Fråga: Comviq abonnemang + Z3 = 249 kr. Värt?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av androidfeber, 14 maj 2015.

  1. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det var relativt många som hade problem i början gissar jag från forumposter, men det var väl något inkörningsproblem. En kollega tappade sin ny Z3 Compact en decimeter på kaklat golv för två veckor sedan och displayen sprack. Han hade fått en Iphone 3GS att hålla i över fyra år innan dess, maximalt med otur.

    Sony hade skickat med skärmskydd också, men jag har beställt "härdat glas" skydd och ett TPU fodral. Vill egentligen bara ha bumper med lite extra skydd, inte hittat någon rimlig ännu (Deff har en fin i kolfiber för närmare 1000kr (!), Nillskin Armour har rapporterats vara "sladdrig". Separat tillbehörstråd.)

    Grymt bra telefon i alla fall. Jag kan ändå rada upp saker som kunde varit bättre, men det går väl på de flesta telefoner?

    Fortfarande mycket bra erbjudande.
     
  2. reijoturunen

    reijoturunen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2015
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal telecom
    Telefon:
    Nokia lumia 920

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal telecom
    Telefon:
    Nokia lumia 920
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Jo den är hal som en ål. Jag har glasbord i V-rummet och när den ligger på bordet så glider den av sig själv och ramlar ner på golvet. :)
     
  3. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Idag tappade jag min lur (ur fickan) från en meters höjd rätt ner i stengolvet på köpcentrum.. Inte en repa fick jag
     
    reijoturunen gillar detta.
  4. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Som sagt, det skrivs ju inget om hur bra den hållit för många som tappat den från högre höjd i ett stengolv ;) Min åkte i golvet 4-5 gånger utan en repa innan jag satte på "halkskydd" på baksidan, för det är ingen överdrift att den är HAL i alla fall :)

    3 av 4 som spruckit? Seriöst? Här här vi ett tiotal som alla är hela...
     
  5. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag begriper inte det där, jag lägger ständigt och jämt ifrån mig luren på ryggstödet /armstödet till soffan och på smala hyllor i badrum etc.. Har aldrig flyttat sig.. Då ska det tilläggas att jag haren trio sjövilda adhd barn som leker i nämnda soffa.. Soffan är dessutom i ett ganska halkigt tyg.. Nåja, gnäll på hall lur ni.. Måste ju betyda att mitt exemplar är bättre än era
     
  6. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    11. Haft min i ett halvår, innan dess Z2, har en Z1C som jobbtelefon och har innan dessa haft första Z:an. Alla är i bruk (ungarna har Z:an och Z2:an) ingen har självspruckit.
     
  7. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    814
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Då har du haft tur eller så har jag haft en jävla otur. Jag har haft Xperia V Xperia Z och Z2 ALLA har spruckit. Z och Z2 sprack både fram och bak.....
    Så tyvärr men aldrig mer Sony för min del...
     
  8. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Du får låta bli att ha telefonen i bakfickan när du sätter dig ner vet du ;-)
    Nä, ärligt talat så har jag aldrig tur. VARENDA gång jag gör ett köp av något halvdyrt onödigt, så går nånting annat sönder. Jag bytte ut HELA min tv-utrustning i 3 rum förra sommaren pga TVÅ blixtnedslag. Jag avlivade en av våra hundar samma dag som en av de andra opererades för livmodersinflammation 2012.
    Men jag är ärlig och försöker inte skylla på norrsken om jag pajjar något.
     
    kupster gillar detta.
  9. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Slog själv till på det erbjudantet.. Ganska nöjd hittills! Dock ett tunnt gummiskal på baksidan är nästan ett måste då jag också upplever den som hal
     
  10. tokgubben

    tokgubben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min z gav upp så jag stod och vägde mellan att köpa en z3 eller vänta på z3+, men 1200 kr för z3 var ju bara för bra för att inte slå till! Är tyvärr inte student, men 245 kr för fria samtal och sms och 6 gb surf e ju inte dyrt det heller.
     
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Z3+ är ingen större uppgradering och får du vanliga Z3 till bra pris så är det bara att slå till.