Qi laddare till bilen

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gson81, 14 mar 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gson81

    Gson81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Söker en trådlös laddare till bilen med sugpropp och arm så den kommer ut lite. Tittade lite på ebay men hittade ingen med arm. Tänkte ha till samsung galaxy s6.
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Gson81 gillar detta.
  3. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är också på jakt och ovan ser ju intressant ut utom på en punkt, eller om det är jag som inte fattar... Varför har de satt micro-usbuttaget på ovansidan? Jag antar att det är den vägen den skall få ström men det blir ju galet, lika dumt som på min Lumia 830 där uttaget sitter på ovansidan. Det är därför jag letar efter en Qi-hållare, för att slippa ha en sladd kopplad till ovansidan på telefonen när den sitter i en hållare i bilen. Eller är det jag som missar något?

    /rlo
     
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Tycker också det ser ut som micro-usbuttaget sitter på ovansidan på den där billaddaren/hållaren. Går väl och dra den nedåt i en 180-graders böj men optimala hade ju varit i nederkant.
    Men sen kanske jag förstår fel, men kopplar du in denna hållare till cigguttaget eller drar egen ström från något ställe så är det ju bara ställa dit telefonen så hålls den på plats och laddas samtidigt? :)

    Så du behöver ju inte koppla in någon sladd i telefonen.

    Men som sagt, jag kanske missuppfattade det hela. :)
     
  5. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Du förstår nog rätt och att det inte behövs två kablar förstår jag med. Retar mig bara på att lumian har porten på helt fel ställe men tydligen även denna hållare.

    Jag har en universalhållare redan i bilen men får dra laddning till ovansidan vilket är bökigt och ser tråkigt ut. Nu har jag en spiralkabel till min, borde funka bättre med en vanlig slät iofs...

    /rlo
     
  6. Gson81

    Gson81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Bra pengar! Återkom gärna med en recension när du fått den.

    /rlo
     
    Gson81 gillar detta.
  8. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Beställde ovanstående från Mytrendyphone.se - orkade inte vänta på Kina-leveranser. Kostade 318:- så jag tyckte att de extra 100:- var värda snabb leverans....

    Intryck efter 2 dagars användning -
    Fungerar utmärkt. Smidig "åtstramning" av sidoskydden - aktiveras av en knapp som trycks in av telefonen när man sätter in den i hållaren.
    Använder vent-hållaren - sitter stadigt men vibrerar lite vid körning, ska kolla om jag kan fixera den bättre.
    Laddar riktigt snabbt, nästan snabbare än min trådlösa som jag har hemma. Använder dock inte den medföljande cigg-laddaren utan har en annan som ger hitills visat sig fungera bra iom att den ger högre laddning.
     
    Gson81 och rlo gillar detta.
  9. Gson81

    Gson81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick hem min laddare häromdan och så skickade jag efter en cykel mobilhållare så jag kunde sätta dit mobilladdaren i sänggaveln för att vi ska få tillökning o ha spjälsängen bredvid mig så jag inte får plats med sängbord. Hoppas det blir perfekt väckarklocka med laddare. Ska bara vänta på telefonen som ligger på jobbet o väntar uploadfromtaptalk1428766699896.jpg
     
  10. tobbe12359

    tobbe12359 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro
    Platta:
    Apple Ipad 5th generation
    [​IMG]

    Jag använde denna till min g3. Jag tyckte den fungerade bra. Vet ej var den finns att köpa längre.
    Dock om någon är intresserad så är den till salu :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.