Tankar 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av Inequality, 28 jun 2010.

  1. Pelleponken

    Pelleponken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    I stort funkar allt som det ska. Det känns som den flyter på kvickare nu. Det jag ska testa nu är sånt jag hade problem med tidigare; det gick inte att ringa med den ibland (fick starta om Sense för att det skulle lösa sig), alarmen slutade funka (enbart vibratorn gick igång), mm.
    Det jag INTE får ordning på nu är surfningen via standardwebläsaren. Där får jag ett meddelande som säger "Den här sidan kräver särskild inloggning. Tjänsten får inte visas för dig." på vilken sida jag än går in på. Testar jag samma sidor med Opera så är det inga problem alls... Dessutom har nästan alla namn trillat bort från Handcent. Det står bara mobilnummer på de flesta kontakter där nu, men alla kontakter finns kvar i telefonboken. Någon som har koll på dessa problem?
     
  2. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Ska ju slänga in 1.5 RUU igen så jag kan fixa uppdateringen, men när jag försöker köra RUU skiten i Windows 7 så säger den, USB CONNECTION ERROR, använder senaste versionen av HTC Sync också, saken är att HTC Sync hittar mobilen o den fungerar att synca, men just när man ska köra den RUU saken så hittar den ej :(

    Nån som vet?
     
  3. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Last edited: 29 jun 2010
  4. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjoho! Vilken fin sommarpresent! Trist att man glömmer av hur irriterad man varit på HTC i ett halvår för att de varit så sega på att uppdatera...
     
  5. manpower

    manpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade också problem med att telefonen körde samma installationprocess hela tiden i över en timme. Att ta ut både minneskort och SIM-kort hjälpte. Det kan även vara en idé att se till att batteritiden är ok.
     
  6. nicklasihult

    nicklasihult Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick problem med att power-knappen tappade sin funktion efter uppdateringen, dvs det går inte längre att släcka skärmen genom att trycka på knappen. Håller jag inne den kommer jag till boot-menyn som vanligt. Någon som fått samma problem eller har någon idé? Fruktansvärt irriterande att vänta in att skärmen släcker sig själv...

    Edit: Det löste sig.. Efter att ha avinstallerat Spare Parts och installerat det igen fick knappen tillbaka sin funktion.
     
    Last edited: 29 jun 2010
  7. kirkulus

    kirkulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ1
    Telefon 2:
    Sony Z5
    Telefon 3:
    Sony Z3+
    Avinstallera htc synk och htc drivers. installera de sedan med nätverkskabeln urdragen eller det trådlösa/mobila bredbandet avstängt på datorn.. sen startar man htc synk och synkar och sen funkar det.. problemet ligger i en drivrutin som är med som windows automatiskt uppdaterar vid installationen om man är ansluten till internet.. se till att ha den senaste versionen av av htc synk!

    Lycka till!!
     
  8. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag höll på så igår i 3,5 timme, sen testade jag på en dator med xp, då var allt klart på 30min. Fungerar antagligen lika bra med vista. Så ge upp med att göra det på windows 7, jag testade alla grejer som stod på nätet men fick det inte att fungera
     
  9. biox2003

    biox2003 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    mi 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    mi 11
    ROM:
    maxmix miui 12.5 android 11
    jag gjorde det på ubuntu 10.04 med OpenRUU - A Script to flash HTC ROMs on Mac or Linux!
     
  10. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Noterade att det stod Sweden i morse, sen vid lunchtid stod det staden och nu står det Sweden igen. Lite märkligt får man säga.

    Kan ha med 3G vs wifi att göra. testade stnänga ner wifi och uppdatera och då kom stadsnament upp igen.
     
  11. BDL165

    BDL165 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon förklara till mig som jag vore tre år gammal: Hur uppdaterar jag? jag trycker meny>>About Phone och sen?? tack på förhand
     
  12. Inequality

    Inequality Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    om du har den förberedande uppdateringen så skall det finnas "system software update" eller dylikt under "about phone". Om du inte har denna, banka fram mobilens datum med 1 år och vänta och hoppas att du får den förberedande. Gör sedan steg 1 igen.


    Om du inte får uppdateringen när du bankar fram datumet, dra in denna först:

    http://www.htc.com/se/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671
     
  13. BDL165

    BDL165 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Alltså HTC? seriöst varför göra det så jävla krångligt. Inte nog med att vi väntat huuur länge som helst på uppdateringen så måste vi krångla med att ladda ner den också??
     
  14. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Så synd om dig....

    Anledningen till den förberedande uppdateringen är så att man skall kunna ta emot 2.1 OTA.....

    Men du vill kanske hellre vänta tills man kan ladda ner den på datorn och hålla på med USB-kabel?
     
  15. BDL165

    BDL165 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du verkar inte förstått det jag skrev. Varför hålla på att krångla med datum osv när man ska uppdatera. Varför inte bara släppa en förberedande uppdatering och sedan släppa 2.1. Göra det enkelt för användarna.
     
  16. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Som tidigare har skrivits, för att deras servrar inte skall braka ihop av nätverks-trafik
     
  17. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Personligen tycker jag att allt funkar skitbra! Installationen gick smidigt förutom att jag hade för lite ledigt minne, så jag fick rensa lite appar o sen påbörja installationen igen som låg kvar i dropdown-menyn. Installationen tog max 20 minuter inklusive nedladdningen och strulade ingenting.
    Alla appar, kontakter och sms låg kvar, fast man fick plocka om dom igen bland hemskärmarna. Det enda som strulade var spotify, men det var bara att avinstallera och hämta hem på nytt. Antar att det berodde på att den spotify-version jag hade var anpassad för 1.5.

    Förbättringar som jag upptäckt själv hittils:

    * Bättre flyt i menyer
    * Snyggare ikoner
    * Bättre kamerafunktion, bla snabbare avtryckning
    * Mycket bättre blåtandsfunktion. (Använder 2 headset, ett vanligt mono-headset och ett stereo-headset för musik, och förut när jag skulle växla mellan dom så strulade det jämt och fick oftast starta om telefonen, men nu är det bara o stänga av det en och sätta på det andra) Nu går det även att byta låtar i spotify när man kör med bluetooth-stereo-headset
    * En riktig on/off-knapp för GPS
    * snabbare omkoppling mellan 3g/H och WiFi när man går ifrån sin router eller kommer tillbaka till den igen.

    Finns garanterat en hel del som jag missat oxå :)
     
  18. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som får inloggningsfel för youtube kontot? Nån som vet hur man löser det?
     
  19. Steeler

    Steeler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag får inte igång Spotify efter uppdateringen, säger att det är något fel på minneskortet...?

    Edit: en ominstallation av Spotify löste problemet :)
     
    Last edited: 29 jun 2010
  20. Knicken

    Knicken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    @soeder

    Jepp! Samma problem hos mig :(