Problem med minneskort

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av wike1970, 22 jun 2015.

  1. wike1970

    wike1970 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Alla

    Jag har en Samsung Galaxy Tab 3 och jag har flera gånger satt i ett extra minneskort i MicroSD porten på den. Men hela tiden vill Taben inte ha med minneskortet att göra. När jag t ex försöker skriva till den får jag upp meddelande som säger att den kan inte göra så. Utan det måste vara Root:ad. Varför göra den så? Och finns något sätt att få den att godkänna minneskort? Jag har försökt med allt jag kan komma på, men inget hjälper. Det är inget inget fel på minneskortet, därför när stoppar i den i min mobil så säger inget om detta fel. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem.

    M V H
    Christer Wickman
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Hej!
    Har du nyligen uppdaterat plattan?
     
  3. wike1970

    wike1970 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den uppdateras när jag fick den till Android v. 4.4.2. Men det konstiga är att min mobil har samma Android version och gör in som Tab 3:an gör. Den kan skriva till minneskortet utan några som helst problem. Detta gäller även mobilen jag köpte i Filippinerna också. Därför jag blev tvungen att ha en mobil medan min Huawei Ascend Mate 7 var på byte av skärmen. Men båda mobilerna tillåter skrivning till minneskort. Men Tab 3:an tillåter inte det.

    M V H
    Christer Wickman
     
  4. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Märkligt problem, skulle själv ha formaterat minneskortet I plattan för att se om den får kontakt, annars kanske återställt hela plattan också!