Har en zopo999 som funkade skitbra tills för några veckor sedan. Jag fattar inte

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Sehlstedt, 25 apr 2015.

  1. Sehlstedt

    Sehlstedt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Min zopo 999 har funkat utmärkt tills för några veckor sedan då fick jag värdelös mottagning på 3G då slog jag på 4G och fick full mottagning direkt men då dök nästa bekymmer upp de gick bara att skicka sms. Ska jag surfa krävs wifi, jag kan inte att ringa eller ta emot samtal och det går inte att skicka mms. Men de sjukt nog kan jag skicka sms.
    Har comviq fastpris och har surf på kortet. Talade med comviq och bad dem hjälpa mig med inställningarna men de skickade en länk som inte hjälpte.
    Det står att nätverket inte är anslutet eller inte aktiverat.. Men stoppar jag kortet i in kingzone k1 funkar det men där gar jag ett annat problem den låter inte när de ringer så då missar jag samtalen hela tiden.
    Snälla rara gulliga söta smör smör smör ;) om någon vet lösningen på mitt problem skulle jag vara väldigt tacksamför svar. Kram
     
  2. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Har du fått en ota-update? Testa en faktoryreset kanske...
     
  3. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Försök byta SIM plats. Modem inställningar till Auto. Eventuellt försök dra åt skruvarna som håller ihop det inre skalet. De är ofta litet lösa och antennen som får dålig kontakt.