Fråga: redigerar bilder?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av teddan, 5 jun 2014.

  1. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har ett litet underligt problem med kameran och galleriet. Eller vart felet nu kan ligga. För det första, om jag tar en bild med kameran under lite sämre ljusförhållanden så får man ju under en micro sekund se en förhandsvisning av den tagna bilden. Då är allt frid och fröjd. Men när jag sedan går till galleriet är bilden så mörk att man knappt ser någonting.

    Har även märkt att bilder under bra ljusförhållanden redigeras, enligt mig till det sämre , när jag tar upp dem i galleriet. Färgerna blir dassiga och människor ser hel bleka ut. (Något min flickvän verkligen inte uppskattar)
    Man märker detta fenomen när man har en bild man har tagit med kameran framme. Så när man trycker på tillbaka knappen, så hoppar liksom bilden tillbaks till sitt original med fina färger osv under en micro sekund innan man tas tillbaka till galleriet.
    Detta gäller alltså endast bilder man själv tagit och inte bilder man fått skickat till sig.

    Vad beror detta på och är det något som man kan stänga av?

    Tack på förhand
     
  2. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Känner inte alls igen det du beskriver...låter märkligt! Bilder som jag tar under bra ljusförhållanden redigeras inte, däremot när jag tar bilder i dunkelt ljus så redigeras de, kameran gör dem mindre korniga. Det är en finess som man kan stänga av som heter bildstabilisering, kan det vara den?

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  3. Fisen

    Fisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem som du beskriver. Väldig mörka bilder. Någon som sitter på en lösning.
     
  4. Fisen

    Fisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Löste sig med uppgradering till Lollipop :)