Fråga: Galaxy Tab S 10.5 batteritid

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Zeox, 27 maj 2015.

  1. Zeox

    Zeox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjenare,

    Hur är batteritiden på 10.5an? Själv har jag en 8.4 som drar sjukt mycket batteri på alla lägsta inställningar dessutom (Bluetooth/GPS avstängda), onödiga apps stoppade och stängda, ljusstyrkan nere på 1/3. Har fortfarande öppet köp på denna så lämnar nog tillbaka den pga batteritiden och upplever 8.4 som för litet. Drar ca 1% varje minut oavsett vad.

    (Automatisk WiFi är dessutom avstängt så att det inte söker efter nät.)

    Ni som har 10.5an, hur är batteritiden vid tex websurfning blandat med facebook/youtube?

    8.4an har 4900 mAh medan 10.5 har 7900 mAh batteri. Javisst så drar större skärm mer ström men den borde väl klara minst 10-12 timmar dagligen vid lätt användning.

    Tacksam för svar. :)
     
    Last edited: 27 maj 2015
    indika gillar detta.
  2. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag laddar min t805 lte varannan dag och jag använder den ungefär 3-4 timmar per dag. Mest surf och mail men också en del film, dock inga spel. Kör bara wifi och har inget sim i den. Ser man det så klarar min kanske 8 timmar användande mellan laddningarna. Har inte gjort några strömsparande åtgärder utan den har standardinställningarna. Jag kör stock lollipop hongkong-versionen.

    Har haft några plattor av varierande slag och denna suger mest batteri helt klart. Sen skall man väl ha i åtanke att det tar ett tag innan allt sätter sig med en ny platta. Har haft min en vecka och jag tycker att batteriet klarar sig bättre dag för dag. Men det kan också vara inbillning :)

    /rlo
     
  3. Zeox

    Zeox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ahha, men det låter ju ändå hyfsat bra med tanke på dina inställningar. Jag har hört att det tar ca 5-10 fullladdningar av batteriet för att komma i sin fulla kapacitet och därefter ska det fungera bra. Tror ni detta stämmer?
     
  4. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Att det tar ett tag innan batteritiden blir bra är nog klart. Vad det sedan beror på vet jag inte, med en ny platta har man ju en förmåga att fippla så mycket med appar som skall installeras och testas ut och in, plattans inställningar som skall roddas i, kanske flasha rommar osv. Allt detta suger ju batteri, men efter någon vecka brukar man ju lugna ner sig :)

    /rlo
     
  5. Zeox

    Zeox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja det hoppas jag på när jag skaffar min. Något tips som ni vill dela med er vid laddningar av plattan? Ska man helt köra den till 3-5% och sedan ladda den till 100% eller räcker det med att den varnar vid 10-15% och sedan kör man laddningen? När ni laddar plattan, är den påslagen då eller ska man helst ha den avstängd?
     
  6. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Stänger aldrig av min, brukar försöka köra batteriet ganska tomt (runt 10-20%) och ladda i ett svep upp till 100%.
     
  7. Annir

    Annir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kör många timmar både surf och spel och har oftast 50% eller mer över varje kväll. Kollade nyss batteritiden i kontrollpanelen nyss och hade då 9 timmars användningstid över. Har idag även fått Lollipop och den installationen har förmodligen dragit en del ström.
     
  8. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    2 timmars surfa och Facebook + nåt filmklipp om dagen och batteriet håller hela 7 dygn.
    batterisparläge aktivt.

    Tab S 10.5 sm-t805 lollipop 5.0.2
     
    Last edited: 8 jul 2015