Fråga: Använda "Throw" med Spotify

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Micke.e.77, 14 okt 2014.

  1. Micke.e.77

    Micke.e.77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är egentligen en iPhone användare och har ingen koll alls på hur Android funkar. :o Går dock och funderar på att skaffa mig en Z3 istället för iPhone 6.
    Min fråga är om Sony's "throw" funktion fungerar med Spotify? Har letat som en galning men kan inte hitta annat att det funkar med alla DLNA grejer och med Sony's egna Walkman app. :mad:

    Någon som vet!? :ehm:
     
  2. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nej, inte med wifi iallafall. Naturligtvis kan man spela Spotify på en ansluten bluetoothenhet, då "används" Throw, fast det är väl mer ett sätt att kalla det något häftigt.
    Ska du spela upp Spotify via wifi måste du ha en enhet med inbyggt Spotify Connect. Du kan även spela upp på en Chromecast via en app som heter Spoticast. Idiotiskt nog verkar inte Spotify vara intresserade av att ordna inbyggt Chromecast-stöd.
    Det kan eventuellt finnas någon annan lösning, förmodligen innebär det att man behöver roota telefonen.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    Last edited: 15 okt 2014
  3. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Ett alternativ är att använda Spotimote om du vill använda luren för att styra styra Spotify på en dator kopplad till högtalarna.

    Eller, om du har AppleTV eller XBMC så kan du Streama ut allt ljud från telefonen via AirPlay med appar som finns på Play Store. Dessa kräver dock root.
     
  4. RBJ

    RBJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro
    Kolla in Sonos....är själv "hooked"...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  5. -Jimpa-

    -Jimpa- Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur bra fungerar det med sonos, och vilken sonos använder du? är själv sugen på att streama med bättre kvalité framförallt i bilen framförallt så jag är lite nyfiken på detta
     
  6. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Jag använder en Sonos Play:5. Är riktigt nöjd med den, allt fungerar klockrent. Men en Sonos kan du inte klämma in i bilen! :P
     
  7. -Jimpa-

    -Jimpa- Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nej det är ju det som är problemet att lösa bra kvalité till bilen, ad2p låter ju skit!!
    Har haft funderingar på en sonos connect och sen optiskt till dsp:n, det tråkiga är att den vill ha 230V och då måste jag få in en omvandlare till detta med...... Jäfla meck är det.

    Har tyvärr inte hittat någon annan lösning heller då jag ska använda mig av Wimp (FLAC) och det har ej stöd för dlna så jag kan inte köpa en vanlig wifi mottagare och ansluta heller då telefonen ej löser mobilt bredband och wifi samtidigt, är det någon som kan sitta på en lösning så hojta till :)
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Borde det inte bara vara lättare att bara köra en AUX-kabel mellan telefonen och bilens lösning? Så kör jag i den Focus vi har. I Mondeon funkar det bra med bluetooth ändå, med deras Sony-lösning.

    Vilken operatör har du idag förresten? :)
     
  9. -Jimpa-

    -Jimpa- Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo jag använder aux-kabeln idag för att få ett bättre frekvensområde, dock så går ju detta via den interna förstärkaren i telefonen som visserligen är rätt bra, alternativet är väl att gå via mhl till en hdmi-extractor och sedan köra optiskt in i processorn, då har man ju möjlighet till hi-res audio, men det är ju jobbigt med kabel som ligger o dräller i onödan, köra över wifi räcker ju till mina behov och skulle vara smidigare rent praktiskt.

    Jag har 3 idag.

    Och tack för svaren förresten :)
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ett alternativ om du vill köra på Wifi-lösningen är ju då att du skaffar ett USB-modem (kostar 499kr hos 3), en Dovado-router typ Tiny (kostar runt 600kr) och ett 3Extra SIM (49kr/månad). Då får du ju ett wi-fi-nätverk i bilen med surf så att du kan köra den lösningen. Om det är ett alternativ alltså? Blir ju rätt så dyrt - men vet inte var din gräns ligger osv. :)