Fråga: Uppdatera eller inte?

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av zykoz, 21 mar 2015.

  1. zykoz

    zykoz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Sitter just nu med 4.4.4. Frågan är: ska jag stanna kvar på den, uppdatera till 5.0.2 eller slänga in någon annan rom?
    Vad hade ni gjort?
     
  2. jompz

    jompz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3
    5.0.2 är riktigt bra :)
     
    kalleboston gillar detta.
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Var skeptisk till att uppgradera innan den fanns tillgänglig, lovade mig själv att inte uppgradera innan jag läst lite här vad folk tyckte om lollipop. Det gick inget bra, uppgraderade samma dag den kom :-) Ångrar mig inte kan jag säga. Tycker lollipop fungerar riktigt bra. Hade jag väntat o läst här hade jag nog inte uppdaterat då flera upplever lollipop dåligt. Jag återställde min telefon efter jag uppdaterat och har inte haft några problem
     
  4. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    det bästa jag upplever är batteritiden är mycket bättre än 4.4.4 , börjas dagen kl 8 på morgonen, med 4.4.4 hade slut på batteri kl 19 men med slickepinne har jag 48% kvar kl 19 med samma användning, det enda jag inte lyckas är att få tyst mode att funka
     
  5. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    It depends... Do you use xposed module? Stay. Do you want play with some new and better battery time etc update. Are you happy with 4.4.4 and enjoying the rom you using stay. Or do as i do, wait for devs to make xposed stable, working custom recovery (been talking to dev named nut. He does really good job!) and ofc roms and kernels. Hope one day i learn to make custom recoveries and kernels tho) that is all from me!:)