Problem: Wifi fungerar inte längre

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av carnaval, 7 jun 2015.

  1. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Min wifi fungerar helt plötsligt inte. Har startat om telefonen flera gånger men det hjälper inte. Se bilden. Jag kommer inte åt toggeln ens. Går jag i aktivitetsfältet så kommer jag åt att växla, men den hoppar till "på" automatiskt.

    Någon som vet vad som kan ha hänt?

    uploadfromtaptalk1433681394097.png
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 756
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du verkar inte vara ensam: https://productforums.google.com/forum/#!topic/nexus/ra14o9IfN8o

    För vissa verkar en fabriksåterställning ha löst det medan det för andra inte fungerat. Nedan följer några lösningar som presenteras i tråden på "Nexus Help Forum". Testa gärna och se om något fungerar.

    Här är ett förslag:

    En annan skriver så här:

    En tredje:
    En fjärde...
     
  3. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har fått enorma problem med Wifi och Blåtand på min N5a. Så fort jag försöker toggla wifi så fryser telefonen. Jag har återställt telefonen otaliga gånger de senaste dagarna, jag har även testat mängder med olika roms och kernels, allt utan resultat. Nu kör jag helt stock, 5.1.1 och har samma problem. Jag tror det är hw relaterat. Sjukt irriterande. Sitter nu fast med min gamla Note 2.
    Eftersom jag har garanti kvar tänkte jag skicka in den och hoppas på att dom inte upptäcker att den varit rootad. Jag har kört en komplett återställning inkl tagit bort den där flaggan så det borde väl vara lugnt. Någon som vet?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 756
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle tro att det är helt lugnt. Sannolikt får du en ny enhet på posten.

    Info här: https://support.google.com/store/answer/2411741?rd=2#ts=3070585

    Problemet verkar inte alls vara särskilt ovanligt och jag vill minnas att jag läst om flera här som lämnat in sin lur med liknande symptom och fått en ny.
     
    RikNik gillar detta.
  5. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen!

    Har provat dessa och lyckas få "toggeln" att bli användbar igen. Men slår jag då på WiFi så står det bara och tuggar på "WiFi aktiveras".
    Tröttnade och wipeade telefonen men inte heller det hjälpte. Ingen WiFi.... :(

     
    bernard gillar detta.
  6. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har du garanti kvar? I så fall är det bara att ringa supporten så skickar dom en checklista. Gå igenom den och om det fortfarande inte fungerar skickar dom en ny telefon.
    Jag gjorde precis detta och en utbytes telefon ska skickas idag. Bra jobbat Google!
     
    bernard gillar detta.
  7. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Min kära nexus överlevde ett bad i en tillbringare med vatten för några veckor sedan. Så även om jag har garanti så är den ganska förbrukad.

    MEN!! Jag ryckte bort bakstycket på telefonen. Tittade lite...blåste lite...och satte tillbaka det. Startade telefon och jag hade WiFi!!! Lyckan blev kortvarig....men jag stängde av den igen...bort med bakstycket...
    Drog lite försiktigt i dom två små fjädrarna vid Wifi antennen. Startade telefonen igen och nu har jag WiFi. Får se om det håller i sig.

    Jag känner på mig att jag har klämt telefonen så det har blivit någon sorts glapp mellan fjädrarna i bakstycket och "sätena" som dom ska gå emot.

    Håller på och dränerar runt en blivande altan hemma och arbeta i diverse obekväma arbetsställningar hela lördagen och söndagen. Var nog inte så nyttigt för telefonen. Eller så är det bara en tillfällighet.

    Fan fan fan att jag inte testade detta innan jag wipeade telefonen.. Många timmars pillande för att få allt som jag vill ha det igen.

    Men nu har jag ifallafall WiFi :)))))

     
    bernard gillar detta.
  8. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Nä det hjälpte inte. Kan ha att göra med fjädrarna är till vibrationen och inte till Wifin. Så nu har jag varken vibration eller WiFi.
    Wifin kommer tillbaks en kort stund om jag tar bort bakstycket och sätter tillbaka det. Men så kan man ju inte hålla på.

    Får nog börja se mig om efter en ny telefon.
     
  9. bruka

    bruka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade dålig wifimottagning och nfc och Qi laddning hade slutat att fungera, när jag ändå bytte batteri och hade öppnat så skrapade jag försiktigt med en liten skruvmejsel på kontaktytorna på bakstycket och sen fungerade allt som det skulle igen.