Fråga: Gula fläckar Xperia Z2 + frågor om Xperia Care

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Ludwig, 10 jul 2015.

  1. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hej, min Xperia Z2 har haft gula fläckar vid strömknappen och laddluckan i ett rätt bra tag. Jag har inte skickat in den till Xperia Care. Dessutom är ringen runt min strömknapp lös och har trillat av, varpå jag försiktigt med lite lim satt tillbaka den. Nu till frågan: Jag skulle vilja lämna in telefonen och få de gula fläckarna åtgärdade. Men jag vill inte att det ska kosta något eller så. Självklart skulle jag också vilja att de fixade strömknappen men eftersom att jag själv satt tillbaka den undrar jag om det ens går på garantin. Vad händer om jag skickar in den för de gula fläckarna, utan att berätta om strömknappen? De trycktestar ju telefonerna och så. Vet inte vad jag ska göra, skulle ni skickat in den, eller bara stått ut med fläckarna. Ber om ursäkt för den grötiga texten, skriver från mobilen.

    Är Xperia Care liksom "schyssta"? Kan man på något sätt kontakta de o få rådgivning om vad de tycker? Har skrivit till deras kundtjänst varpå de svarade att de bara kunde veta om saker var ett Garantiärende eller inte efter examination.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Du kan alltid få råd! Om det är ett ganska litet fel så kan xperia care fixa det utan kostnad, bäst du kontaktar och säger som det är och fråga :)

    hälsningar honda
     
  3. GNS

    GNS Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Som Sony säger säg som det är att du var tvungen att limma dit ringen då telefonen ramlade isär ....

    Sen är det bara att hoppas att det är en bra tekniker som får just din telefon.

    Edit: Kan du lägga upp en bild på fläckarna?
     
  4. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag skulle säga hellre ha få in en mobil med temporär lösning, då ser man problemet "aha kunden limma fast knappen såden håller" Vet att det är så med luckorna att om dem är kvar men lösa eller vägrar stängas rekommenderar Sony att använda något klibbigt medel på luckan som en temporärt lösning :)
     
  5. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Tack för svaren, kontaktade deras chatt men den var inte till någon större hjälp. De sa som vanligt att de kan åtgärda felen men måste bedöma om det är ett Garantiärende själva. Verkar det som att alla med gula fläckar får det av SONY? Vill inte riskera något. Skönt o höra om det där med ringen, har du någon källa på de där med temporära lösningar?

    Vad hade ni gjort? Bara skickat in den och hoppats på det bästa? Jag ska försöka få upp en bild på fläckarna.
     
  6. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Ingen källa på det, men det är som vilket företag som helst. Det beror på hur personalen är. Du kan skicka in den och be dem kolla på den och få ett råd efter, om det kostar något eller inte! :)