får man dras med triggad Knox security. Dvs det kommer alltid att synas att telefonen är eller har varit rootad!
    Fuck Samsung säger jag bara...

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  19. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 832
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ni får gärna diskutera root och rom men gör det gärna i någon annan tråd.
     
    maxperes, Davil och Mikdroid gillar detta.
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Tveksamt. Europeiska versionen skiljer sig väl något mot den amerikanska. Den enda telefonen jag har förbokat var Nokia Lumia 1020. Fick ett måndagsexemplar trodde jag, men så hörde jag att flera andra upplevde samma problem. Väntade någon månad eller två och köpte igen, helt felfri och dessutom till ett lägre pris.

    Jag köper gärna Nexus 6 lite senare till ett lägre pris.
     
    Jan-Bertil gillar detta.