Tips: Strular S2an? Dåligt batteri? Kraschar? Får upp konstiga felmeddelanden? Titta hit!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dercie, 22 jul 2014.

  1. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick tipset i en annan tråd för ett halvår sedan när min egen kära S2.a hade strulat ett bra tag med diverse problem såsom:
    Batteriprocenten hoppade från fulladdat till 20% och till 3% på någon timme, mobilen kunde max hålla i 6h
    Fick upp konstiga felmeddelanden som att enhetsminnet är fullt fastän det inte är det.
    Mobilen var oerhört långsam och kraschade allt som oftast
    Startar om sig själv

    Det var nästan som om S2.an ville lägga av med flit för att få mig att köpa en ny telefon. Då fick jag alltså tipset i det här forumet att ta ut SD-kortet!

    Oj, det tyckte jag var ett knasigt tips, jag hade testat mycket och inget hade hjälpt hittils; men se på fan! Mobilen har fungerat KLOCKRENT efter det galanta tipset, batteriet är som nytt, mobilen är snabb och jag har inte haft ett enda problem sedan jag tog ur SD-kortet.

    Den enda nackdelen är väl just att man har mindre minne utan SD-kortet, men annars känns det som en ny telefon. Jag har inte testat köpa ett nytt SD-kort och ta in det; kanske hjälper det och om det strular igen efter något år är det bara att fixa nytt SD-kort.

    /Dercie
     
    MatsGF och jimmyfogelqvist gillar detta.
  2. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bumpar denna eftersom jag nu, 7 månader senare, fortfarande inte har haft ett enda problem sedan jag tog ur SD-kortet.
     
    MatsGF och kalleboston gillar detta.