Problem: Hjälp! Flera konstiga problem med min Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Santon, 1 jun 2015.

  1. Santon

    Santon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan!

    Skapade nyss ett konto här på forumet eftersom att jag skulle behöva lite hjälp med min telefon (Samsung GT-i9305 Galaxy S III LTE). Jag köpte den för ungefär ett år sedan, och har under det senaste halvåret upplevt att jag har fått fler och fler problem med telefonen som tidigare har fungerat helt perfekt. Jag vill framhäva att jag inte är särskilt insatt eller tekniskt kunnig gällande mobiltelefoner och android, så jag ber om överseende för att jag kanske verkar lite trög ibland, eller att eventuella felaktigheter i min text dyker upp :) .

    Okej, here goes: Jag tror det var nån gång efter årsskiftet som min mobils programvara uppdaterades automatiskt (jag har aldrig gjort detta manuellt). I telefonens inställningar står det att den kör på Android 4.4.4. De enda märkbara förändringarna från föregående version var, vad jag kan komma ihåg, några designändringar (typ att batteri-ikonen ändrade färg från grönt till vitt). Jag vet inte om det är relaterat till min uppdatering av programvara, men det var efter uppdateringen som mobilen började krångla.

    Problem 1:
    Ibland när jag låser upp mobilen så ger den ifrån sig ett konstigt notifikationsljud. Detta händer väldigt ofta, typ 80% av gångerna jag låser upp den. Har ingen aning vad som orsakar detta. Ibland händer det även att ljudet hörs lite på måfå, typ när jag browsar fb eller så. Kan inte riktigt förklara hur det låter, annat än att det är ett väldigt störande ljud i längden, då det känns totalt omöjligt att identifiera vad det kommer ifrån.

    Problem 2:
    Ungefär en gång i timmen får jag upp en fb-notifikation. Ikonen ser likadan ut som när jag exempelvis har blivit nämnd i en kommentar. Det står: "Facebook-sessionen har up...". När jag klickar på meddelandet så blir jag ombedd att åter logga in på Facebook då jag tydligen har blivit utloggad. Detta stämmer dock inte, då jag fortfarande är inloggad i Facebook-appen även om jag struntar i att följa notifikationens instruktioner. Detta problem är väldigt irriterande då det är missledande - varje gång jag ser notifikationen tror jag ju att jag faktiskt har fått en kommentar eller liknande!

    Problem 3:
    Ofta när jag låser upp mobilen så möts jag av appen S Voice, trots att jag aldrig någonsin har använt den. Detta är inte ett jättestort problem då det är lätt att stänga ner appen, men eftersom att det händer ganska ofta så blir det ändå jobbigt.

    Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig med dessa problem! Mod får flytta inlägget ifall det inte hör hemma här. Ifall ni vill kan jag även bifoga några skärmdumpar, ifall det skulle underlätta. :)
     
  2. SnArc

    SnArc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du gjort en fabriksåterställning?