Ersättning från HTC (Defekt SD)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av fregor, 23 jun 2010.

  1. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blev något paff när jag kom hem idag. Paket från HTC..

    Jag felanmälde min Desire då jag upplevde att den tappade kontakten med SD-kortet titt som tätt. Fick uppge namn och adress samt s/n på kortet. Det visar sig att Sandisk skickat ut en dåliga batch med kort och HTC ersatte mitt 4gb kort som följde med telefonen med ett nytt 8gb kort! :)
    (typiskt när man inte orkar vänta och köper ett nytt 16gb från Kingston ist :P)

    Ser att det är flera runtom som har haft samma problem som jag, kan inte göra nått annat än att rekommendera att skicka en felanmälan till supporten så får ni nog ett nytt kort.
     
  2. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    fin gest av HTC!!!
     
  3. pizzapappa

    pizzapappa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även jag har det problemet så jag testar också att skicka iväg en felanmälan.

    Tänkte bara höra med TS: Fungerar det som det ska nu då?
     
  4. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag hade oxå problem med mitt. Sa till Inwarehouse och fick köpa ett 16gb för halva priset. Helt ok.

    Har fått 1 felmeddelande sen jag bytte kort. Så tro inte bara de är SD kortet som är felet :)
     
  5. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tja, jag köpte ett nytt 16gb istället för att vänta, och det fungerar felfritt än så länge.
     
  6. alle090

    alle090 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Felanmälde mitt nyss, Hoppas på nytt kort snart då...
     
  7. Sabot

    Sabot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ska felanmäla mitt också men finns det nått lättare sätt att se SD-kortets seriekod? det är så himla så siffror och bokstäver att jag inte kan läsa det :P
     
  8. alle090

    alle090 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mjo, de var enna små. Tog hjälp av min led fick lampa. Använd din desire's lampa så kanske du också kan se :P
     
  9. Milky Way

    Milky Way Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Ja, det var inte lätt att läsa minsann. Belyste med en halogen-lampa, tog ett foto med en 14.7 Megapixel-kamera och zoomade in ordentligt på datorn.
     
  10. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har mailat deras support nu. Har även mailat TRE. Får se vem som är snabbast ;-)
     
  11. theAndre

    theAndre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej jag har också detta problemet. Vart ska man vända sig?
     
  12. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
  13. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Svaret

    Fick detta svar:
    Dear XXXXXX,

    Dear XXXXXX Thank you for your email to HTC. Sorry to hear about the problem you have with your SD card. You can return your phone to its original state, as it was when it left the factory all updates will be still left on the phone.. This is also called a hard reset. If your phone has a persistent problem that is not solved by powering off the phone and then powering it on again. A factory reset is a drastic measure. It permanently erases all your personal data and customized settings, and also removes any programs you have installed. Make sure that you have backed up the information and files you want to keep. It is a good idea to back every thing up before performing this action. Performing a factory reset via settings The most convenient way to do a factory reset is via the phone settings. Press HOME > MENU, then tap Settings. Scroll down the screen, and then tap Privacy > Factory data reset. On the Factory data reset screen, tap Reset phone, and then tap Erase everything. This could also help the problem with the SD card. If you still get the same problem I would recommend you to contact your retailer so they can help with repairs. Kind regards Andrew W HTC

    To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number XXXXXXXXXXXXX.

    Sincerely,

    Andrew

    HTC
     
  14. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon annan som hört något?
     
  15. didkan

    didkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade också ett mail efter att ha läst denna tråd. Har varit tvungen att formatera mitt kort 2 ggr tidigare men nu e det helt dött vad det verkar.
    Hur som helst så fick jag nyss detta svar som ju ger lite hopp iaf...

    "Thank you for contacting HTC. In regards to the SD card, was it supplied with the phone?"

    ...och det var det ju, vilket jag också svarat. Återkommer.
     
  16. abzinth

    abzinth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt kort la av på midsommarafton och jag felanmälde detta via HTCs hemsida på midsommardagen. Fick komplettera med serienummer och modell på kortet. Den 3:e juli fick jag beskedet att ärendet är avslutat men jag har inte fått besked om jag ska få ersättning eller inte.

    Skall nämnas att kortet krånglade från första dagarna men funkade då efter omstart.
     
  17. didkan

    didkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick svar igår på mitt ärende. Support-tjejen säger att hon vill "escalate" mitt fall och bad om postadress. Har aldrig hört det ordet användas i den kontexten men hon lär ju inte skicka sina hejdukar. ;)
    I hope...
     
  18. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    också mailat HTC och de bad mig vända mig till min återförsäljare, eller retailer. då mailade jag tillbaka och sa att jag har köpt den direkt från operatören 3, som inte har några sd-kort på lager, så 3 oavsett kommer att vända sig till HTC för ett ersättningskort. får se vad de svarar!
     
  19. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Eh, hur ska stället där man köpte ersätta en, annat är det om telefonen pajar då skickar man ju in den, men ett minneskort, tror knappast katshing där jag köpte min har ersättningskort till trasiga sd minnen, eller?
     
  20. chsw

    chsw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag blev ombedd att kontakta leverantören, i detta fall katshing. Drog iväg ett mail till dom i måndags, men de har dock ej behagat svara ännu.