Hur överlevde jag tidigare utan min Desire?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av marreboy, 23 jun 2010.

  1. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Har nu haft min Desire sen slutet av April och jag är så sjukt nöjd med den. Och den upphör inte att förvåna mig.

    Som exempel kan jag berätta om min semester tripp jag gjorde nu i veckan. Var till Göteborg för att besöka MetalTown festivalen. Körde dit med bil och använde Google Maps Brut navigation för att hitta till hotellet. Supersmidigt.

    Väl där så använde jag Google Maps och Latitude för att hålla koll på vart polarna höll hus när man kom ifrån varandra.

    Efter festivalen drog jag ner till Köpenhamn för lite mer semester firande. Öl på Ströget i solen är inte fel. :cool: Använde förstås Navigationen även här för att hitta till hotellet. I Danmark verkade även trafikinfo funka.

    Under vistelsen där använde jag maps för att hitta till olika adresser i Köpenhamn och vägbeskrivning via kollektiv trafik funkade så jä--a bra att det är läskigt. Varenda tidtabell och station för M och S-tåg fanns med och samma för bussar. Var så enkelt att åka buss och tåg på ett nytt ställe att det var svårt att tro på. Sedan kunde man ju följa sin framfart via maps också så att man visste när man skulle av.

    Att sedan sitta på en bar med en öl och samtidigt läsa pub recensioner så att man vet vart man går härnäst är ju också så schysst. :)

    Samtidigt att kunna ha ständig koll på sin mail och facebook och dela med sig av bilder man tar är så otroligt smidigt. Samt att snabbt kunna leta upp info om saker och ting via webben vart man än är.

    Iofs kanske ovanstående passar in på många Androidlurar eftersom maps finns till alla och facebook och så.. Men ändå... Jag är mycket nöjd som ni kan förstå.

    :teeth:
     
  2. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Låter som du borde ändra rubriken till "Hur överlevde jag tidigare utan Google Maps?" ;)

    Kul att du är nöjd!
     
  3. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kul att läsa positiva historier om Desiren, vilket förtjänar mer utav samma vara ifall du frågar mig!!
     
  4. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför skulle han det?? Google Maps är något som kommer med Desiren, inte tvärtom. No Desire, no Google Maps!

    Man säger inte "Hur överlevde jag tidigare utan fotbollskorna, fotbollen, målen och gräset?" utan man säger kort och gott "Hur överlevde jag tidigare utan fotbollen?". Kan dra en massvis med exempel, men du borde förstått min poäng nu!
     
  5. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ojoj, no hard feelings. Google maps fanns innan Desire och i andra telefoner. Där av mitt lilla humoristiska inslag, om något "långsökt"...
     
  6. Aveyz

    Aveyz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I det stora hela: Hur överlevde du utan en telefon med Android innan?

    Sen att du har en desire är ju säkert bara ett + i kanten :)
     
  7. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Precis, jag körde Google Maps på min Nokia 3110 Classic (den har ju dock inte GPS, men har kört Maps med gps på lånetelefoner från jobbet).

    Det som jag gillar med min Hero är inte VAD jag kan göra (för det mesta kunde jag göra även med min 3110 Classic) utan hur smidigt det är att göra. Det är ju främst det som apparna gör, de underlättar vissa uppgifter.
     
  8. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    +1!

    Men du, man semestrar inte i Göteborg, där bor man! :D
     
  9. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    +1

    :D:D

     
  10. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    hehe, instämmer! :P

    @marreboy: instämmer i din kommentar också. Jag är sanslöst nöjd med Android. Känns som det här är en milstolpe på nåt sätt, som man kommer att se tillbaka på och konstatera.
     
  11. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lite nyfiken, vad fick du betala för att surfa i Danmark? Skall dit i sommar och det vore kul om det inte kostade skjortan att använda telefonen.
     
  12. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hehe, kul att se reaktionerna..

    Ja, jag har frågat mig hur jag lyckats överleva utan android förut. Har ingen förklaring.. Men nu kan jag då inte klara mig utan. ;)

    @ds99jove Jag kör 3 och då kostar det inget extra med data i Danmark. Det är samma som i Sverige. I alla fall så länge man endast använder 3:s nät även där. Om man hamnar på annat nät så blir det dyrt. Har inte forskat i det.. så jag kan tyvärr inte ge bättre svar.
     
  13. Muyfa666

    Muyfa666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    +1. Desiren är det bästa som hänt mig på länge. :-)