Problem: Dåligt ljud under samtal

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Sophfia, 20 jan 2015.

  1. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När jag tar emot eller ringer samtal hörs det ganska dåligt vad den andra personen säger. Om det iär lite störande ljud runtomkring hörs det väldigt dåligt. Brorsan har en likadan mobil så vi har jämfört och hans mobil presterar bättre. Han tycker dock inte det är någon större skillnad under vanligt samtal, men om någon annan pratar i bakgrunden...då blir det som att man skulle få dålig täckning och det brusar och håller på. Skitkonstigt. Ingen av oss hade igång brusreducering eller röstförstärkning. Tänkte annars om det kunde varit det som låg igång och störde.

    Är det här ett G3 problem? Någon som varit med om det? Det är ju inte så kul och ha en telefon där man inte hör den man pratar med ordentligt! Har haft några sådana förut och det är tråkigt. Jag hade S2 innan denna och där var jag väldigt nöjd med ljudkvalitén. Så tråkigt att byta ned sig... Men frågan är om dom tycker att det är ett fel ens? Och att skicka in mobilen känns ju inte heller sådär jättelockande :/
     
  2. NicklasFox

    NicklasFox Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 5T
    ROM:
    Oxygen 43 beat 4
    Info:
    Nova Launcher
    Jag märker dock inget problem med ljudet under samtal, men vet att det finns en xda tråd om att höja volymen högre än normalt.

    Jag tar dock INTE på mig ansvaret om du prövar och misslyckas.
    http://bit.ly/15yh1rW
     
  3. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att den jag pratar med hör mig dåligt. Ljudet klipper så det försvinner snabba klipp. Haft den inne på verkstad utan åtgärd. Har inte orkat skicka iväg en gång till än.
     
  4. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, det är ungefär exakt det som händer för mig, bara det att ljudet klipps för mig när det är "bakgrundsljud" hos den jag pratar med...
    Märkte dock att det blir ganska mycket bättre när jag aktiverar röstförstärkning och bakgrundsljudreducering eller vad det heter. Så det får väl duga. Orkar inte heller riktigt skicka in den, trots att den är markant sämre än brorsans exakt likadana :/