Samsung S4 skärm flimrar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lagerkungen, 19 mar 2015.

?

Samsung S4 skärm flimrar

  1. mjukvarurelaterat

    1 röst(er)
    50,0%
  2. Hårdvara

    1 röst(er)
    50,0%
  1. Lagerkungen

    Lagerkungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    För ca 1 vecka sen började skärmen flimra i olika färger, lämnade in den till 3 som bytte skärm och körde in uppdaterad programvara.
    Hämtade den från butik idag, telefonen funkade klockrent i ca 2 timmar innan jag körde in backupen jag gjorde på telefonen innan jag lämnade in den, nu har jag samma fel som jag hade innan service.
    Jag gissar på att det är mjukvarurelaterat, har testat med factory reset 2-3ggr men det hjälpte inte.
    Har ca 1 månad kvar på garantin och vill ogärna göra nåt som förverkar denna, något tips...eller bara lämna in fanskapet igen?

    Mvh.
    Jonas
     
  2. SnArc

    SnArc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När mitt batteri var slut så flimrade skärmen och därefter stängde mobilen av sig. Det hände även när det var 50 - 60 % på batterinivån kvar. Kan ju vara nåt liknande problem för dig.
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    I ditt fall så låter det som att batteriet har svällt. Hade samma problem på min S3, köpte ett nytt batteri och problemet var fix!
     
  4. Lagerkungen

    Lagerkungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det har jag tyvärr redan testat, sambon har nytt batteri men det hjälpte inte. Har lämnat in telefonen (igen) på service, får se om det kommer fram nåt nytt när de kollat luren. Tack iaf! :)