Uppdateringstråden Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av wrnrsn, 28 nov 2014.

  1. Klaus310

    Klaus310 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2014
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Na ja ,Google spela väll sin Roll med Nexus alla Modelle de få snabbast Android 5
    Mvh.....Klaus
     
  2. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

     
  3. Klaus310

    Klaus310 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2014
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,
    i alla Fall är det väll en dåligt Reklam för Samsung att aldrig informera de Kunderna-vad egendligen hända med den Lollipop 5 Versionen för det "Note 4"-Jag tru långsam att man köpte förmutlige en fel Mobiltelefon.Eller hela Samsung är Kass och Suga........Klaus
     
  4. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag förstår verkligen inte problemet! Tycker Ni verkligen att den version som är nu är så dålig (4.4.4). Jag väntar givetvis också på Lollipop men väntar hellre någon/några månader längre och får en version som fungerar än en tidig version som krånglar. Har haft Samsung i många år nu och har aldrig haft några problem. Det anser ju iaf jag är kanon, oavsett uppdateringar. För min del är det ointressant med antalet uppdateringar / år så länge det fungerar. Nu har jag iofs bara haft Note modellerna så jag kan inte uttala mig om hur de andra fungerar.
     
    whiteman gillar detta.
  5. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag kan hålla med till viss del men när man som på Note 2 fick vänta i över 2 månader från det att 4.4.2 (tror jag det var) hade släppts i Frankrike tills att det faktiskt kom till de nordiska länderna är INTE ok någonstans (jag pratar olåst telefon nu utan carrier). Överhuvudtaget så hanterar Samsung mjukvarudelen riktigt dåligt där de envisas med sin egna version av playstore för att uppdatera appar.

    Hoppas verkligen vi får se en nerbantad TW i framtiden som ryktena säger. Jag var supertaggad på Lollipop om man ser till hur Google vill att det ska se ut. Man bara VET att Samsung kommer att tappa en hel del på vägen när de uppdaterar...
     
  6. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Det son jag hoppas lollipop kan erbjuda är bättre batteritid för som det är nu så krossar min iPhone + min Note 4 på det området. Gärna också ta bort lag på ställen där det inte borde finnas, tex om man ska skicka ett sms och matar in namnet på mottagaren.
     
  7. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Vem använder SMS? Framför allt, vem använder Samsungs egna SMS-app? Den är ju vidrig enligt mig! Nåväl. Kan hålla med om att vissa saker tar onödigt lång tid, som mutlitasking-knappen tex som är ett stort samtalsämne.

    Något jag stör mig på är att program försvinner ur minnet lite väl fort. Nu vet jag inte om det är Spotifys fel men känner att jag inte hade de problemen på Note 2. Går jag på jobbet och pausar musiken via headset för att sen sätta igång den igen utan att ha rört telefonen där i mellan så är det ofta som Spotify försvunnit ur minnet och istället startas Samsungs egna musikspelare. Vi pratar alltså en längre stund nu, kanske 15-30 minuter.

    edit: Sen något som faktiskt gör att jag funderar på att byta telefon till en iPhone 6 plus - mjukvaran för kameran. Det finns mycket att göra i den men vissa saker är bara så frustrerande. Filma i Full HD i 60fps? Inga problem? Behålla den inställningen tills nästa gång? Glöm det! Sen det här med att filma direkt i fotoläget, jag vill ha ett separat filmläge, en toggle som fanns på Note 2. Sist men inte minst, varför i hela friden har inte Samsung någon form av Timeshift-läge för slowmotion? Som det är just nu är det näst intill oanvändbart om man inte laddar ner det på datorn och redigerar där ifrån.
     
    Last edited: 5 feb 2015
  8. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Med tanke på alla buggar som 5.0 för med sig så tänker jag inte förstöra min Note 4, genom en uppdatering. den fungerar skit bra med 4.4.4
     
  9. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med angående program i minnet. Känns som att dom stängs alldeles för snabbt! Min gamla nexus 4 behöll dom bra mycket längre i minnet.
    Läste lite kommentarer om de som fått sin galaxy s5 uppdaterad till 5.0 och det verkade som att det var en massa olika buggar. Hoppas att Lollipop är bra och buggfri när vi väl får uppdateringen.
     
  10. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Det är klart den kommer att vara :) De väntar med den bästa versionen till den bästa mobilen :) De andra får liksom vara lite försökskaniner.....
     
    jocke_lulle gillar detta.
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    S5 med Lollipop har mindre RAM tillgängligt än med Kitkat, så det blir säkert samma med Note 4. Då kommer programmen stängas ännu tidigare...
     
  12. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Såg på sammobile att man släppt 5.0 till flera enheter, antagligen dyker det upp till våran enhet snart:)
     
    SGSi9000 gillar detta.
  13. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    ääh utan Xposed är Lollipop värdelöst, får en Note 4 under veckan som kommer stanna på KitKat tills Xposed fungerar :D
     
  14. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Samsungs version med Lollipop säger jag inget om. Dels för att jag inte använt det och dels för att jag vet hur fruktansvärt värdelös min telefon var med stock f/w. Men med vanilla Lollipop a la CyanogenMod 12 är den här telefonen riktigt grym. :)
     
  15. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Jag har inte kört CM på ett tag då jag inte velat förlora kamera delen, har kört custom baserade Touchwiz ROMs och det har ärligt talat fungerat mycket bra, kör fortfarande kitkat på nuvarande S5 pga Xposed så det har inte med vanilla eller inte utan med Lollipop fungerar inte Xposed just nu.. iaf blir första Note telefonen för mig, osäker om jag behåller den då jag är osäker på storlek samt avsaknad av vattentålighet, men den kostar mig inget så tänkte kan ge en chans tills eventuellt S6 släpps...med förhoppningsvis vattentålighet annars får man kolla annat alt stanna kvar med S5 (alt S5+ med S805) tills annat vettigt med OLED display dyker upp. :)
     
  16. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    SGSi9000 gillar detta.
  17. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Skönt, jag satt precis och funderade på allt småstrul jag har med min Note4 jag va nära köra fabriksåterställning för att se om det löser mina problem men nu kanske jag kan vänta.
    hur länge tog det efter att polen fått tills att sverige fick när det gäller s5 te.x?

    min note 4 verkar iaf ha nått glapp :) Den tappar Wifi rätt ofta, timar ut när jag te.x ansluter till store, och google maps, står bara och snurrar.
    ett tag trodde jag att jag via telia lyckats avbeställa data eftersom det i princip stod stilla när jag gick utanför wifi range men jag har 4g och inga konstigheter där, 5.0.1 löser nog ALLA mina problem :)
     
  18. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har dom fått ordning på batteriproblemet nu och de värsta övriga buggarna? för det finns väl ingen officiell CM12 till Note 4 ännu?
     
  19. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Officiell är en väldigt relativ term. Enda skillnaden nu mot kommande officiella är att CyanogenMod säger att den är officiell.

    Det har inte funnits några problem med batteriet? Bortsett från NFC som dränerar batteriet, men det är bara att ta bort eller frysa den appen. I övrigt finns det inga direkta problem.
     
  20. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Officiell brukar normalt innebära färre buggar och en högre kvalitet överlag. Om det är samma ROM som den som finns på XDA så har den haft batteriproblem men det kan mkt väl vara löst numera, inte så konstigt att programkoden inte är optimerad initialt.