Problem: Först random omstart+appoptimering - nu konstanta omstarter

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Sifon, 4 maj 2015.

  1. Sifon

    Sifon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För någon vecka sedan började telefonen starta om sig någon gång per dag och vid varje tillfälle gjorde den "optimerar appar"-grejen. Detta hände helt random, både vid användning och när den bara låg på bordet. Detta skedde mer och mer och nu så är den plötsligt helt död. När laddaren är i börjar den boota men kommer till googlesymbolen och startar sendan om igen och igen.

    Har googlat lite och det verkar vara fler som fått problemet efter lollipop-uppdateringen. Nån mer som upplevt problemet? Finns det nån lösning eller är det bara att lämna in? Telefonen tillverkas väl inte längre så vad händer om den inte kan lagas?
     
  2. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Har själv inte haft problemed med min Nexus 5, men upplever det problemet med min Samsung Galaxy S6. I mitt fall har det att göra med att wifi försöka ansluta till ett "null" nätverk, när man går bland öppna nätverk man aldrig har anslutit sig till förut. Lösningen då är att stänga av wifi då man inte ska använda det. Kan det vara samma problem för dig?
     
  3. Beer

    Beer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hade också liknande problem någon vecka efter 5.1 uppdateringen. Den hamnade i omstartsloop och hade jag "tur" så hade jag några sekunder på mig efter uppstart. Lyckade aktivera flygplansläge och då slutade den starta om sig. Gjorde backup på allt viktigt och sen en fabriksåterställning. Funkat klanderfritt sen dess.
     
  4. Sifon

    Sifon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Konstigt.. aja en fabriksåterställning hjälpte inte och nu startar den inte så det blev att lämna in.
     
  5. Beer

    Beer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tråkigt...
    Då har du iallafall testat allt innan inlämning.
     
  6. Kallekotte

    Kallekotte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Min har också gjort omstarter senaste veckan, men alltid startat efter.
    Tills idag, nu startar den inte längre . Utan laddaren i händer ingenting och med laddaren i loopar den bara "google" loggan. Kommer inte ens åt återställningen då den loppar om hela tiden.

    Dessvärre gick min garanti ut vid denna månadens början så kan inte skicka in den. LG sa att dom kunde ta emot den men det skulle kosta.
     
  7. Beer

    Beer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kanske är dags för ett batteribyte.

    Har du provat att återställa via bootmenyn? Håll in power+vol upp+vol ner
    Google så finns det guider för detta.
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag började också uppleva omstarter men av en helt annan anledning. I mitt fall trodde telefonen att jag höll in strömknappen i tio sekunder, vilket tvingar en omstart. Sedan startade den om, hamnade på Google-logon, startade om, hamnade på Google-logon o.s.v.

    Tydligen ett ganska vanligt problem på N5. Det kan inte vara något liknande för er?
     
  9. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma här. Reklamerade min direkt. Det är batteriet som är problemet. Mellan 60-40% batteri kvar stänger den av sig, sen när man startar upp den igen så är det optimizing applications som gäller i 5 minuter. Fabriksåterställde och körde in 5.1.1 image från scratch, återställde batteriet via recovery men fortfarande samma problem. Har man oflyt hamnar den i bootloop. Failsafe hjälper inte heller.

    Upptäckte att batterystaten sjunker direkt till 0%, har screenshotat det och skickat in telefonen på reklamation. Har haft telefonen i 1år och 20dagar. Hoppas verkligen dem byter batteriet. Är supernöjd annars.
     
  10. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    REKLAMERA. Det är uppenbarligen fabrikationsfel.

    http://www.sverigeskonsumenter.se/I...ar/Video-svar11/Fordjupningsfilmer/Reklamera/
     
  11. carlos0000

    carlos0000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma sak händer för mig nu. Kör 5.1.1.
    Någon som vet vad detta beror på än? Har googlat runt och det ser ut som dom här problemen börjat för ganska många runt maj och framåt.
    Någon som testat om problemen kvarstår om man kör android m preview?
    I förrgår dog min telefon väldigt ofta. Körde in 5.1.1 på nytt och den har bara stängt av sig någon enstaka gång igår.
     
  12. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Samma för mig, hände i morse. Går inte att starta, men stoppar jag i laddsladden så bootar den men rebootar direkt igen. Går jag in i recovery så bootar den om innan jag hinner göra något.