Diskussion: Vi som beställt Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av TomasL, 13 sept 2014.

  1. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det finns andra tavlor för diskussioner om Edge.
     
  2. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Beställde min i onsdags, med beräknad leverans på en vecka. Fick den i Fredags. Men jag hade inte möjlighet att ta mig till stan för att klippa mitt simkort förs idag, men nu slipper jag dras med två telefoner :-D
     
  3. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Så, vad finns det för skäl att inte uppgradera från Note 3 till Note 4? Vet att jag själv besvarat den frågan klokt och förnuftigt tidigare men det var innan uppgraderingsjävulen vaknade till liv när han insåg att Note 3 bara är second best :)

    Nån här som gjort den resan?
     
  4. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upggraderade mig från note 3 till note 4 , sålde min note 3 för 3000kr så jag betalade bara 3990kr kan man säga för min note 4 vilket jag tyckte var värt att göra för man får ju lite nya funktioner å bättre skärm mm när man uppgraderar ändå sen har den kvar värdet lite bättre också om man vill upggradera sig igen sen när note 5 komner sen .
     
  5. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har sällan möjligheter att sälja lurarna då det brukar vara många spekulanter som förväntar sig att få ta över dem gratis :) Hur stor upplever du skillnaden mellan Note 3 och Note 4 om man betänker att mjukvaruförändringarna normalt brukar göras tillgängliga via Custom ROMs ändå?

    (Inser att jag kanske delvis valde fel tråd för denna fråga men nu när de flesta har Note 4 i lager kanske det gör mindre)
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har haft både Note 3 och sen Note 4 som jag tyvärr sålde efter ett grovt felbeslut. Ångrar det bittert idag. Men men köper en vid läge. Men skillnaden mellan dessa märks mest i skärmen och kameran där Note 4 är grymt bra. Nu var ju inte skärmen dålig i Note 3 men i fyran är den fenomenal. Nackdelen i Note 4 jämfört med trean är batteritiden där den högre upplösningen spelar troligtvis en stor roll.
     
  7. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Som många andra funderar jag på att köpa Note 4 (trots mina tidigare kloka kommentarer om att det var onödigt om man har en Note 3 :D) och en Nexus 6. De främsta skillnaderna mellan lurarna och som talar för Nexus 6 tycker jag är Android 5 och bättre högtalare, där det förstnämnda fixas rask med en Custom ROM. Bättre högtalare är nice om man nån gång haft typ en HTC eller liknande med bra ljud, men knappast någon dealbreaker för mig som typ aldrig spelar spel, köra video och annat på luren. Samma slutsats brukar de flesta jämförelsetester komma fram till som jag läst också (och då även utan att ersätta TW med en Custom ROM). Finns det några skäl att köpa en Nexus 6 isf Note 4 för den som är beredd att köra Custom ROM som jag missat?

    (Ställer frågan här och inte i Nexus 6 tråden berende på den uppenbara risken att det slutar i ett onödigt flameware, var och en får gilla vad dom vill)
     
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det avgörande är ju vad du prioriterar, Notens grymma kamera samt en bättre skärm och en fysisk hemknapp. Nexus har ju fördelen med mjukvaran.
    Sen finns det andra aspekter också självklart men det här är väl dom största.
     
  9. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att beställa en via halebop men har aldrig köpt en operatörslåst mobil förut utan har alltid köpt mobilen för sig. Vilka är för- och nackdelarna?

    Kommer jag att få en massa halebop-appar och skit?

    Med mitt nuvarande abonnemang skulle jag tjäna ca 3k på att köpa mobilen på 24mån istället för att köpa mobilen fritt för nästan 7k och fortsätta med mitt utgångna abonnemang.

    Sitter på en note 2 nu.
     
  10. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Halebop "brandar" inte sina telefoner och så vitt jag vet är väl ingen Android-enhet operatörslåst?
     
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Tror bara 3 brandar o låser sina androidtelefoner.
     
  12. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det låter väldigt lovande! Tackar!
     
  13. mabzor

    mabzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Överväger att skaffa note 4 nu när man kollat på dess uppdatering istället för note 6 då behoven inte täcker en nyare variant. Men frågan är ifall ni tror på ett köp av denna note 4?

    http://www.ebay.com/itm/Samsung-Gal...379819?hash=item33ad46072b:g:pOkAAOSwcBhWVQAt

    Värt det eller inte? Bra pris dock inte ny men testad och många kunder har nämnt att det var en bra produkt och fint att den är olåst.

    Den största anledningen till att jag tänker mig note 4 istället för att vänta är nog mest funktionen att byta batteri är den stora fördelen.
     
    Last edited: 11 apr 2016
  14. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog ha försökt hitta en bättre begagnad på hemmaplan, ex här på forumet.
     
  15. mabzor

    mabzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aldrig tänkt tanken. tack! Ska kolla läget.