Problem: Touch slutat fungera i överkant

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av gittus88, 25 mar 2015.

  1. gittus88

    gittus88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder, touchen har slutat fungera i överkant av skärmen, går knappt att dra ner rull listen och om man exempelvis drar startar webläsaren så kan man inte trycka på texten för att skriva in adress... Någon som varit med om liknande problem?

    Som vanligt säger HTC support att man ska göra en reset på luren och om inte det fungerar så får man lämna in den i två veckor, suck...

    Vet inte om det är hårdvaran eller mjukvaran som strular, vad tror ni?
     
  2. Peace Sells!!

    Peace Sells!! Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    För min egen del hände samma sak och jag gissar att problemet var såndär regöringsvätska för skärmen som läckte in på nåt sätt.

    Det började precis som för dig, sen efter att jag rengjort skärmen vart det ännu mindre yta som fungerade och så testade jag en gång till , mindre yta så det borde vart det.

    Hoppas du har garanti kvar på den, min lur fick åka till polen och tillbaka på service med utbytt bakstycke, touchdetaljer mm men efter det har den funkat klockrent. Dock har jag inte använt mer rengöringsvätska på den efter den kom hem.
     
  3. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. Fick det fixat genom garantin. Men det tog två veckor att laga för den fick åka ToR till Polen. :)