Chromecast som Info-tv

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av jwi, 10 feb 2015.

  1. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På mitt arbete har vi en TV uppsatt med en Chromecast inkopplad. Jag skulle vilja använda denna TV som en info-tv med bildspel, nyheter, väder och information som rör alla på jobbet. Finns det några bra appar för detta?

    Hittills har jag kört en Power-point på en dator och castat hela skärmen till TVn, men jag tycker inte att det fungerar klockrent och det fyller inte heller hela syftet. En annan variant vore såklart att koda en hemsida som fyller syftet och casta webbläsaren på en dator. Men då jag inte är särskilt bra på hemsidor undrar jag om det finns någon annan lösning.

    Tacksam för alla förslag.
     
  2. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    En webbsida är nog det rätta. Men du skulle kunna prova att leda efter widgets som visar det du vill, och sedan casta hemskärmen. Nyhets och väder widgets finns det gott om, och kopplar du upp en telefon med 1080p skärm borde det se bra ut.
    Det gäller bara att du hittar en launcher (hemskärmsersättare tror jag det heter på svenska) som kan visa widgets i landskapsläge, och som inte visar notifieringsfältet och navigeringsknapparna.
     
  3. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    antonholmstedt gillar detta.