Swype

Diskussion i 'Applikationer' startad av KoktGrus, 8 jun 2010.

  1. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Wow vilket program Swype är... Anmälde mig till Betan och fick direkt nedladdningsmail. Visst är det i stort sett bara engelska som funkar nu men F-N vad schysst det var att skriva med. :D

    Vill ha svenska nu och full version av appen. Hoppas den går att köpa direkt från deras hemsida när den släpps skarpt. Så man kan få köpa den även fast google inte tror att vi svenskar är mogna att betala för våra appar.
     
  2. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag stör mig på att inte åäö syns på tangentbordet när man valt svenska i Shapewriter. Det går inte att göra något åt va? Sen har jag inte sökt så mycket men hur får man stor bokstav med Shapewriter?
     
  3. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan meddela att swype på svenska funkar klockrent. Riktigt roligt är det också. Det enda jag stör mig på är var åäö tangenterna är placerade, det tar ett tag att lära om..

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  4. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hur får du swype att funka med svenska?
     
  5. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag längtar verkligen efter Swype med svenska. Swype är ett så otroligt smidigt sätt att skriva på.
     
  6. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    I väntan på eventuell Swype med svensk ordlista testar jag nu SlideIT och det funkar bra, men det märks att det inte är särskilt anpassat till det svenska språket.

    ÅÄÖ är placerade "där de fick plats", längst till höger, vilket betyder ett fasligt slajdande över dit hela tiden. Jag hade hellre sett att man använde de befintliga "o" och "a" och lät programmet känna av vilket tecken som var aktuellt, precis som det gör i övrigt.

    Det andra problemet är att SlideIT inte hanterar sammansatta ord. Det betyder att tex "Busskö" blir "Buss kö" och man måste antingen stänga av automatiskt mellanslag eller hela tiden gå tillbaks och ta bort mellanslag. Men eftersom svenskan använder sammansatta ord precis hela tiden blir det omständligt. Irriterande, för auto-mellanslag ökar tempot markant i skrivandet.
     
  7. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Detta är PRECIS anledningen att jag är väldigt tveksam till att byta till Swype. Har testat både shapewriter och slideIt, och även om det är lite coolare att skriva så gick det inte snabbare för mig i slutändan heller.
     
  8. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag håller med om att det är lite jobbigt i början att åäö sitter lite konstigt men man lär sig hyfsat fort ändå. Annars så kan jag skarpt rekommendera swype.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När kommer Swype med Svensk ordbok? Finns det inte ett sätt att kombinera Swype och SwiftKey? Android är ju stolta över hur apps. kan kombinera med andra apps. Som t.ex. Prisjakt och Barcode scanner!
     
    Last edited: 2 jul 2010
  10. zupe

    zupe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har flashat ny firmware och ÄLSKAR swype. Kan ju inte skriva klokt med mina korv fingrar.

    MEN hur får man fram navigerings pilarna?? Förut höll man ju in 123 lnappen men det funkar inye längre tips?
     
  11. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER