Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

  1. BuddyRunner

    21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

    202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

    88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

    295 röst(er)
    48,7%
  1. Beakon

    Beakon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det någon som kör senaste Cyanogen ROM:en (5.0.7) i en Magic och använder något program för löpning ?

    Jag har problem med både MyTracks och CardioTrainer, antingen så stannar "kartplottern"/GPS mätningen helt (CardioTrainer) eller så är den fruktansvärt periodisk (MyTracks).
     
  2. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder Runstar. Det tycker jag funkar bra. Hade problem med att mobilen ibland startades om när jag använde Cardio Trainer. Det var iof ett tag sen.
     
  3. snike

    snike Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte upplevt att Cardio Trainer visar så mycket fel när jag springer, testat på en 3,5km slinga och får då runt 3,45km, dock har jag haft mer strul när jag cyklar då kan den tappa gps signalen helt efter ett tag.

    Har även provat sportypal, endomondo och mytracks men får inte röst feedback att fungera alls på någon av dom :(
     
  4. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad använder du för program till ditt bälte?
    Vad kan du få fram med hjälp av bältet förutom pulsen då? Tex. att programmet kan räkna ut din kcal förbrukning bättre eller funkar inte programmet så?
    Mvh Norda
     
  5. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som har tips på en stegräknare som funkar även när telefonen är låst?
     
  6. Mull

    Mull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade precis CardioTrainer genom att cykla ca 5km. Det står att jag förbrännt 137cal, men det måste ju vara 137kcal. Hur får man den att visa rätt enhet?
     
  7. fidde66

    fidde66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. saloop

    saloop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får inte igång musikspelning genom Endomondo. Den klagar på att "endomodo can not start musicplayer on this phone". Jag har en spica med senaste android.
     
  9. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag använder CardioTrainer när jag springer. Har testat några olika men CT är den jag fastnat för, gillar GUIt och Race Yourself funktionen samt att man får voice feedback, mycket trevligt. Jag använder dock inte inbyggda musikspelaren, man kan ju faktiskt köra flera program samtidigt på android :) Det enda jag saknar i applikationen är möjlighet till pulsmätning.

    Tyvärr så är deras webtjänst lite fattig på statistik så jag exporterar gpx-filen och importerar den i SportyPals webtjänst. Men de båda webtjänsterna rapporterar olika längd på rundan, CT tycker 5,73 km medans SP tycker att sträckan var 5,51 km, jag har inte rett ut vilken av dem som har rätt.
     
  10. aitec

    aitec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst igenom tråden idag när jag satt på jobbet och bestämde mig för Cardiotrainer. laddar hem applikationen och testade den inomhus på jobbet och den får upp en jävlar exakt position med karta.

    Drar på systemet och efter inhandling av diverse sportdrycker så börjar jag bege mig hemåt, startar applikationen och den hittar min position men den visar inte kartan över stan. skitsamma tänker jag, den hittar kartorna snart.

    tar en kvart att gå hem. hade gärna haft en kvinnlig röst som berättar för mig hur långt man kommit efter varje minut. alltså att det är en manlig röst. varje steg GPSen tog efter varje sekund trodde jag var ett sjukt stort steg och tänkte "detta kommer aldrig visa rätt när kartan väl dyker upp när jag laddar upp på nätet"

    kommer hem, och ser till min förfäran att kartan inte laddats. kopplar upp mig mot WIFI`t här hemma och då laddar den kartan direkt och vad cardiotrainer visar är sjukt exakt. Kan ha att göra med att jag inte har mobilt internet aktiverat? men trodde GPSen skötte sånt ändå?

    Nu när man dragit i sig några sportdrycker (därav det långa inlägget) så är jag faktiskt rätt imponerad av cardiotrainer, även om den inte visade kartan under promenaden hemåt.

    Kanske testar någon annan applikation imorgon ?
     
  11. Orio

    Orio Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 8
    Vet själv att jag alltid kör mobilt nätverk och GPS igång och då registerar Cardiotrainer exakt nästan. Riktigt häftigt, sparar sedan mina "pass" så ser man hur långt man sprungit/gått totalt.
     
  12. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    GPS:n sköter bara positionen, kartor drar du ner över nätet.
     
  13. Jitte

    Jitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla om det är någon som vet om det finns en app för löpning som har funktionen att efter X meter säga till mig att nu är det intervall i 30 sekunder och sen återgå till vanlig löpning.

    Exempelvis: Efter varje kilometer vill jag att appen ska informera mig via ljud att nu ska en intervall sättas igång och efter 30 sekunder ska den informera mig igen via ljud att intervallen är över och sen samma visa efter nästa kilometer.

    Sen söker jag även en löpnings app där man kan köra countdown mode. Dvs att jag kan ställa in tex. att jag vill springa i 12 minuter och så ska den ge mig information i intervaller hur lång tid det är kvar.

    Ber om ursäkt om jag missat någon post där det redan skrivits om någon app som kan något av detta. Lite morgontrött så kan ha missat det.
     
  14. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Efter att ha kört CT ett bra tag så fick jag för mig att testa något annat idag. Valet föll på Sportypal, men jag vet inte.
    1. Ingen röst feedback på Desiren.
    2. Den verkar endast använda GPS för lokalisering, vilket innebär att jag som oftast har den i fickan när jag är ute och rastar hunden eller så inte får något loggat alls.

    Nope det blir nog att fortsätta med CT. Gillade dock Sportypals webbsida bättre.
     
  15. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kör Endomondo, fungerar som det ska och de flesta polarna jag känner kör det också, via Garmin Forerunner, själv har jag kört manuella uppmätta sträckor men kommer nog börja köra på SGS-en i fortsättningen. Måste såklart testa hur bra GPS-en fungerar i telefonen. :teeth:
     
  16. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  17. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Funkar det OK med ett iPhone armcase till en X10'a eller blir det för litet?
     
  18. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @Denny
    Tack för tipset. Har slängt ut både Sportypal och CT. Kör också Endomondo nu.
    Inte lika trevlig röst feedback men schysstare UI och hemsida.
    Sen är det bara ett par hundra kb stort istället för CT's 7-8 mb.
     
  19. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tjenis har kört CT ett bra tag nu dock så har det börjat strula med gps pos. den slutar att "fungera".
    Kör elelinux wwe gsm 2.1 rom, körde oc kernel och idag när jag var ute och sprang och gps strulet började så slog det mig att jag kanske ställt cpun i overclock widget för lågt (om det går?)
    I alla fall så flashade jag in den officiella kerneln nyss och ska testa i helgen dock kör jag nog endomondo som första försök.

    Ang. endomondo så fick jag upp en app som heter "Tracker Booster" som enl. appen hjälper till att få en bättre gps signal.
    Någon som testat?

    mvh Ont
     
  20. blot

    blot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det här kommer ifrån en som aldrig motionstränar.

    -Drog ner endomondo, installerade och konfigurerade på 5 min
    -Smällde igång appen och på med skorna
    -Walk in the park, ~1 timme, rutten blev precis på metern och väldigt bra webb UI.

    Det här känns som ett bra sätt att få arslet ur stolen några gånger i veckan, men helvete vad batteri det käkar att ha på GPS'en. Jag tror att jag hade ~60-70% när jag for och vid hemkomsten låg batteriet på 18%

    Är det så här för alla användare? :neutral:
    I och för sig får man väl komma till sans och inse att mobilen inte har det fläskigaste batteriet samt att jag inte har haft bra tider av vanligt användande heller.