Fråga: Trådlös laddning G4?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av vic viper, 3 jun 2015.

  1. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Fungerar precis som en vanlig laddare och håller den vid 100%. Dock ligger den inte på hela tiden då utan är i typ standby för att spara en. Lite osäker på hur den kommunikationen funkar men funkar gör den iaf ☺
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du kan ju klippa bort eller vika in kontakterna för NFC så använder ju den standard. Finns lappar nu för 41:- vilket är riktigt billigt.
     
  3. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Det är iofs sant. Kan det finnas någon nackdel med dubbla NFC Antenner? Förutom något ökad tjocklek då.
    Hittade denna http://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless...t=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item1e9ffe93d9
    Väldigt bra pris för laddare och mottagare, frågan är ju bara hur bra/säker laddaren är :/
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Eftersom du vill ha QI i en separat sticker så kommer du i vilket fall som helst ha dubbel tjocklek. Det som i så fall påverkas är laddningen, eftersom den kommer hamna längst in, NFC borde inte störas.
     
  5. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Ok. Tänkte bara om en sticker med bara Qi blir tunnare än en med både och, men så kanske inte är fallet. Annars kanske det helt enkelt är lika bra att bara ta bort NFC stickern som sitter i skalet och byta ut allt ihop på en gång. Det borde väl inte påverka garantin?
     
  6. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Borde inte påverka garantin, så länge de inte kan bevisa att byte utav lapp skulle ha orsakat att något i telefonen gått sönder. Tror knappast någon på en verkstad skulle ens märka att man bytt ut lappen, och man kan ju alltid skicka in med plastbaksidan om man sätter lappen i en baksida med läder.
     
  7. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Det är iofs sant. Slängde iväg en beställning på sticker och laddare så är det bara att hoppas att även laddaren är något att ha. :)
     
  8. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Flyttade över qi stickern från flipskalet till läderskalet. Funkar klockrent. (fick ju med laddare o skal från Netonnet när man föreställde).
     
    tbear gillar detta.
  9. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kanske dum fråga, men kan man inte flytta över stickern från det platsskal man får med till läderskalet?

    Men, varför är det inte så från början kan man ju fråga sig om det funkar...
     
  10. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Plastskalet har inte heller trådlös laddning inbyggt, så det skulle inte göra någon skillnad. Endast Quickcircle skalet har det men det förutsätter att man har ett sådant.
     
  11. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Beställde em sticker från Hong Kong hoppas den kommer snart, saknar trådlös laddning.
     
  12. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag vill också ha en sticker med QI men nojar över att ha dubbla NFC.
     
  13. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Som tidigare nämnt så är nog lättaste lösningen att bara ta bort den gamla NFC sändaren. Som jag förstår det sitter den som en klisterlapp med en större lapp över så den ska inte vara svår att ta bort.
     
  14. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ja förmodligen är det bäst att göra så.
     
  15. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Sådär. Fick hem min sticker+laddare från ebay idag så här kommer en liten genomgång.
    Tog ca 20 dagar att få hit den. Den kom direkt i brevlådan välpackad i ett vadderat kuvert.
    Jag tog bort den gamla NFC-mottagaren och monterade den nya utan den större klisterlappen, men en sådan följde med. Hade lite problem att få kontakt till en början men löste det med några bitar eltejp under Qi-kontakten så fungerar laddningen utmärkt. Det jag märkte var att den nya stickern var något tjockare än den tidigare så det var på gränsen att det blev för trångt under skalet.
    Angående laddaren jag fick med så fungerar den bra än så länge. Nackdelen är att den har två LEDs som lyser konstant när den är ikopplad, men dessa täcks nästan helt av telefonen när den laddas.
    Album med bilder på grejerna: https://onedrive.live.com/redir?resid=59e239518c81fdd0!47946&authkey=!AFwlslRwxjCjmkA&ithint=album,
    Överlag kostade alltet ca 70 kr inklusive frakt och jag kan helt klart rekommendera detta.
     
  16. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Fick min likadana idag, lite synd att den är ca 0,5mm för tjock, blir en springa vid volymknappen på baksidan. Laddar ca 1% per två minuter så funktionen är ok.
     
  17. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag ska nog skaffa en sticker. Jag har ju redan två trådlösa laddare sedan tidigare.
     
  18. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Fick hem en sticker från ebay, fungerade utmärkt med läderbaksidan och allt. Använder en TYLT laddare.
     
  19. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Jag använder laddaren till G3. Laddar numera från tomt till fullt trådlöst med kinasticker på ca 2h, riktigt bra.
     
  20. swiftier

    swiftier Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Finns de nån tunnare sticker? Vill inte ha nån springa :/