Problem: Mikrofonen fungerar bara i högtalarläge

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Kessler, 5 dec 2014.

  1. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt slutade min mic fungera. Fungerar i högtalarläget men inte under vanliga samtal. Testat att starta om mobilen och raderat de senaste apparna mer är fortfarande samma problem. Vad gör man åt detta?
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställning, annars reparation.
     
  3. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Började fungera igen helt plötsligt. Skumt.
     
  4. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har det slutat fungera. Igen! Vad ska man göra åt detta? Uppenbarligen fungerar micen då folk hör mig när jag pratar med högtalare på.

    Trycker jag bort högtalaren och trycker luren mot örat och pratar hör inte den jag pratar med mig.
     
  5. saintbastard101

    saintbastard101 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2015
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14
    Hmm... Jag börjar också få problem med micen, underligt då inte folk verkar höra mig när jag använder bluetooth heller...
     
  6. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Samma har börjat hända för mig, funkar ibland, ibland inte, gpsen har börjat strula och en gul fläck framträder i övre vänstra hörnet när enheten blir varm.
     
  7. finical

    finical Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    mic problemet har jag haft cirka 1år nu(köpte telefonen när den kom) pratar i högtalarna funkar.. dock så fungerar de fint att prata i Skype vilket jag tycker är konstigt. måste ju vara något med mjukvaran. gul fläck får jag också. känns som de standard fel lg visste om eftersom de flesta börjar få de efter 2års användning. kommer nog aldrig köpa lg igen.
     
  8. Kupo

    Kupo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    För er som har röstläget i Google Now aktiverat så kan ni testa stänga av det. Har inte haft några mic-problem sedan jag stängde av det, men det har bara gått två dagar än så länge. Det verkar som tjänsten som lyssnar på "OK Google" skapar problem.

    Jag kör med Google Now Launcher och jag stängde av allt under Nu-kort (Meny > Inställningar > Nu-kort). För att verifiera att rösttjänsten verkligen var avstängd så testade jag spela in ett ljudklipp med appen Röstmemo. Tidigare klagade appen på att en annan tjänst använde ljudinspelningstjänsten men det gick bra efter jag stängde av Google Now.

    Problemen som jag upplevde var att de jag pratade med sa att det lät som att jag satt i en burk långt långt borta. Det funkade dock bra någon gång då och då.
     
    saintbastard101 gillar detta.