Diskussion: Första intryck Xperia Tablet Z3 Compact

Diskussion i 'Sony' startad av Grimster, 31 okt 2014.

  1. Kirk242

    Kirk242 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Laddade min tablet i fredags förmiddag --> 78% kvar i dag måndag...staminamode gör sitt jobb
    Det är mycket pengar för ett fodral, men klart man får premium byggkvalitet och material :)
     
    michap gillar detta.
  2. dremel

    dremel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ligger på ca 3-4% per natt med min LTE variant med stamina påslaget. Låter som det ligger någon app och väcker den? :)
     
  3. michap

    michap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    I natt, med flygplansläge på men Stamina av, så tappade den bara c:a 5%, men då hade jag också avinstallerat en hel del appar innan. Enligt System Panel så låg cpu-användandet runt 1%, tidigare hade det legat på c:a 3-5%, så troligen var det någon av apparna jag gjorde mig av med som ställde till det. Nu återstår att se hur den beter sig med Stamina på och flyplansläget av. :-)

    /M
     
    bernard gillar detta.
  4. Kirk242

    Kirk242 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Är det någon som har den vite varianten?
     
  5. dannebr

    dannebr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02
    Telefon 2:
    Moto X Play XT1562
    Platta:
    sony tablet z3 compact
    go afton!

    ni som använt plattan ett tag, vad har ni att säga när nyhetens behag har lagt sig
    vad gäller batteritiden, vad är dom verkliga siffrorna??

    övrig ris & ros???

    står inför mitt första plattköp och tablet z3 compact är nog just nu den som känns mest intressant just idag

    tacksam om nån tar sig tid att skriva några rader

    /D
     
  6. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Gör det.
    Nu har jag inte jättemycket att jämföra med, har haft Samsungs första 10.1-platta innan och efter den kommer jag aldrig att köpa Samsung igen ivf.
    Men däremot Z3 tablet compact eller vad det nu är den heter, en kanonplatta. Smidig, hyggligt snygg, känns gedigen, snabb som tusan.
    Bra batteritid är det på min wifi-platta med, svårt att säga exakt hur länge, men bra tycker jag allt att den är.
    Det enda jag stör mig på är att det inte går att få ner ljuset på skärmen tillräckligt mycket, går att läsa på den i mörker om jag drar ner den till lägsta och justerar färginställningarna. Men jag hade gärna sett att den gick att dra ner lite mer.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Lite off topic kanske, men det finns appar som kanske kan hjälpa dig lite på den punkten: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.ne.hardyinfinity.bluelightfilter.free
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.lux
     
    Last edited: 3 dec 2014
    Claes B gillar detta.
  8. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Haft min i en vecka. Bytte från Nexus 7 2012 års modell.
    Sonyn är rapp, batteritid på fler dagar, fantastisk skärm mer än nöjd.
     
  9. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Är också väldigt nöjd.
    Det ända negativa är att man inte kan få actionbaren på sidan istället för botten i landskapsläge
     
  10. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag har!

    Vill med påpeka att jag är supernöjd, använder mest till remote play :) funkar nästan flawless.
     
  11. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Köpte en svart LTE-version. Riktigt nöjd än så länge, även om jag i första hand använder plattan för att läsa böcker i Kindle-appen (vilket inte kräver särskilt mycket processorkraft, direkt). Ibland kan jag komma på mig själv att tänka "Oj, bara 38% batteri kvar!?" för att strax därpå inse att den faktiskt har varit igång i 2½ dygn med 4G aktiverad (dock med datatrafik avstängd) och WiFi varit igång utan att den var uppkopplad. Skulle man stänga av 4G, skulle den antagligen dra klart mindre.

    Har se'n tidigare Nexus 7 (2012 edition) som började kännas galet seg (redan innan Lollipop - märkte ingen skillnad före och efter). Z3 TC känns sjukt rapp, och det är helt underbart att slippa alla fördröjningar. Ljusstark är den också, något som kunde vara ett problem med Nexus 7 (gick typ inte att sitta och läsa i solen, till exempel).

    Har inte gett den några större kraftprov än, men är som sagt riktigt nöjd än så länge. Det enda som är sämre jämfört med Nexus 7 är att den kan vara svår att få lyfta upp när den ligger platt på bordet - den är sjukt tunn och de rundade kanterna gör det inte lättare, medan Nexus 7 är klart tjockare och endast baksidan har en rundad kant, vilket gör att man lättare får grepp om den.



    Varför 4G igång om man ändå stängt av datatrafiken?
    Tanken var att prova sparläget där den bara har WiFi igång på platser där jag har sparade WiFi-nät, men den har antagligen valt jobbet som en sådan plats, eftersom jag har kopplat upp den via mobilen här ibland.

    Så varför stänga av datatrifiken?
    För att jag har Tele 2 "Data On Demand", dvs jag laddar på en viss mängd data likt ett kontantkort (laddade på 10GB för 299kr) som jag se'n kan använda upp på den tid det tar, oavsett om det skulle vara 3 dagar eller ett år. Har ingen lust att slösa på datamängden när jag har 6GB per månad i mobilen, men ibland kan det ju vara skönt att slippa snylta på mobilens data (för att inte tala om batteri) så jag valde ändå att köpa LTE-versionen.
     
  12. Lååttaaah

    Lååttaaah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Jag köpte plattan när den släpptes, eftersom jag tyckte att min tablet Z började bli lite seg (det är den eg inte, men jag tyckte det lät som en bra ursäkt för att slippa försvara min jag-gillar-nya-prylar-och-vill-ha-fast-mina-"gamla"-funkar-utmärkt-sida) och jag är grymt imponerad över dess prestanda, så liten som den är! Tar ingen plats, batteritid på ca 4 1/2 dygn! (tablet Z pallar 3 dygn om jag nu ska jämföra), rapp och bara skitbra pryl! Jag har faktiskt inget negativt att säga om den. (Inte tablet Z heller iofs) :-D
     
    kissidor och Griffin gillar detta.
  13. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Batterilivslängden när den inte används är rätt sjuk... Är uppe i 3 dygn med Stamina Mode aktiverat (förvisso bara 40 minuter Screen On Time då jag mest läst i Kindle-appen samt kollat nå't Youtubeklipp) och den droppade precis ner till 76% när jag kollade.


    /Edit:/ Inte lika fantastiskt imponerad över batteriet längre... Min Nexus 7 (2012 Edition) låg på 33% när jag kollade igår kväll (tisdag 16:e) och hade tydligen varit igång se'n 9:e december klockan 5 på morgonen. Visserligen hade den tydligen legat med WiFi avstängt, men ändå, 66% batteriåtgång på en vecka i standby med en knapp halvtimme aktiv skärmtid.

    Inte för att det gör Z3 Tablet Compact dålig, men är inte riktigt lika imponerad som tidigare.
     
    Last edited: 17 dec 2014
  14. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Jag börjar bli lite deprimerad av Sonys "premium" kvalitet...
    Har en Z2 telefon som inte går att prata i om man inte använder handsfree för ingen hör vad jag säger men jag tänkte att Z3:an tablet kanske håller lite bättre kvalitet och framförallt så använder jag ju inte ev. mickar och det är ju vad som är fel på Z2:an..
    Jag hade feeeeel.. :P
    Vibratorn hade ett skumt biljud, direkt ur lådan, om man skrev lite för fort, som om nånting satt löst.. Satt och skrev till Sony om det och vips så hade jag ingen vibrator.. :ehm:

    Är det ett vanligt problem eller?

    Edit: nu är vibratorn tillbaka, satt och läste 9gag och vips var den tillbaka.. :neutral:
    Missljudet också.. :(
     
    Last edited: 16 dec 2014
  15. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag har haft plattan i några dagar och är sjukt nöjd, bra batteritid har 5.5h screen on time på 2d 4.5h med 27% kvar. Trevlig design och bra storlek.
    Någon som vet om man kan använda ps4 handkontrollen till Android spel? Som tex world på tanks?
     
  16. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Har haft plattan (SGP621 BLACK LTE) i nån vecka nu. Har även köpt Sony original case (SCR28).
    Kommer närmast ifrån en Nexus 7 2013 WiFi.

    Upplever plattan som lätt och nätt. Rapp i gränssnitt och i exekvering. Lite klent ljud ifrån högtalarna fast dom är å andra sidan riktade rätt. Skärmen är bra. Upplever upplösning och pixeldensiteten som helt klart tillfredsställande. Upplever inga problem med kantighet eller liknande. Upplever text och annat som tydligt och lättläst. Bra ljusstyrka. Jämfört med en AMOLED så blir ju givetvis inte svärtan riktigt den samma men det är inget som stör. I gengäld upplever jag färger och vitbalansen naturligare (och bättre) än på Nexus 7:ans AMOLED. Batteritiden är klart bättre än på Nexus 7:an fast jag har inte gjort några direkta side by side jämförelser. Kör med Stamina-läget påslaget och det funkar bra. Goda möjligheter att konfigurera energisparfunktioner.
    Designen är ren och okomplicerad. Den känns lite ömtålig men det tillskriver jag att den är så tunn och lätt, känns bättre med case på. Ovant med power-knappen och ljudreglage mitt på långsidan men antar att det är en vanesak. Kommer skaffa mig en magnet-ladd-kabel via ebay för nån 50lapp. Att öppna luckan till USB-kontakten är inte svårt men det känns som om man sliter på luckan i onödan, en laddare med magnetkontakt löser det. Har även stoppat i ett 32Gb SDHC UHS-I kort som jag formaterat som exFAT och det funkar utan problem.
    Sony original case är lite dyrt men känns gediget. Det har sydda sömmar som inte syns på försäljningsbilderna (renderingar!?). Gummiklädd insida som gör det möjligt att justera vinkeln ganska fritt. Verkar även finnas uttag för laddockan (DK39).
     
    Concha och bernard gillar detta.
  17. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Gav tjejen en z3 tablet compact i julklapp, o måste säga att vi är sjukt nöjd med den. Bra display, snabb, riktigt bra batteritid, ja på nått sätt måste jag ändå säga att den känns mer gedigen och välbyggd än min z3 compact mobil. Tunnare än mobilen, och.en baksida i ett material som visserligen är plast, men som känns mer gediget och lyxigt. fick i förrgår hem ett SCR28 skal, riktigt trevligt. Visst lite dyrt, men tunt, sitter bra och skyddar bra. Framför allt känns det gediget och andas kvalitet. Summa sumarum, vi är riktigt nöjda-
     
    kalleboston och Kirk242 gillar detta.