Blandade frågor inför Z3 Compact köp

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Snowman, 23 nov 2014.

  1. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag provade Z3 compact i affären idag och gillade designen trotts att det är en mindre telefon(har en Samsung S3 LTE). Men efter att ha kollat runt lite på nätet så har jag ett par frågor kvar som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med :

    1. Det verkar vara MÅNGA som har problem med sprickor i glaset, främst på baksidan men även framsidan, går detta på garanti?
    2. Finns det något vis att undvika problemet, ex med specifika skydd(om det ens finns än?)?
    3. Man säger att kernel har blivit släppt fritt men att vissa delar saknas, ex kameran. Va innebär detta? Kommer vi troligen få en telefon som lever merän 2 år med uppdaterad alternativ mjukvara? Eller är det fortfarande säkrare att välja ex Nexus 5 eller OnePlus One för att få ny mjukvara under längre period av tid?
    4. Ni som valt att gå ner i skärmstorlek, hur känns detta? Länkar man inte tillbaka? Särskilt när upplösningen är så låg?
    5. Anser ni fortfarande att Z3 är ett bra köp? Eller ska man vänta på Z4? Eller kanske rakt av köpa annan telefon?
     
  2. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Tycker den e riktigt grym, men jag jämför iofs med iphone 4s och innan det htc wildfire.
    Skydd finns det massvis av. Extra glas, plastfilm, fodral m.m.
     
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Köp eller vänta på Z8. :D
     
    kalleboston gillar detta.
  4. Strip

    Strip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag är iaf inte jätteimponerad av Z3C. Jag trodde faktiskt att Sony hade kommit bra mycket längre med sin produktutveckling 2014.

    :-( Glasbakstycket. Det vibrerar så man får vita fingrar. Dessutom blir den jättestora glasytan lika med en högtalare i samma storlek, så att försöka ha ett privat telefonsamtal är omöjligt. Den du pratar med hörs lika tydligt för alla andra i rummet som för dig som har luren mot örat.

    :-( Laddkontakten. Det är en genial idé, men helt fel genomförd. Man undrar om de ens provat sin kontakt innan de satte den på miljarder av sina telefoner.

    :-( Knapparna. Volymkontrollen är ganska liten och sitter väldigt nära powerknappen. Funkar kanonbra i naket tillstånd, men kränger man på ett skal... t-t-t.

    :-) Batteritiden! Uppväger alla andra problem. Det är asgôtt att slippa fundera på om batteriet räcker över dagen. Jag kan ha allt igång, ljuset på max o bara ösa på med film, musik, kamera, surf, prat o whatever jag känner för, utan att nånsin ha en tanke på batteri. Love it!

    Jepp!

    Även om jag blir lite avundsjuk varje gång jag håller i frugans Z3, så försvinner den känslan omedelbart jag stoppar telefonen i fickan. Z3C är för mig precis på gränsen så stor som jag kan stå ut med.
     
    Last edited: 23 nov 2014
    Koffesaft gillar detta.
  5. gute88

    gute88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Gick från Nexus 5 och får säga att det mesta är en uppgradering men så väldigt van vid ett glesare tangentbord. Annars är storleken rätt optimal, hade dock föredragit rundade kanter på skärmen, det var guld på Nexus 4 vill jag minnas.
    Batteriet väger ut de mesta, 4/5
     
  6. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Rekommenderar ni denna telefon som köpt den? om ni ångrar er vad skulle ni tagit istället? Kan fan inte välja telefon :)
     
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Absolut, bytte från Z1 Compact, ångrar mig inte en sekund.
     
    nöt gillar detta.
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Fick från en Z2 till Z3c och är skitnöjd. Klart en av dom bästa telefonerna jag haft. Liten smidig med tillräckligt stor skärm, snabb, mycket bra batteritid och så vidare. Kan verkligen rekommendera den
     
    nöt gillar detta.
  9. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Kunde inte vara mer nöjd med den .
     
    nöt och kalleboston gillar detta.
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag är nöjd med batteritiden thats it... storleken på skärmen är skön med men annars är detta den telefon jag är mest missnöjd med. känslan är inte premium för mig det känns bara ömtåligt och skört allting. uruselt ljud missar samtal jämt pga att jag inte hör telefonen i fickan. Jag har säkert inte perfekt hörsel men det har aldrig varit ett problem förr. Ljusstyrkan i skärmen är rätt sunkig med jämfört med mina gamla telefoner samt kameran.. jösses kameran... var i förhoppningen att den skulle vara bra och smidig i autoläge som är det enda läge som är intressant men vilket jävla mög det är. Tom sämre än min gamla g2 utan tvekan. Bilderna ser ut som en grynkorv mer eller mindre jämt.

    sky skiten som pesten och köp nåt bra ist.
     
  11. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Hade z1c innan, den ligger nu som reserv och är
    mycket nöjd med bytet till z3c.
     
  12. hamoolio

    hamoolio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Z3 compact nu och är på min tredje vecka med den. Jag bytte från iPhone 6 och även fast båda har lika stora display så känns Z3 MYCKET MINDRE. Speciellt på Facebook där bara 1/3 del av din display faktiskt visar innehållet. Jag har inte fastnat för den och vill nu byta mot en One M8 eller OnePlus One.
     
  13. hamoolio

    hamoolio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Säg till om du vill köpa den btw. Nästan ny!
     
  14. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Z3 är den i särklass sämsta telefonen jag ägt. Full med buggar och redan trasig för den delen. Min tredje Sonytelefon och garanterat den sista då de andra varit dåliga också. Plus för prestanda,kamera och batteri. minus- Att skriva sms tar en evighet då den väljer precis varenda ord du inte vill ha, radera ord från ordboken hjälper inte, ("också"="pickford".. vafan??) platswifi funkar 1 gång av 10. skärmen lever sitt eget liv under samtal, funktionen throw funkar ibland, ibland inte. gummilisten på luckan där laddningsuttaget har pajat så den är inte vattentät längre (blir ett bad imorn så man slipper eländet) Men den funkar att ringa med så länge man inte tappat täckningen för då får man starta om den. 3 av 10 i betyg.
     
  15. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Går emot större delen av denna tråd då jag tycker luren är suverän på alla sätt, enda jag inte gillar är glasbakstycket som gör den hal som en tvål, nu har jag dock Sonys skal på och problemet är löst.

    Batterietiden är grym , samtalskvaliten är mycket bra och har inga invändningar mot skärmen som enligt mig är perfekt i storlek och upplevelse.

    Några sprickor eller annat lider inte min telefon av.

    klar rekommendation från mig iaf
     
    MatsGF gillar detta.
  16. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Enda nackdelen jag hittat är den hala baksidan, och rädslan att den ska gå sönder efter alla rapporter. Nu har jag dock ett Sony skal, inte hal längre och håller förhoppningsvis.

    Att den skulle välja vad som helst när du skriver är nog mer sbs, funkar fint. Och vill man inte att den ska välja annat så stäng av den funktionen.

    Min V jag hade var väldigt buggig, men denna bara fungerar!