Galaxy Tab S 10.5 & 8.4 - allmänt

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av paulreedsmith, 28 jun 2014.

  1. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    med CyanogenMod 11 flyger dessa plattor, helt sjukt vilken skillnad. imponerande

    Tapatalked from my GALAXY S5
     
  2. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Om vi pratar om android 5 så lär det inte komma förens första kvartal 2015
     
  3. nisseh beh

    nisseh beh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har fått hem min Samsung Galaxy Tab S 10'5" 4G nu! tyvärr måste jag vänta 8 dagar till innan jag får pilla med den då jag hade tänkt att lägga den under julgranen :)
     
  4. elinore

    elinore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Sjukt najs surfplatta, har tittat på hd filmer och spelat hq spel på den och jag är riktigt impad. Har även köpt till samsungs tillhörande tangentbord, Köpte allt i färgen bronz och den är ju bara sååå snygg. Tråkigt bara att jag inte kan använda mitt office paket på plattan, det verkar som att dom stödjer alla enheter förutom just android plattor..
     
  5. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...det kommer nog till androidplattor snart :-) Men så länge kan du ju köra det som är förinstallerat på plattan, det är riktigt bra (Hancom office). Alternativt fungerar OfficeSuit 8 bra också efter senaste uppdateringen.
     
  6. elinore

    elinore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja jag vet, har faktiskt blivit testperson på deras word version till android.. problemet är bara att på alla skrivprogram jag testar så verkar det som att stavningsprogrammet (spell check) inte fungerar eller finns på svenska :/ på words testversion så stod det att stavningskontrollen inte fungerar på min enhet, lustigt då denna ska fungera på alla android mobiler och plattor.. kanske är så att dom bara fixat det på engelska och inte på svenska än? Samma sak med Hancom office, där fanns stavningskontroll men inte på svenska.
     
  7. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Anledningen till att jag beställde min platta igår, var att Hearthstone har blivit släppt på android. Den funkar med min 10.1 första version, men laggar väldigt mycket i animationer, och laddningstiderna är långa. Varje gång man startar spelet så säger programmet att det är under specifikationerna. Men nu ska den vara skickat i alla fall, så antar att jag får den på måndag eller tisdag.

    Funderar på att köpa en tangentbord till den, men samsungs egen är lite dyr, men det finns många för runt 500:-
     
  8. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Beställde en S 8.4 wifi från webhallen igår då de hade kampanj (2490 kr). Har just nu LG g pad 8.3 som jag är väldigt nöjd med efter root och att ha lagt in CM.

    Min fundering när det gäller S 8.4 handlar om communitystödet och utbudet av roms. S 8.4 med Exynos är kanske inte den platta som man ska köpa i första hand om man vill kunna flasha sin platta med ren Android?

    Jag vill också få bort Touchwiz och framför allt all Samsung bloat. Hur har ni gjort?

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  9. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Beställde oxå en. Det finns lite förslag på xda, men att skaffa en annan hemskärms app och att gömma skräpet räcker väl ganska långt?
     
  10. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    För mig räcker det nog inte riktigt, så jag har bestämt att inte hämta ut den beställda plattan utan vänta tills det kommer något bättre även om jag är väldigt sugen på en ny platta nu. Frågan är vilken platta som man ska köpa, som innebär ett tillräckligt stort lyft över LG g pad 8.3 och som är någorlunda framtidssäker, dvs att man kan räkna med att få de senaste Android versionerna under åtminstone 18 mån framåt. Detta uppfyller Nexus plattorna och de plattor som stöds av utvecklare där man kan räkna med att det kommer roms. Jag är osäker på om Tab S har det stödet.
     
  11. nisseh beh

    nisseh beh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  12. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Buktar er minneskortsflik ut lite också? Kan typ inte stänga den...
     
  13. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Hänt någon gång men fick in den igen. Vet ej hur jag löste det då det var ett tag sen jag hade det "felet"
     
  14. joama73

    joama73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Samsung erbjuder för tillfället 6 månaders Netflix när man köper en Tab S, erbjudandet finns via deras uPick app, tyvärr får jag bara upp F-secure erbjudande, någon som kunnat aktivera Netflix erbjudandet?
     
  15. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    För mig funkar netflix utmärkt, kopplade in det på min gamla konto som varit inaktiv ett tag. Då får jag in en +balans på kontot som dom drar ifrån varje månad.
     
  16. joama73

    joama73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    När aktiverade du erbjudandet? Jag fick min platta 2 Januari, var inne på Samsungs Facebooksida och det verkar vara många med samma problem att de inte kan aktivera Netflix, får hoppas att Samsung jobbar på det.

    Måste annars säga att detta är första Android plattan jag använder som kvalitetsmässigt och användbarhetsmässigt kan tävla mot iPad för mina behov. Tidigare har jag mer eller mindre alltid tagit Ipaden (Air) när den funnits tillgänglig men nu är mitt förstahandsval Tab S.
     
  17. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Det är min första platta också (10.5). Har anvönt föräldrarnas ipad ganska mycket innan och tycker det är mycket trevligare skärm och kvalité i Samsung Tab S. Dock gillar jag inte(ingen kan göra det väl?) all bloatware. Dock har jag installerat en app som rensar och frigör ram minne vid upplåsning av skärmen så den är absolut inte lika seg, utan snarare ruskigt snabb när ingen bloatware ligger i bakgrunden å snor massa minne!

    Jag är yber nöjd.

    Till netflix erbjudandet då, har ej heller lyckats aktivera det men det kommer nog.
     
  18. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Nu kommer jag inte ihåg exakt när jag aktiverade det, fick plattan den 22 december, tror att det var på juldagen jag aktiverade netflix. Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men när jag startade upick, så fick jag ha alla alternativen valda, först valde jag bara film eller vad det hette, så hittade inte netflix, så ändrade att alla var valda, då hittade jag netflix, sen enligt Telia skulle koden bli automatisk ifylld, vilket det inte blev, så den fick jag skriva in manuellt på netflix sida. Koden fick jag i upick.
     
  19. Benji_9

    Benji_9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1. Det stod att man kunde lägga in på ett existerande konto. Önskar lägga in på ett konto jag redan har som är aktivt och betalar 79 kr/mån. Men läste att det automatiskt stoppar efter 6 mån. Då räknar jag med att jag måste teckna nytt abonnemang för 89 kr för att få samma antal användare osv, stämmer det?

    2. Tycker den är otroligt seg att surfa med oavsett browser, efter ett google sök så ser jag att jag inte är ensam men har inte hittat något lösning, nån som vet?
     
  20. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Får min 8.4 om bara några timmar :) Längtar :3 Köpte på Webbhallen för 2490.