Samsung GEAR VR - Köpartråden - Frågor m.m.

Diskussion i 'VR - Virtual Reality' startad av Tekniknörden, 25 dec 2014.

  1. dia

    dia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om någon är sugen på en GearVR för ett bra pris i Stockholm så har jag en till salu för 2000:- på Blocket. Jag råkade köpa 2 st. kartongen är ej öppnad. Den finns att hämta vid st eriksplan.
     
  2. Jesper4711

    Jesper4711 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag köper gärna din gear vr om den finns kvar. Har messat dig privat.
     
  3. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är det något att ha? Är det värt 3k?
     
  4. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Någon som vet när den kommer till Sverige ? Fattar inte vad som tar sån jävla tid, går ju inte att köpa från deras hemsida :(

    Har någon en så köper jag den gärna
     
  5. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag hoppas på en uppdaterad version av gear vr till note 4an i samband med den till s6an.

    Jag pratade med Samsung-support i veckan och deras svar på min fråga var "Jag kan inte kommentera produkter som inte blivit annonserade än".
    Man kan ta det som man vill, men jag håller tummarna i alla fall.
     
  6. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu har jag köpt samsung gear vr och är riktigt taggad. Känner mig som en liten grabb som väntar på julklapparna.
     
  7. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Begär en utförlig review av dig! ;)

    Har du någon förkunskap från tex Oculus MK2?
     
  8. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jorå har lite effarenhet av den så jag kommer gemfört dem. De kommer på tisdag eller onsdag. LÄNGTAR!
     
  9. Mandroiid

    Mandroiid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fattar inte vad ni snackar om, den kom till Sverige för länge sedan. Den säljs endast i samsungs svenska internetbutik se länk nedan där den även finns på lager när jag kollade nu, kommer aldrig komma till butiker i sverige, inte Gear VR1 eller Gear VR2 (som är till Galaxy S6) då den är tänkt tilll utvecklare och entusiaster (Inovator Edition). Sverige är ett av de få länder som går att köpa den från. Det blir inte förrän kanske till Note5 som den kanske kommer släppas till allmänhete och kanske i vanliga butiker kanske.

    http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/wearables/gear/SM-R320NPWGNEE?CID=AFL-hq-mul-0813-11000170
     
  10. Mandroiid

    Mandroiid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer inte någon uppdaterad version, Oculus har sagt att de kommer släppa två headset om året till Samsung, en till Note och en till Galaxy och de har fullt upp med de två med tanke på att Note 4 fanns i två olika versioner med chipset och uppgradering till Lollipop som nu har släppts i USA hos några opperatörer och där fungerar med Gear VR så får se när det kommer hit. Den stora skillnaden kommer sen till Note 5 som inte är så långt bort, andra halvan av året....
     
  11. Mandroiid

    Mandroiid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Måste dela med mig av en ny häftig upplevelse i Gear VR. Tidigare tyckte jag att Oculus Cinnema var häftigast men nu har det kommit 360 film i 3D som är riktigt häftiga som alla jag visat det för tycker är det häftigaste de varit med om. Du får uppleva att vara i MATRIX där allt omkring dig faller samman och du ser ett tåg komma åkande mot dig i avslutningen, riktigt häftigt, bergochdalbana känslan infinner sig när du faller och åker baklänges ut ur ruinerna. Du hittar 3D filmen i applikationen Milk VR. Tyvärr är Milk VR endast släppt i USA till en början men du kan installera appen Hola som du hittar i Play Butiken, det är en VPN applikation. Starta Hola och leta efter Oculus under Mina Appar och starta Oculus från USA. Efter att Startat Milk VR så blir du ombedd att sätta i telefonen i Gear VR. Välj nu att titta på Recent filmklipp för att se de senaste då kvalliteten blivit bättre på sistone. "Matrix" upplevelsen är den som heter Insurgent och har en svart bakgrund bland filmklippen, välj att ladda ner den för bästa upplevelse och grafik. Några andra jag kan rekommendera är en med Snowboardåkare som börjar vid brasan för att sen flyga med en helikopter upp och sen åka ner till brasan. En annan som precis släppts är "5th sleep" som ska vara riktigt häftig, har inte hunnit pröva den, kan ta lite tid att ladda ner filmerna men du kan välja alla de du vill så laddas de ner efter varandra, du kan lägga ifrån dig Gear VR så fortsätter de laddas ner, filmklippen är ganska stora så ni tänker på det och sparas på telefonen tyvärr. Svårt att skilja på verklighet och animeringar i dessa filmerna då det är blandat.
     
    psp123 gillar detta.
  12. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Litade så mycket på ditt inlägg här att jag kastade iväg en beställning på en GVR precis.
     
  13. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu har jag klämt och känt på gear vr i några dagar, så va tycker jag då ?

    Kan meddela er som är sugna på en gear vr att ni har faan väntat förlänge, den är helt fantastiskt. Visst man ser pixlarna men efter typ 5 minuter så tänker man inte på dem.

    Ett man sitter i en simulerad biosalong är något av det tuffaste jag sett och att se en film med gear vr är så jävla tillfredsställande. Är jag själv så ser jag hellre på film i gear vr än på tv.

    Jag säger bara en sak till: KÖÖÖÖÖÖÖÖP!
     
  14. Drachas

    Drachas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9
    Platta:
    IPad pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy note pro 12.2
    I stämmer helt bara att köpa den! Har inte ångrat mig en sec! så om man har en note 4 eller ska köpa en s6 så e det en miss om man inte köper er vr gear ! Har typ aldrig tråkigt längre ju :) + det kommer komma så mycket fetta saker till den i fram tiden så köp köp köp :)))
     
  15. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Vart kan man beställa gear vr versionen till S6an? Länken i några poster uppåt ledde bara till Note 4ans..
     
  16. Fatcamp

    Fatcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3
    Undrar hur stor skillnad det är mellan denna och cardboard från vr? Det jag tänkte är om du har ställt in cardboard vr efter din syn? Jag har gjort en egen av en gammal kikare som jag plockade ur linserna ifrån " dock bevöver jag ha linserna ganska nära skämen så jag ser ej hela" sen tog jag lådan den kom med då mobilen passar perfekt i den och ställde in skärpan efter mina ögon. Det min fråga är. Jag ser gansla så tunnelseende missar kanske 20% av skärmens yta " tror jag" och jag ser alla pixlar och i videos så är eet så stora problem att man ej kan se aansikten på folk som är kanske 4-5m bort i videos. Är detta även ett problem för riktiga headsetet eller har dom lyckats fixa det på något vänster? Sen hur är blurren med att om du vrider huvudet så är den lite efter och blir väldigt suddigt vilket ger illamående och yrsel. Jag dock väldigt imponerad av den även om min är verkligen ghetto. Alla som har testat den blwv imponerad av den också. Det jag tänkte på är att om dem enda skillnaden mellan min och denna är större fov och kan ställa in fokusen så känns det ej värt denna utan väntar isåfall på valves egna " eller den som blir bäst men verkar aom om det är den som blir bäst just nu"

    Sen kan man koppla mobilen till datorn och anväbda den som datot skärm eller är det omöjligt atm?
     
  17. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har pillat med min i snart en vecka och måste säga att jag är imponerad!

    Första intrycket var att det var väldigt pixligt (OBS: Detta är min första och enda upplevelse av VR så har inget att jämföra med) men som det nämndes i tråden tänker man inte på det efter ett par minuter.

    Korrigeringen för synfel funkar bra då jag och två vänner med alla olika synfel har testat. Jag är dock långsynt och skulle gärna vilja pusha ut den 0.5-1cm länge för att få perfekt.
    Jag tänker mest på det när jag tittar på film.
    Oculus Cinema är helt fantastisk men utöver det gillar jag inte riktigt 360-videorna. Jag tycker att kvalitén blir något för dålig. Häftig upplevelse absolut men man blir inte helt uppslukad av upplevelsen.

    I vissa av spelen blir man dock det. VR funkar absolut bäst i 3D-världar kan starkt rekommendera Bombsquad, Ikarus och Dreadhalls. Har dock inte hunnit spela alla spelen än.

    En sak som man dock skall ha i bakhuvudet är att detta är en Innovator Edition och det finns inte allt för mycket innehåll. Amerikanerna har tillgång till mer för tillfället (t.ex. Milk VR) men man kan ladda ner det via en VPN (tex Hola) för att få tillgång till det.

    Jag ser inget större problem med att det inte finns allt för mycket innehåll då jag hade tänkt utveckla på den, testa lite 3D-saker från Unreal Engine 4.
     
  18. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Om jag har en film i Blu-ray-kvalite, vad kan jag då förvänta mig? Allt jag ser och läser handlar bara om upplevelsen men inte kvaliten på upplevelsen. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en Gear VR men då mest/endast till film. För mig skulle väl egentligen ett par "tv-glasögon" fungera lika bra så att säga.

    Finns det någon mer ingående recension av Gear VR för film som pratar om ANNAT än själva upplevelsen? Hittade en recension där en kille verkligen körde igenom en 2h film och var mycket nöjd med resultatet men sa inte ett ljud om kvaliten på filmen osv.
     
  19. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du kan inte få blu Ray kvalité och man ser lite pixlar, men som alla säger man skiter i det när man tittar med gear vr för det är så maxat och sån känsla att det slår din tv med hästlängder.

    Jag använder min till film och är förälskad i den. Såg igår på matrix och WOW vilken upplevelse det var.

    Jag säger bara KÖP om du gillar film.[/QUOTE]
     
  20. Sandhög

    Sandhög Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur blir upplevelsen av att se på netflix och viaplay?