Fråga: Snabba frågor, snabba svar - OnePlus One

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av leolulz, 11 aug 2014.

  1. BjornSv

    BjornSv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus
    Telefon 2:
    ZTE Axon 7
    Du kan ställa in rutnätsstorlek för launchern. Långtryck för att få upp launcherns konfigurering och sen sveper du upp de tre punkternas symbol för att få fram inställningar. Välj rutnätsstorlek och ändra till "Mysig" för 5 ikoners bredd. Du kan även ställa in 6 ikoner där om du skulle vilja det.
     
  2. rafflan

    rafflan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Menade hotseaten längst ner men det där var också en annan fråga jag hade så det löste sig :) Kan skippa att ha 5 där nere vid hotseaten eller vad den kallades när jag försökte dra något dit. Stort tack för hjälpen!
     
  3. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Alternativtet är att byta till en annan Launcher som har stöd för att ändra antal ikoner man kan ha där...
     
  4. rafflan

    rafflan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Alright. Vet du hur man kan fixa så att om man drar ner notifikationsbaren högst upp så att inte alla 11 ikoner kommer upp istället för inga? Alltså om man drar ner baren och trycker på knappen uppe i högra hörnet varierar ikonerna horisontellt och vertikalt. Vill att det alltid ska vara horisontellt såa tt man kan öppna en notifikation direkt istället för att behöva trycka på knappen uppe i högra hörnet och sen öppna notifikationen. Går detta att fixa?
     
  5. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Är det fortfarande värt att köpa en OnePlus One?
     
  6. användarnamn

    användarnamn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ang önskad nätverkstyp, ska jag köra 3G eftersom jag bor i obyggden? Tänkte på om man sparar batteri på det? Inte för att jag har problem med batteritid men...
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Smaksak! JAG tycker inte det. Jag hade en OPO några månader och ångrar det absolut inte eftersom jag gillar att pilla mad min teknikprylar. Och skärmen var ju så bra så jag bara ville sitta och titta på den! ;)
    Men sen köpte jag en begagnad Note 3 och efter det kändes OPO bara klumpig och jag sålde den. Nu vet jag folk som sagt precis tvärtom: De hade Note 3 och efter att ha köpt OPO blev deras Note liggande. Så det är uppenbarligen en smaksak!
    Jag använde min OPO (och nu Note3) på resor som en sorts mini-surfplatta och det var den superb till, men som telefon gillade jag den aldrig. I ärlighetens namn tycker jag att även Note3 är lite för stor för att ha som vardagstelefon, så det är inte specifikt för OPO. Mått och vikt är ju praktiskt taget desamma för Note3 och OPO, men konstigt nog tyckte jag ändå att OPO kändes klumpigare. Var nog någt i formfaktorn som gjorde det.
    Jag applåderar tanken bakom OPO och vill verkligen älska den, men tycker tyvärr att den känns lite för mycket "hemmabygge". Och det tycker jag är både bra och dåligt. Men gillar man att trixa med olika ROM är den ju alldeles lysande till det!
     
    Last edited: 4 apr 2015
  8. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Tack för bra svar, avvaktar nog :)
     
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Är de flesta barnsjukdomar fixade nu? Tänkte på gula fläcken osv

    Angående stabilitet, finns det någon stabil Rom som bara funkar utan meck?
     
  10. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Det tror jag. Jag upplever inga problem med mitt ex.
    Upplever inte heller gulaktig display, men om jag stänger av navbar och istället använder hårdvaruknapparna med en helvit bakgrund kan jag tycka att jag ser en väldigt liten varmare ton längst ner om jag verkligen anstränger mig för att se det. Ett ickeproblem för mig.

    Jag kör just nu Exodus (hette tidigare Vanir-Exodus) som är en rätt stabil lollipop rom med god batteritid.
     
    ASR gillar detta.
  11. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Jag skulle anse att det fortfarande är värt det. Hade min opo gått sönder skulle jag nog ha köpt en till.
     
  12. klanton

    klanton Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag pluggar in min OPO i Windows 8.1 händer ingenting. Har installerat ADB drivers men får det ändå inte att fungera, någon som vet?
     
  13. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur hittar jag inställningar för den nya röststyrningen som kom med uppdateringen. Hade en ikon längst upp men lyckades ta bort den
     
  14. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    I Inställningar, språk och inmatning, röstinmatning
     
    Jimman gillar detta.
  15. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Har någon funnit något bra användningsområde för "Ok OnePlus"? Googla och smsa går bort för det känns bara fånigt att prata engelska. Sen känner jag inte riktigt till alla olika kommandon. Lite smidigt att kunna starta musiken, eftersom jag högst sannolikt inte har sällskap om jag vill lyssna på musik. Hade funkat bra att starta BT och musik i bilen om det inte vore för att det i princip är omöjligt att väcka mobilen med rösten om det inte är knäpptyst.
     
  16. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Jag lyckas inte hitta vart jag ändrar så att även vibrationerna upphör vid inkommande samtal/notifikationer/sms. Före uppdateringen var det ju bara att sänka volymen tillräckligt så försvann de (eller välja det alternativet efter att ha hållit inne strömknappen) men nu hittar jag det helt enkelt inte. Är jag blind`?

    EDIT: Dessutom. Om jag trycker på volymknapparna ändras mediavolymen, inte ringsignalen. Jag har inga hörlurar inne eller något musikprogram igång. Vad fan?
     
  17. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Min touch har ballat ur helt sista dagarna. Om jag haft den i fickan ett tag så är den helt obrukbar då den håller på att ghost-toucha överallt på hela skärmen och öppnar applikationer till höger och vänster. När det lugnat sig så är skärmen inte vidare responsiv till en början, men bättrar sig efter hand. Om jag inte har den i fickan fungerar den i stort som vanligt.

    Misstänker att det inte är ett helt ovanligt fel, efter att snokat runt lite. Någon med liknande erfarenheter, och är det ett serviceärende?
     
  18. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har samma problem nu när temperaturen stigit ute. Vi är inte ensamma..
    https://forums.oneplus.net/threads/touchscreen-issues-we-hear-you.309395/
     
  19. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, har läst en hel del i andra trådar, men skönt med en tråd där OPO uppmärksammar problemet. Själv har jag inte haft något som helst problem med detta innan uppdateringen till Lollipop och CM12, så för mig lutar det mer åt mjukvarufel..
     
  20. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Det som är oroväckande är att flera i tråden säger att dom gått tillbaka till 11s och provat med oxygen men att problemet bestått. Vi får väl se..