Diskussion: Android 5.0 / Lollipop till Z3

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av seekay, 9 feb 2015.

  1. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Visst kunde man kolla på Sonys hemsida förut ungefär när en ny uppdatering skulle släppas?
    Kollade runt där lite nu men hittade inte något...
    Någon som hört något om när den kommer?


    /Seekay
     
  2. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
  3. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    I början av februari sa nån höjdare under CES-mässan.. Så borde va nu snart.. Iaf inom en vecka till toppmodellerna..
     
  4. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  6. Dunda

    Dunda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    http://www.christiantoday.com/artic...oid.5.0.lollipop.os.update.in.march/47835.htm

    Sony Xperia Z3 to receive Android 5.0 Lollipop OS update in March?
    Email Print [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG]
    [Photo credit: Sony Mobile]
    The current Sony Xperia Z3
    Contrary to previous reports that the Sony Xperia Z3 will receive the Android 5.0 Lollipop OS update in February, new reports are now pointing to March.

    Xperia Blog cited Canadian carrier Rogers claiming that the Xperia Z3 will begin receiving the update in March, while Xperia Z1 users may have to wait a month longer as the upgrade will be delivered in April.


    Sony previously announced that the latest and biggest Android update will be coming to the Xperia Z series of smartphones in February, with the Z3 and Z2 first in line. This was fueled by Australia's Vodafone, which posted a press release confirming the roll out. The posts were taken down.

    According to International Business Times, there's a delay in the delivery of the new mobile OS because of the bugs found in its source codes. Other Android-based devices are also facing the same dilemma causing a slight delay in the proper rollout.

    The report added that Sony is currently primping the update with its minor tweaks and additions before rolling it out to the public. The Japanese OEM manufacturer reportedly began a pilot program in partnership with carrier network Three in Sweden and allowed Xperia Z3 and Xperia Z3 Compact users to test drive Android 5.0 in their devices.

    Sony fans might be disheartened by the slight delay since the software has been around for quite a while and it has not landed on the Sony smartphones yet. However, the company is ensuring to deliver bug-free OS update in the near future.

    The latest Android 5.0 Lollipop OS update brings forth major changes to the smartphones since it is one of the biggest Android updates. It delivers an overall new user interface dubbed as Material Design. Moreover, once downloaded, improvements will be seen in the performance, notifications, and security of the handset.
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid läsa mitt inlägg ovanför ditt. Det handlar om en operatör som gått ut med det, och enligt vad jag läst på olika forum så brukar Rogers vara väldigt sega med uppdateringar historiskt sett.
     
  8. Dunda

    Dunda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Får hoppas på att den kommer snart iaf. BTW så uppdaterades Walkman idag till 8.5.A.2.8 . Brukar vara en föraning till operativ-uppdatering när det gäller Sony.
     
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Det var en liten fix till den förra uppdateringen av Walkman appen. Och det var i samband med den som support för L fixades.
     
  10. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Okej så för att sammanfatta så kommer den nästa månad nån gång.. De känns okej ändå.. Men satan om de första man märker är problem då.. Då kommer man ju lacka ur..
     
    ASR gillar detta.
  11. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Satana sur så att säga..
     
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Problem kommer man säkerligen att märka, för omöjligt för Sony att kunna testa alla möjliga kombinationer av appar, inställningar m.m som vi användare har. Frågan är snarare hur mycket och hur stora problem som vi kommer upptäcka.
     
  13. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Sant! Men menar mer sådana där "klantiga" fel.. Typ kraftig batteri dränering eller kameran hänger sig hela tiden.. Sånt man tycker dom borde lagt märke till.. Men säkert nyttigt med infon dom fick från tre projektet där..
     
  14. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tittar man på problemet med att kameran ballade ur tidigare så berodde det på tredjeparts appar. Och dom kan ju ställa till det rejält framöver även om det fungerar när Sony skickar iväg programvaran för certifiering.

    Vi får helt enkelt vänta och se vad som sker, men så länge som uppdateringen inte resulterar i att telefonen fastnarbi bootloop så är det i alla fall problem som förhoppningsvis går att lösa ganska snabbt.
     
  15. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Egentligen syftade jag på när Nexus 4 fick lollipop, min telefon blev så galet seg, helt hopplös att använda. Sen kom 5.0.1 och då blev det som en ny telefon.
    Så det som kan hända är ju att Sony appar ställer till det tror jag. Eller rättare sagt deras egna små grejer och ändringar.
    Men tycker att telefonen fungerar så fantastiskt bra idag så känner ingen brådska att få uppdatera (that's a first ). Tycker bara att de ska bli kul..
    Ja den som lever får se..
     
  16. MatteK

    MatteK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men nu verkar saker vara på gång. Sony har uppdaterat flera av sina installerade program som Album, Walkman och Foton dom senaste veckorna. Plus att jag fick en avisering när jag slog på min dator att PC Companion uppdaterats till senaste versionen. Det brukar vara en indikation god som någon på att någon större uppdatering är på gång. Följer nämligen samma mönster som förut.
     
  17. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tycker faktiskt lollipop suger, har ingen som helst brådska att lämna 4.4.4.

    Fult, stora notiser, krångligt att ändra ljudinställningar etc. Nä tack...
     
  18. FreWik

    FreWik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kom igen nu Sony!!
     
  19. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Ja de har varit indikationer på större uppdatering i veckor nu. Enligt som så är dom inne i den sista delen i testerna..
    Efter att ha sett skärmbilder på m4 med Lollipop och hur de kommer se ut så ser jag verkligen fram emot de..
    Kommer bli bra!
     
  20. eriksson90

    eriksson90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    511
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Lollipop verkar vara ute för er, dock ej OTA. Flasha och se glada ut!