Problem: LG g watch r slår ut bilhandsfree

Diskussion i 'LG' startad av PhR34k, 8 jul 2015.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har märkt att när jag har klockan på mig så funkar inte blåtandsuppkopplingen som den ska mellan bilen och telefonen. Har märkt att klockan slår ut den på något sett. Jag har inte märkt något problem när jag har min vanliga handsfree kopplad till luren. Några tips?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med att Spotify hackade när jag streamade i bilen och klockan var kopplad på en tidigare telefon jag hade. Fick helt enkelt stänga av klockan för att lösa problemet. Har dock inga problem med nuvarande telefon Samsung S6, ihop med den fungerar det. Tyvärr ingen lösning för din del men personligen tror jag det hänger ihop med vad man har för telefon.
     
  3. GNS

    GNS Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet är att det ofta kan strula till sig när man är ansluten till två BT-enheter samtidigt.

    Har tyvärr ingen lösning till dig.
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung S6 Edge. Som sagt, det verkar endast störa ut bilen och inte min vanliga handsfree. Det jag måste göra är att sätta den i flygplansläge men det känns extremt störigt.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det var ju konstigt, då har vi ju liknande setup och hos mig fungerar det. Vad har du för bil?
     
  6. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nissan Navara 2015.
    Det funkar men inte till 100% ibland klipper det och om det ringer så funkar det i typ 20sek åtgången och det blir att jag inte hör dem i några sekunder men dem hör mig och sen funkar det igen i ca 20sek. Skit skumt
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Då är ju bilen för ny för att det skulle finnas en uppgradering i mjukvaran i den också. Jag har mest erfarenhet från Volvobilar då jag ofta hyr bil via jobbet och i alla jag kört har det fungerat.
     
    PhR34k gillar detta.