Diskussion: Lollipop runt hörnet LG G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av wargreymon, 22 dec 2014.

  1. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag var tvungen att välja att den även skulle ansluta till LTE också. Önskat nätverksläge alltså.
     
  2. Ivan

    Ivan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Nu har jag lollipop. Jag har nu för en timme sedan fått Android version 5.0.2 i min G2. Min telefon är LG-D802 köpt olåst i Svedala. Jag laddade ner LG support tool. Där fanns en uppdatering till mobilen. Jag uppdaterade och har nu, vad jag antar, officella lollipop.
     
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Okej.

    En grej jag funderar på om jag nu har Vodafones version på min, de fick ju uppdateringarna tidigare än många andra. Om det kommer fler uppdateringar för G2 i framtiden, kan det innebära att jag då får uppdateringen tidigare också då?
     
  4. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Ivan gillar detta.
  5. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Hållit på i timmar nu och uppdatera. Har typ 1,6 GB minne kvar i telefon. Lg support tool säger att det är för lite lagringsplats i telefon.

    Och lg pc suit fungerar inte för att föra över bilder musik o film.

    Sista gången jag köper mobil utan minneskort!!
     
    Cap_a gillar detta.
  6. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Om du vill tömma telefonen är det väl bara att gå in via utforskaren och dra och släpp?
     
  7. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jo det är precis vad jag gör nu, men då vill windows 8,1 göra 18 st uppdateringar. Är på nr 5 ca 1 tim senare. Får vänta till imorgon .

    Bästa telefonen jag haft men nästa gång blir med minneskort oavsätt!
     
  8. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Uppdateringen tog ett tag, för mig tog det 27 minuter för att ladda hem, packa upp och installera. Därefter ett antal minuter att boota upp, sen säkert 10-20 minuter att uppdatera appar. Tog nog lätt en timme innan telefonen gick att använda igen. Inget man gör om man är på språng alltså.
     
  9. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Som sagt hade jag mer problem än bara mobilen, tog ca 5 tim pga att jag inte kunde rensa minne på telefon på ett bra sätt just idag. Minneskort!!

    Men utan att jag hunnit göra återställning känns mobilen ny och riktigt snabb på allt ☺

    Edit: oj vad mycket bättre kamera i mörker!! Någon som tycker samma?
     
  10. OscarM

    OscarM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har uppdaterat idag jag med, tog nog ca 3 timmar med lite backup/nedladdning/uppdatering.

    Jag har använt stock browser tidigare, eftersom den har zoomat in bra på text vid dubbeltryck, och det har varit lätt att gå till toppen/botten av websidor genom att dra med två fingrar vertikalt. nu verkar dock zoomen ha ändrats, så den zoomar in ett fast steg, och anpassar sig inte efter texten längre, vilket irriterar mig!
    Jag gillar inte riktigt chrome eftersom det inte verkar gå att gå till toppen av en sida på nåt smidigt sätt, så jag installerade precis opera.
    Eller finns det nån lösning på mitt problem jag inte tänkt på?
     
    Last edited: 17 maj 2015
  11. dhdhelp

    dhdhelp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu äntligen meckat in lollipop i min g2, än så länge så känns det inte riktigt som en uppgradering.
    För det första så är det ljudlösa läget helt fubar, går inte att köra med alarm då även det tystas...
    Provade med prioritetsläget men då hoppar den satans vibrationen igång istället, och inte heller på det normala läget så går det att stänga av ljudet på ringsignalen utan att gå över i vibrationsläge.
    En annan sak är att jag måste välja standardprogram varenda jäkla gång jag trycker på hemknappen vilket är minst sagt irriterande.
    Man kan ju undra vad de röker borta på LG egentligen då de kodar skiten...

    En till sak, lgs program ville även att jag skulle ta bort batteriet på telefonen under uppdateringen.
     
  12. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Angående ljud/vibration är det något Google införde med Lollipop så det har inget att göra med LG.
    Sen på G3 var det vanligt att valet för "standardhem" resetas om du har Telias app. Ta bort den så ska det lösa sig.
     
  13. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Däremot valde väl Samsung (har jag för mig) att ändå låta larm fungera i tyst läge. Förstår inte logiken från Google att göra så att larm inte ska fungera i tyst läge, jag menar vill jag sova men ändå bli väckt av larmet och samtidigt slippa att vakna av vibrationer så borde jag väl få den möjligheten. Nu kör jag alltid i Flightmode när jag ska sova istället så larmet ska funka och vibrationer slippas liksom. Klart det också funkar men känns onödigt att det ska vara så.
     
  14. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt någon skillnad på kameran så jag fortsätter med Xcam APK. :)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bellabytes.xcamlgsettings&hl=sv
     
  15. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    När jag försöker uppdatera med LG Mobile Support tool stannar den efter nedladdning och så står det något typ: PC? ???? ??? och en massa fler frågetecken.
    Någon som vet vad det kan bero på? Har root om det kan vara problemet??
     
  16. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    En grej jag funderar på nu när jag har Vodafones version på min (Flashade KDZ v30d-vdf-com för några veckor sedan), de fick ju uppdateringarna ute i Europa tidigare än många andra. Om det kommer fler uppdateringar för G2 i framtiden, kan det innebära att jag då får uppdateringen tidigare också då?

    Min ska enligt IMEI-koden ha den dära V30b NEU/EUROPE OPEN osv som släppts nu, men gör det någon skillnad på mobilen i sig egentligen? Lär ju vara samma hårdvara och jag har inte märkt av några buggar (möjligen att batteritiden kanske blivit lite sämre?). Jag gjorde en ren installation när jag la in denna KDZ då förövrigt (v30d-vdf-com).

    Dessvärre verkar inte kameran ha blivit bättre så jag fortsätter med XCam.
     
  17. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Mitt larm funkar på ljudlöst läge nu när jag provade.
     
  18. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Skumt, ja det gör det inte för mig trots prioritering! :P
     
  19. Sunekaa

    Sunekaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gjorde precis som man skulle och telefonen bootade om men har fortfarande 4.4.2 programet avslutades efter telefonen startades om.. någon som har lösning?
     
  20. HERO81

    HERO81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt min från TRE men finns ingen ny uppdatering! Använder oxå LG Mobile Support Tool... Vad är det för fel man gör??? Ja har även fabriksåterställt telefon.