Fråga: S6 Edge från Cyberphoto?

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av TpS, 20 apr 2015.

  1. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är det Någon som fått sin förbokade Edge från Cyberphoto?

    Har en grön 32gb på order och verkade ju mumma när man fick en HK-högtalare med på köpet men vore ju kul om den kunde levereras också :(
    Sista kontakten jag hade med dom så hade fanns det inte ens beräknade leveransdatum på någon modell lät det som.
     
  2. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag har kö plats 2 för den men inget har kommit.
     
  3. wrnrsn

    wrnrsn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    411

    MINA ENHETER

    Jag avbokade hos dem till slut, kändes tråkigt iom högtalaren men fasen hade sålt min note 4a och gick omkring med en nexus 4a med kina display.
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Pratade med dom nyss och dom har inga nya besked. Dom vet ingenting när nästa leverans kommer från Samsung och vad den innehåller.
     
  5. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Tragiskt fan
     
  6. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Slängde iväg ett mail idag med, har inte fått nåt svar ännu...

    Har förvisso min Note3 så det går ingen nöd på mig, men riktigt surt är det.
     
  7. luger

    luger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Väntar oxå tålmodigt sen 3e mars, vill inte heller missa hk högtalaren men det känns drygt.
     
  8. 19Stefan79

    19Stefan79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    9
    Dom är nog trötta på oss haha. Nä men hade det inte varit för hk högtalaren hade jag lätt spenderat mina pengar någon annanstans. Nu har jag dessutom bytt fr grön edge till flat guld men lär nog inte få den innan. Mest för att jag efter längre test i butik kände att flat låg mkt bättre och fick mer premium känsla. Mest att edgen blir för lätt och dom tunna sidorna får den att kännas som en leksak tyvärr. Men för designen är edge helt klart snyggast men för bruk och känslan att hålla i den vanliga S6
     
  9. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Senaste på mail för en timme sedan:
    "Hej!

    Tyvärr inte, vi vet inte något mer."

    Hoppas fan att dom har gott om HK Onyx på lager när den ska levereras annars blir det duktigt dåligt omdöme på detta köp..
     
  10. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tänkte precis göra en ny tråd och kolla hur det ligger till med er andra som beställt på cyberphoto, tur man kollade en gång extra för säkerhets skull :)

    Sitter i samma sits jag med, beställde en svart edge 64gb och mejlade häromdagen med ett tämligen intetsägande svar tillbaka.
    Samsung verkar inte kunna leverera ett skit verkar det som, eller iallafall inte till cyberphoto, men andra affärer verkar ju få in s6 och edge till höger och vänster, hur tusan går det till?!

    Har nån av er blivit erbjudna nånting som plåster på såren för att vi tålmodigt väntar?
     
  11. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Visst är du medveten om att det är onyx studio varianten vi kommer få?

    Hmm om du är ärlig, även om när mobilen väl kommer så går allt klockrent, tycker du att man kan ge något annat än ett riktigt dåligt betyg på den här affären?
    Tycker att cyberphoto har funkat jättebra innan, köpt grejer där innan, men jag är rejält besviken på dom vid det här laget, det finns mobiler att få tag på, andra affärer får ju uppenbarligen tag på sina?
     
  12. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jadå, var bara så bitter när jag skrev inlägget att jag inte orkade speca ordentligt :)

    Mmm, är ju tyvärr så. Känns riktigt surt att sitta å vänta när jag i princip skulle kunna hämta ut en Edge imorgon om jag ville.. Kanske inte nån grön då förvisso men ändå..
     
    Pjuklarven gillar detta.
  13. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ah så bra, tänkte bara så du inte blir besviken än en gång när du väl får den :)

    Ja eller hur? Har kollat på elgiganten till exempel och där kunde jag förvisso inte få en samma dag fast typ 3 dagar senare, hur går det till? Det skulle jag väldigt gärna vilja veta..

    Men som sagt, har nån av er fått nåt erbjudande om kompensation? Typ en trådlös laddare eller nåt?
    Nånting kunde man faktiskt tycka vore skäligt att ge oss..
     
  14. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Skickade detta precis, får ser vad svaret blir (om det kommer nåt...) :

    "Riktigt tråkigt att höra då den verkar finnas att få tag i på annat, åtminstone den svarta.
    Hur tänker ni kompensera oss kunder?

    Anledningen till att man förbokar en telefon 40 dagar innan släpp är ju att man förväntas få den på release-dagen och inte behöva vänta 3, 4, 5 (eller hur lång tid det nu kommer att ta) veckor på leverans... "
     
  15. luger

    luger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det känns verkligen kasst att dom inte har en susning om eller när lurarna kommer.
    beställde oxå en svart 64gb edge och hade det inte varit för onyx högtalaren så har halebop 35 st på lager för omedelbar leverans. FårUrbanears Zinken hörlurar på köpet men vill ju hellre ha HKn..
     
  16. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det där låter riktigt bra.

    Har fört nåt liknande på tal tidigare men helt utan resultat. Men vi hoppas på att det går bättre nu :)
    Kanske skulle du nämna att du vill veta varför dom påstår att det inte går att få tag på mobiler när andra leverantörer inte har några problem med det?

    Som sagt kanske en laddplatta eller nåt sånt skulle vara nåt att fråga efter?
     
  17. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja vi får se, har inga större förväntningar om att det leder nån vart men har iallafall visat mitt missnöje.
     
  18. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej samma här, nu var det förvisso för över en vecka sedan jag skrev förra gången men då var budskapet att jo det är tråkigt att det tar tid men vill du inte vänta så handla nån annanstans ungefär.
     
  19. 19Stefan79

    19Stefan79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag gav upp igår på min edge och valde att köra på en vanlig s6 guld fr Samsung istället. 1 dags lev så den borde landa hos mig idag. Orkade inte få samma svar varje gång "vi vet inte när vi får in telefonerna". Hk högtalaren får stryka på foten tyvärr.
    Lycka till ni andra som inte ger upp trots att man kan få edge på andra ställen på dagen.
     
  20. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Snabbt svar denna gång:
    "Hej!

    Detta är ett jätteproblem då Samsung inte kan leverera till alla sina kunder, och vi blir hängda i mitten. Vi har konstant dialog med Samsung och det vet hur illa det är. Vi hoppas att de kan lösa detta inom kort så att alla kunder kan få sina telefoner. "

    Inte mycket till hjälp dock..
    Är för snål så jag hänger i ett tag till :D