OnePlus One vs Sony Xperia Z2??

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Emilanglund, 9 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Emilanglund

    Emilanglund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jag är sugen på dessa telefoner men har läst att bägge har barnsjukdomar som gul linje på oneplus one och sony har taskig skärm som spricker lätt? Bägge kostar exakt lika mycket idag dvs 2990kr. Vilken bör man köra med? oneplus one har dålig support och går nåt sönder måste de skickas till andra sidan jorden, medan man kan få snabb respons av lokal butik här i sverige me sonyn. Vilken lur ska man satsa på av dessa två? tacksam för tips och råd.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har två vänner som har Z2 och Z3c, båda baksidorna har spruckit av sig själva. Båda telefonerna har legat i skal och aldrig blivit tappade. Det känns som att det är väldigt väldigt stor risk för att det ska hända. One Plus har vad jag vet problem med att digitizern inte kan registrera knapptryck ordentligt. Det borde finnas ordentliga svar på dina frågor i respektive avdelning på forumet om ingen kan hjälpa dig här!
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ptja... Ja, du. Det är att välja mellan pest eller kolera. På ena sidan har vi det notoriska självspräckande glaset (och diverse andra småproblem om dessa inte är uträttade än) och på andra sidan har vi kass touchskärm som ofta missar tryck och till synes är oresponsiv (alla upplever inte detta), stor gul rand längs nedre delen av mobilen (alla har heller inte detta) samt lite andra småbekymmer om dessa heller inte är uträttade.

    Så... Pest eller kolera?
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Avsaknaden av 100% fungerande 4G och support/service i Kina gör valet lätt. Z2 eller Z3!!
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har en OPO som jag fick hem för 4 dagar sen. Den har gul rand i botten :/ i övrigt verkar den vara helt okej. Dock är jag VÄLDIGT orolig för OM det skulle hända min mobil något då supporten fått katastrofalt betyg på service med svar som dröjer , garantiärenden som nekas etc.! Jag funderar på att ev skicka tillbaka min OPO och sen satsa på någon annan telefon som kan köpas här i Sverige på någon vettig elektronikkedja där man inte behöver skicka mobilen till Kina för att få den lagad. Jag kan dock inte ge dig något svar då jag inte testat Z2 men kolla runt på google , finns garanterat VS tester mellan dessa.
     
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det finns väl någon på forumet som fått sin sin Z2 utbytt fyra gånger utan att få en fungerande telefon... Det är ganska överskattat att köpa på felgiganten, inte alls säkert man får bra service eller får mobilen lagad på ens andra försöket bara för att man köper i Sverige.
     
  7. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Snacka om att självsprickande glas på xperia z2 är extremt överdrivet. Om man läser tråden här på swedroid (9 sidor och max 20 användare) så är de flesta fall från några månader sen. På xda hittade några trådar varav den längsta var på 7(!) sidor om detta. Här på swedroid har vi 2-3 stycken(?) extremt högljudda personer som gillar att påtala detta problem i varje tråd. Ofta använder de sig av anekdotisk bevisföring "min kompis telefon" för att på något sätt visa att det gäller alla. Representerar de den stora massan? Tveksamt.
     
    Concha, ASR och kalleboston gillar detta.
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Tycker forumet snarare är fullt av Sony-fanboys och Sony-anställda som tar varje tillfälle i akt att rekommendera Sony-produkter oavsett vad det är som efterfrågas.

    Senaste spräckta Xperia-skärmen var några timmar sedan: https://swedroid.se/forum/threads/s...nningar-z3-compact.116950/page-3#post-1653281
     
    Ascii gillar detta.
  9. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Det där svänger. Jag kan ta releasen av HTC one som exempel. Dom som var med på den tiden minns kanske att det var HTC man skulle ha och att den var bäst osv. Då var sony iskallt. Snart är det något annat märke som ständigt rekommenderas och pushas för :)
    /MVH en Sony fanboy
     
  10. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Problemet är ju att de inte bara gäller z2 utan allt från z till z3 och alla modeller där i mellan. Så det är ett problem som Sony inte lyckas få ordning på.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  11. sektledaren

    sektledaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Jag har en OPO och min fru en Z3, jag skulle aldrig byta till en Z3, är sjukt nöjd med min OPO.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.