Fråga: Funkar Lollipop bra på era N4:or?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Doidon, 4 mar 2015.

  1. Doidon

    Doidon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, jag tänkte bara höra med folket här som sitter kvar med gamla N4:or hur ni tycker Lollipop fungerar. För mig fungerar det väl okej, det flyter på bra, och är betydligt snyggare än KitKat, men jag stöter relativt frekvent, för att nämna de vanligaste:

    - Ofta när jag växlar mellan appar eller ska dra ner rullgardinen så försvinner mjukvaruknapparna och det är endast svart där, det går att lösa ibland genom att låsa och låsa upp skärmen.
    - Ibland hänger den sig helt, hände nästan aldrig med KitKat.
    - Startar om sig helt slumpmässigt ibland.
    - Ibland när någon ringer hörs det inget när jag svarar. Jag kan alltså svara och påbörja samtalet i dialer-appen, men inget ljud.

    Känner någon igen sig i dessa problem eller är det bara jag? Finns det någon custom-rom som fungerar bättre än stock Lollipop som kan vara värd att testa? En lösning skulle ju vara att gå tillbaka till KitKat, men jag gillar designen i Lollipop.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag har inga problem överhuvudtaget med lollipop. Fungerar till och med bättre än vad kit kat gjorde. Och den eviga frågan, har du testar att göra en återställning av telefonen?
     
    jnsson gillar detta.
  3. Doidon

    Doidon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nje jag har ju inte gjort det, jag tyckte problemen verkade uppkomma ganska snart efter uppdateringen så tog den kopplingen för givet. Men det kanske kan vara värt att testa blåsa rent luren, dock ska man ju bara orka fixa med det då. :P
     
  4. linusv

    linusv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min har fått bättre batteritid och fungerar klockrent! Den var lite muppig med pinkoden innan jag återställde, men har fungerat klockrent efter.
     
    jnsson gillar detta.