Fråga: Batteritid blivit dålig, likadant för andra?

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Gnopps, 17 jun 2014.

  1. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Min HTC One S är omkring 1,5 år gammal och har använts flitigt. Förr brukade batterinivån efter en dags användning ligga på 40-50% men numera måste jag ladda batteriet två gånger dagligen.

    Jag har provat att återställa hela telefonen men batteritid lika dålig.

    Är det andra som börjat få problem med batteriet?
     
  2. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Utslitet batteri kanske?

    Har inte märkt ngt för mig.. min är 1,5 h gammal och brukar ladda varje kväll.. har en 30% typ kvar på kvällarna efter ganska mkt använding under dagen..
     
  3. stevegrasberg

    stevegrasberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 4
    Tycker också batteritiden har blivit orimligt kort. Att byta batteri verkar dock omöjligt.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  4. stevegrasberg

    stevegrasberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 4
    Det gick bra att byta batteri på One S. Lite pilligt men oväntat lätt.
     
  5. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag försökte byta batteri men det gick inget vidare. För det första var det mycket svårt att få loss aluminium-ramen efter att skruvarna tagits bort. De klena plastverktygen jag köpt på Kjell o Co räckte inte... Fick vräka med en med en stålspatel, varefter finishen på mobilen skadades en del. Sen upptäckte jag att jag att det fanns en plastdel vid botten av mobilen som inte visades i videon. Denna gjorde det omöjligt att få upp mobilen, så satte ihop den igen.

    Nåväl... Jag såg sedan en video med en "eu-version" där denna del fanns med. Ok, den gick tydligen att bort och jag lyckades få upp mobilen efter det. Hade jag sålt den istället för att försöka mig på detta hade den sett fräsch ut med något kort batteritid...

    När jag öppnat den ser jag något mera som skiljer sig från alla filmer och bilder... På batteriet och uppåt (så det verkar kopplat till något) finns en grå "film" som är klistrad fast. Skrapade lite på den och det ser ut som silver under ytan. Hittade ingen info om vad det är så jag fick sätta ihop mobilen igen. Mobilen ser sämre ut nu men fungerar i alla fall.

    De kostnader jag lagt batteri och verktyg (uppemot 200 kr) var till ingen nytta. Så vad fan är denna "film" och kan den tas bort? Ska jag försöka igen, måste jag köpa nya plastverktyg. Dessa fördärvades helt i processen.
     
    Last edited: 25 dec 2014