Diskussion: Tillbehörstråden! LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av xxx.maws, 1 jun 2015.

  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nej, tror inte det finns.
    Jag brukar beställa direkt från dbrand och det går fort att få hem.
     
    brants gillar detta.
  2. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

  3. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    @brants@brants Fördelen med att beställa från dbrand själva är att du då kan konfigurera själv och kan då välja olika färger/material osv.
    Dbrand finns i Kanada, och det går bra mycket fortare att beställa där än från exempelvis konkurrenten SlickWraps som finns i USA.
     
  4. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Någon som vet en dubbel quick charge-laddare som är bra? För väggkontakt, inte bil.
     
  5. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Har du plast eller läder? Jag undrar om den passar läder, alla bilder är med plastbaksida..

    Edit: Från annonsen:
    Notice: It isn't compatible with the leather back of LG G4

    Hmm, undras vad man då skall ha för att skydda sin läder-G4 lite mer?
     
    Last edited: 10 jul 2015
  6. kulan

    kulan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan nämna att den vanliga kenu airframe bilhållen passar precis med en G4.

    Samsung 64 GB microsd-kort som jag hade i min Z1 verkar även fungera fint i G4.
     
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Keelhauled gillar detta.
  8. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

  9. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Har haft till både LG G2 och G3, funkade utmärkt förutom att det till G2:an repade skärmen runt öppningen.
     
    Konstigt gillar detta.
  10. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Införskaffade mig nyligen en LG G4 Leather. Jag vill helst ha en utan, men Tele2 hade dessvärre inte standardversionen, men till min förvåning så fick jag med ett vanligt skal vilket gjorde mig glad.
    På samma gång så beställde jag denna flip wallet enbart för att ha något tills jag hittar något bättre: http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g4-classic-171031p.html

    Denna flip wallet känns väldigt billig och den tar upp mer plats än vad den behöver göra känner jag, speciellt eftersom att det är snap on eller vad man ska kalla det, så jag vill gärna ha något nytt.
    Till min Samsung Galaxy S5 så köpte jag deras egna flip wallet, som även om den bara hade ett fack för kort (jag har dock pulat ner tre because fuck the police), så har det fungerat väldigt bra för mig. Som ni kanske vet så bytte man helt ut baksidan på telefonen med denna flip wallet, inte någon formgjutet skal man skall pressa ner telefonen i så att det i princip blir wallet på skal på skal.

    Har ni under era färder på intranätet kanske sett något liknande? Kanske dessutom med tre platser för kort och kanske till och med plats för sedlar? Det skall vara gjort i plast/konstläder och vara svart. Magnetlås är inget krav då jag har levt utan det med SGS5:ans flip wallet redan.

    Tack på förhand!
     
  11. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    http://se.mobilefun.com/53287-verus-dandy-lg-g4-leather-style-wallet-case-brown.htm



    Denna är ju inte riktigt vad du söker men ska inte bli så "bulkig" vad jag kan se. Jag har beställt en, får den om ett par dagar. Kan återkomma då.
    Den finns även i svart.

    Vad gäller det du söker med bakstycke så hittade jag ngt liknande på dx.com. Det var inget för mig så jag har tyvärr inte sparat sidan.
     
  12. Fltoig

    Fltoig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, den såg lite tunnare ut.. Undrar hur pass bra den skyddar mot att tappa telefonen på hörnen dock, då det ser ut som att den sticker ut litegranna. o_O Tre slots för kort verkar bra med. Synd att sömmarna på den svarta versionen inte är svarta.. :mad: Men det kan man kanske leva med. Återkom gärna med en liten review och kanske bilder. :)

    Jag seglade in på dx.com, men kunde inte riktigt hitta vad du tror var något liknande som jag önskade ha. :s

    Varför kostar originala läderskalen så mycket? De är ju jättefula. :sealed: Första jag gjorde var att byta till originalskalet.:cool:
     
  14. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Anledningen att de kostar så mycket är dels att det är originaldelar vilket brukar ge ett högre pris. Sen är det trots allt riktigt läder vilket inte är billigt. Och till sist så tar tillverkningsprocessen för ett skal ca 12 veckor enligt LG själva så ser man till det så är inte priset så extremt högt längre :P
    Att de sen enligt dig är fula är ju helt och hållet din egna subjektiva åsikt ;) Personligen tycker jag det är ett av de absolut snyggaste skalen jag har sett till en mobil och skulle aldrig ens tänka tanken att dölja mitt med ett fodral.
     
  15. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Anledningen varför jag vill ha ett skal/flip wallet är ju dock av praktiska skäl, dels för förvaring av legitimation, bankkort och SL-kort, men även för att skydda telefonen i fråga. :) Men ja, jag tycker inte om läder alls. Äta djuren går väl bra, men att bära runt deras döda skinn känns lite väl makabert i min mening. :) Sett att dessa skal av äkta läder snabbt blir slitna med... Men men! Då kanske jag kan få en slant för mitt svarta läderskal då. :D
     
  16. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    OBS! Det finns olika varianter av QuickCircle, CFV-100 och CFR-100. CFV-100 har ej Qi-laddning. Varför det finns en variant utan vet jag inte men så är det iaf..
     
  17. Fltoig

    Fltoig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den ena (med laddning) är väl utbytt baksida, och den andra sitter "utanpå" telefonen?
     
  18. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

  19. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Japp, så var det. Missade först att det var ännu mer som skiljde.
     
  20. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag fick skalet imorse. Kan väl säga att jag är riktigt nöjd så här långt! Kanonkvalité på material och tillverkning.
    Den har skydd för både hörn och sidor. Skalet når dessutom en millimeter över skärmen så även den känns något skyddad om den skulle landa på fel håll. Kameran ligger skyddad med gott mått.

    Den känns ju, av given anledning, helt klart tjockare men långt ifrån så fet som jag har upplevt de skalen till min gamla S4 och Nexus 5. Något positivt är att skalet och "fliken" följer telefonens minimala krökning vilket nog gör att hela paketet känns nimmare. Kan väl tippa på att den känns ca 0.5 -0.6 x tjockare än när den är naken (med plastskalet, läder passar inte)
    Telefonen ligger dock säkrare i handen än tidigare då flärpen ligger gött mellan fingrarna. Magneten i flärpen är lagom, varken så lös att den lossnar självmant eller så hård att man behöver vara tyngdlyftare för att få upp den.

    Jag kan varmt rekommendera den om du står ut med lite extra plufs i fickan.
     
    Merley gillar detta.