Uppdateringstråden Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av wrnrsn, 28 nov 2014.

  1. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Ingen aning hur det funkar med att backa tillbaka till 4.4.4 men Knox triggas inte om man flashar en stockrom....
     
  2. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Är det någon som gått tillbaka från Lollipop till Kitkat? Tänkte göra det eftersom jag tycker att den tyska Lollipop suger balle nu efter ett par veckor!

    Jag återställde mobilen måndags och sen dess har det varit kass batteritid och mottagning!

    Jag blir så trött på Samsung så det är nästan så att jag är sugen på att gå över till Apple, är så trött på att tillverkare som kör android alltid ska dra efter med uppdateringar och dylikt.

    Note 4 är samsungs absoluta flaggskepp ändå har den efter snart 6 månader inte fått Lollipop, vilket är ett stort skämt faktiskt!
     
  3. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja jag går också och väntar på Lollipop, min note 4 beter sig konstigt och jag hade tänkt fabriksåterställa efter att lollipop kommit men det verkar dröja......
     
  4. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Konstigt att note 4 ej fått än då jag fick till s4 active igår. Flaggskeppet borde ju gå före..
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är som sagt inte förvånad med Samsung. Var nära att slänga min förra Note 3 i sjön så dåligt som de skötte uppdateringar till den.. Tror det blir 5.1 som första Lollipop till N4an....
     
  6. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt att de på något sätt finslipar till den eller att de kommer släppa 5,1 direkt, men det värsta är ändå att man sitter här och inte vet ett skit. De ger ingen info eller nånting!

    Sen att på Samsungs telefoner så ska det alltid ligga en massa i bakgrunden och dra batteri. Hade en Sony Xperia Z2 innan och den var gudomlig när det gällde batteritid, stamina läget var guld värt!
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Nä just information skiter Sammy i. När halva världen hade battery drain på sin Note 3 teg de som muren om de ens visste om problemet eller inte.
     
  8. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Fast om de nu har hittat en massa buggar och liknande på Lollipop till Note 4 så är det väl en BRA sak att dom inte rullar ut 5.0X på bred front?

    Tänk vad förbannade alla hade blivit OM de gjort så istället och det inte funkar, det är lite som att välja mellan pest eller kolera.

    Detta är såklart mina tankar och syn på just det här med utrullningen av L, även om jag gärna hade tagit emot en OTA och "sluppit" flasha den Tyska 5.01 via Odin.

    Sen så hade det väl varit vettigt med en kort blänkare om varför det dröjer, det tycker jag med.

    Hur man vänder sig har man arslet bak och en arg fru hemma som det så fint heter :)

    Men visst, även jag vill ha 5.02 eller högre och kör en uppdateringskoll två ggr per dag:)
     
    SGSi9000 gillar detta.
  9. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Lollipop suger balle men du är sur att du inte fått en uppdatering till Lollipop på din Note 4?

    Jo det är nog bäst att du springer och köper en iPhone istället, för Samsung är ju lika med Android osv.
     
    SGSi9000 gillar detta.
  10. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Att 5.01 skulle vara kass håller jag faktiskt inte med om, får ut mer batteritid ( kanske placebo ) nu än med 4.4.4.

    Visst, det finns saker som saknas, tex med vibrations läge och så men inget jag blir arg över.

    Men alla är vi olika, tur är väl det ;)
     
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag har flashat in den tyska versionen och i början gick det ok, men efter återställningen för ett par dagar sen så har den varit kass. Jag menar bara att Note 4 är ändå Samsungs hittills dyraste telefon och deras absoluta flaggskepp. På något sätt känns det som om de skiter fullständigt i oss och enbart fokuserar på nya Galaxy modellerna. Hur vore det om de fick tummen ur och gav oss en stor uppdatering med Lollipop och den nya versionen av touchwiz?

    De måste liksom inte vänta på att de nya Galaxy modellerna ska komma ut på marknaden, de kan ge oss det nya touchwiz och lollipop som sitter i de ändå tycker jag.

    Men helt ärligt nu har du aldrig någonsin sneglat på iphone och blivit lite smått avundsjuk på att de uppdateras som de ska och att alla får det samtidigt? Även fast även de har buggar och dylikt, jag säger inte att de är felfria, men det känns som om de ändå håller sina gamla modeller fräscha.

    Sen att Itunes är ett program från helvetet som jag inte ens vill ta i med tång är en annan femma. Att jag ändå sneglar på Iphone visar bara vad trött jag är på Samsung och de andra.

    Sorry för att jag kanske är lite gnällig men tycker det är surt att Samsung som är så stora och seriösa inte mäktar med mer.
     
  12. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Gör du något särskilt för att få så bra batteritid? Har du allt på? Har du återställt mobilen, och hur är din 4G mottagning?

    Du får gärna dela med dig av tips.
     
  13. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Håller bara med! Tycker den tyska Lollipop håller väldigt hög klass. Mycket bättre batteritid, känns rappare och trevligare utseende. Bara positivt!
     
  14. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Samsungs stora problem är väl just deras fokus på att hela tiden pumpa ut nya modeller och varianter snarare än att underhålla de som redan finns.
     
    Klaus310 och Ompan gillar detta.
  15. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Jag kör med Väder på, plats på eneregisparläge, Wifi alltid igång, två mailkonton ett på Push och ett som hämtar 1ggn i halvtimmen, skärmstyrka på Auto och satt på lägsta.

    Inaktiverat de jag inte använder så som S Health, Samsung Push som är en riktig batteri tjuv, inga andra syncningar än mailen.
    Facebook drog en del i början men efter jag hade avinstallerat alla uppdateringar på FB appen lugnade den ned sig.

    Fabriksåterställning gjorde jag innan L åkte in och ingen är gjord efter.

    Har 2-3h skärmtid per dag och då brukar batteriet ha runt 65% kvar efter ungefär 18h. Majoriteten av tiden ligger jag på 4G, först när jag kommer hem runt 1730 som jag har WiFi.
    WiFi är inställt på att aldrig behålla på i viloläge.....

    Som mest har jag haft tid att kräma ur 5h28min skärmtid under 17h, då med 27% kvar. Sen var jag tvungen att gå och knoppa eftersom jag hade ett viktigt möte dagen efter:)

    Så nöjd är jag allt....
     
    SGSi9000 gillar detta.
  16. Klaus310

    Klaus310 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2014
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    De hålla jag med om.....Klaus
     
  17. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Såg precis Samsungs egna unboxing-video (förövrigt sjukt smart drag PR-mässigt att hinna före alla Youtubare). OT: Fan, de är riktigt fräscha S6:orna ändå.

    Ontopic: Något jag reagerade direkt på var den uppdaterade kameraappen. Helt nytt utseende och framför allt två funktioner jag verkligen vill ha min Note 4. Först ordentligt slowmotion/timeshift-redigering likt den på iPhone/SonyZ-serie. Andra är Pro-mode som äntligen verkar tillåta dig att göra manuella inställningar till fullo (nåja) på en Samsung-telefon. Vet att Lollipop införde nytt system för hur kameran hanteras och den ska vara mer "öppen" så att säga.

    Får jag inte detta på min Note 4 blir det helt ärligt sista gången jag köper Samsung. Punkt. Slut!
     
    Ompan gillar detta.
  18. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Det är inte hela världen att nya uppdateringar inte kommer direkt. Men. Nu när gamla galaxy telefoner redan fått lollipop för ett bra tag sedan kan man inte annat än att bli besviken.

    Besvikelsen består i att jag inte tycker att kitkat känns premium på telefonen. Förväntade mig bättre flyt i en så pass vass telefon. Nu vet jag iof inte om lollipop kommer att förändra detta så markant, men lite bättre borde det bli.

    Börjar faktiskt fundera på om man ska sälja telefonen. Köpte den mest för kameran och den stora skärmen. Pennan använder jag faktiskt aldrig. Hade senast en nexus 5 som kändes väldigt premium i det mesta faktiskt. Dock inte kameran, och bra kamera är viktigt för mig.

    Problemet är ju vad man ska byta till. Andra android uppdateras ju oftast inte snabbare, ja förutom nexus. Men nexus 6 lockar inte så mycket. Den är lite för stor samt att kameran är sämre. Sony har aldrig lockat, men deras kameror är säkert ok. Den enda kamera som enligt tester är minst lika bra som note är väl iPhone 6, men vet i sjutton om man ska byta till ios. Fördelen med iphone är väl iof att de alltid uppdateras samtidigt.

    Så nu hoppas jag verkligen att lollipop kommer till norden och gör telefonen mer premium i gränssnittet.
     
    Ompan och jocke_lulle gillar detta.
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Det går sämre för Samsung och det känns som att de behöver skärpa sig nu innan folk tröttnar helt och hållet. Var det inte snack om att Note 4 skulle få Lollipop innan nyår från början? Oavsett vad man tycker om Lollipop så borde möjligheten finnas att köra det om man vill vid det här laget.
     
  20. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Håller med om allt du skriver.
     
    Last edited: 7 mar 2015