Problem: Problem med kamera

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av mctomas, 13 dec 2014.

  1. mctomas

    mctomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har ett nyfunnet problem med den främre kameran på min opo. Bilden tas inte då jag trycker på knappen, utan det är nästan som att den tar bilden 1 sekund tidigare eller senare. Försökt hela morgonen men blir lika förvånad varje gång. Förstår ni hur jag menar och har ni råkat ut för samma problem själva? Hur löste ni det? Jag har startat om, tvingat avslutning, rensat cache osv...

    Ska försöka med ett scenario för att förklara: Ponera en selfie med en rolig min, gör minen, tar bilden, bilden som tas är tagen innan eller efter minen typ... Fattar ni? Bilden verkar inte tas då man vill...
     
  2. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sker detta bara i kameraappen? Eller gäller det någon annan app. Ifall det är i kameraappen så skulle jag rekommendera att testa t.ex. Google Camera och se om problemet kvarstår även där. Jag har haft vissa problem med original-kameraappen på min opo.
     
  3. mctomas

    mctomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är samma problem i googles kamera, whatsapp osv... Jag hittade en problembeskrivning på oneplus forum och det verkar vara samma, det är som att kameran knäpper bilden ett ögonblick senare än man tror eller tycker/är van vid...
     
  4. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag testade på min egen nu, och det verkar som att bilden faktiskt tas någon ms innan man faktiskt trycker på knappen när man använder frontkameran. Men jag märker det bara ifall jag gör någon hastig rörelse med kameran precis när bilden tas.

    Men din släpar efter mer menar du? Vad kör du för version av Cyanogen? Jag kör 44s
     
  5. mctomas

    mctomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Släpar efter eller tar innan,nåt ere ju. Oklart hur den tar bilden innan man trycker på knappen dock :) 44s orootad osv...
     
  6. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Okej okej. Jag tror många telefoner sparar bilder några ms i förväg (kontinuerligt medan man är inne i kameran alltså) för att kunna framstå som att de tar bilden "direkt" när man trycker på knappen, så det kanske handlar om någon form av felkalibrering av denna funktion.
     
  7. mctomas

    mctomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja nåt ere ju... Aja tack för hjälpen, säg till om du hittar nåt
     
  8. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det ska jag göra!