Liten pojk med tajta jeans - funkar det?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av oddbot, 4 jan 2015.

  1. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Herro forat!

    Jo det ligger till så att jag är en inte allt för lång grabb som gillar tajta jeans. Det är också så att jag ska bli doktor.

    Det förstnämda är relevant därför att jag oroar mig för huruvida en Note 3 skulle få plats i fickan (172 cm lång cirkus med ganska saftiga lår), det senare för att jag tänker att en Note kan vara sjukt schysst att ha att anteckna på on the fly på ronden exempelvis.

    Sååååå
    1. Kommer den vara för stor för mina jeans?
    2. Går den att ha med på löprundan på någe vis?
    3. Kan den totalt ersätta ett A6-block?
    4. Är den schysst att läsa eböcker på ?

    Taack!
     
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Inte för att vara den som är den, men hur är det med sekretess om du har en telefon och för anteckningar med?
     
  3. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Värsta titeln någonsin?

    1. Den går ner i tajta jeans, svårare att få upp kanske. Jag har inte allt för stora jeans, och min n3 fick plats utan problem.
    2. Finns säkert något skydd, jag hade dock undvikit att ha med den på löprundan, lite för stor. Bättre att köpa en billig mp3 spelare för den saken.
    3. Jag använde pennan på mitt jobb (lärare), skrev upp schemat var dag, lite små notiser så jag inte skulle glömma det. Var smidigt.
    4. Inte testat.
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om de får plats i jeansen beror förstås på jeansen, men är det typ tjejjeans så kan du nog glömma det.
     
    kalleboston gillar detta.
  5. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag tänker mig inte att jag skulle anteckna sekretessbelagda grejer, snarare saker i stil med: "Ont i slipsen och stukade strumpor --> remiss till psyk"


    Vad tråkigt att du inte gillade titeln, själv tyckte jag den uppfyllde sitt syfte.

    Att den inte passar löprundan och inte passar i tjej-skinny jeans är lite halvtråkigt, Antar att nästa generation wearables fixar biffen med löprundan. Angående jeansen antar jag att man får fixa ett halsband eller börja bära mobilen i handen som en tjej. :/
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Stora mobiler och små, tajta jeans går hand i hand lika bra som ketchup på flingor, d.v.s. inte alls, tyvärr. Dina val verkar vara att antingen sälja din Note och skaffa en mindre mobil (Xperia Compact, iPhone 5S) eller förvara mobilen på ett annat ställe än i fickorna.
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    1. Beror på hur tajta jeansen är - men ren gissning är att det säkert får plats.
    2. Jadå, skaffa ett armband - eller ha den helt enkelt i fickan eller vad som helst - finns väl inget som hindrar det. (Första bästa länken på ett armband jag hittade http://www.ebay.co.uk/itm/Sport-Arm...1631897725?pt=UK_Armbands&hash=item2a4a1ad07d)
    3. Att anteckna med pennan är inte något jag gillat nånsin. Däremot så antecknar jag allting på appen "ColorNote" med vanliga tangentbordet - det är så mycket skönare att ha sitt liv digitalt istället för att ha det på papper m.m. Risken är större att man slarvar bort papper än sin mobil!
    4. Aldrig prövat, men det kan jag absolut tänka mig att den är. Delvis lär det ju bero på E-boks-appen man laddar ner huruvida man gillar att läsa böcker på den! Att läsa texter är absolut inga problem!
     
    oddbot gillar detta.