Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar. Det var med tanke på w10 som jag funderade på byte till wp. Kör w10 insider och gillart som fan. Kan iofs tänka mig att vänta och se lite vad som händer..
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror inte Microsoft gett ett datum ännu för när W10 kommer till befintliga telefonerna. http://www.gsmarena.com/microsoft_lumia_640_to_be_among_first_to_get_windows_10-news-12137.php

    Jag vore förvånad om W10 kommer ut till de gamla telefonerna före dess att de släppt de nya W10-lurarna i september. I videon ovan nämns september.
     
  3. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Frisell gillar detta.
  5. Droid_290

    Droid_290 Guest

    lumia 640 är en bra telefon att prova wp, jätte nörjd med min. kommer satsa på wp när dem släpper w10 mobiler,men såklart min nexus 6 vid sidan om
     
    bernard gillar detta.
  6. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera Lumia 640 XL, fantastisk lur för lite drygt 2000 kr... Om man bara vill prova lite WP så är den perfekt...
     
    bernard gillar detta.
  7. ste

    ste Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har någon av er som provar 10an sett om equalizern kommer fungera med blåtands lurar?
    Finns den funktionen i 10an?
    Vore trevligt :)
     
  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det skulle ju faktiskt inte nödvändigtvis behöva innebära att MS version av Android är identisk, betänk Nokias variant i deras x-serie, inte alls särskilt lik, så utrymme för trevliga modifieringar finns.
    Nej, inte är det ett rykte gällande nedläggning av mobilverksamheten, utan ryktet rör ju ett eventuellt byte av inriktning på mjukvaran, vilket förmodligen inte stämmer. Men MS har köpt Cyanogen, som får anses vara gemene mans bild av Android, för hur många är bekanta med Android utan root och Rom? Inte många skulle jag påstå, och det säger ganska mycket, Android är så jäkla bra så alla vill ändra på det.

    Åter till saken, MS har köpt in sig och varit smarta, CM, Sunrise, de kommer troligen att släppa en vass 10-launcher till Android, kanske med en touch av CM, samt även färga sitt eget OS med CM.

    MS kan sätta CM i Android, och kontrollera det, och är det CM folket gillar, så är de inte dummare än att implementera den i någon form, för de köpte inte Cyanogen i sömnen.
    En vacker dag så kanske folk inser att det faktiskt är ganska märkligt och lite skumt att man måste medge en skiten tv-app access till massa saker i luren annars får man inte ta hem den. Att folk finner sig i det är skrattretande.
     
    Droid_290 och bernard gillar detta.
  9. twebbas

    twebbas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 5
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Platta:
    Siemens Gigaset QV830
    Info:
    Original. 7.9".
    Anledningen till att Windows Phone aldrig kommer bli något stort är bristen på appar. Sedan spelar det ingen roll hur bra ett operativssystem till en mobil är i övrigt. Och det säger jag som föredrar WP framför alla andra operativsystem till mobiler. Jag har ägt åtskilliga mobiler med WP men alltid slutat med att jag fått skaffa annat då apputbudet är så skralt. Har väntat och väntat nu i flera år på att Windows Phone ska få ett uppsving och att apputbudet ska komma igång. En smart-phone är inte bättre än de appar som finns till den!

    Utan appar så blir det magplask. Och där har inte skett någon större förbättring de senaste åren. Att det exempelvis inte finns app för att sköta bankärendena är ren och skär skandal. Sedan att det är banken själva som valt att inte lägga pengar på en sådan app spelar mindre roll. Finns det inte så finns det inte.

    Just nu är WP på en "app-telefon" lika bra som en sax som man inte kan klippa med, en lampa som inte lyser etc. Helt värdelöst. Så jag kan mycket väl tänka mig att Microsoft lägger ner allt vad Windows Phone heter och satsar på Android istället. Sedan att många fanatiker som ex på ett sådant här forum vägrar tro på att något sådan kan ske, är en annan historia. Önskar inget hellre än att jag har fel, men det är nog inte så. Tyvärr.
     
  10. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har precis skaffat mig en 640 xl och måste säga att den är helt fantastisk. sen råkar jag använda swedbank så det funkar mycket bra även på WP.
    Satt precis o läste om "project Astoria" och får sätta vårt hopp till att det kommer bli lättare för apptillverkare att porta över till WP från Android.
    Sen måste jag säga att jag har inga problem med min wp och dess appantal, allt (förutom Pebble Time) som jag använder tycks finnas så jag är nöjd.. Hoppas bara någon fixar en app till Pebble Time oxå så vore luren helt perfekt
     
    bernard och Droid_290 gillar detta.
  11. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har en 830 som jag tycker är helt okej men retar mig på att kameran inte har någon typ av facial recognition, eller att jag inte kan hitta den. I all marknadsföring på flera WP står det ju att de har den funktionen, så var hittar man den?

    MVH

    Fok

    Såg nu att den ibland lyckas med face detection så det är väl automatiskt eftersom det inte går att reglera någonstans.

    Gillar verkligen OS'et och flytet i allt men fan så mycket snabbare allting jag gör går påmin gamla Z1 Compact i jämförelse. Ta Spotify t.ex. och komma in i appen och få igång musiken, det går ju dubbelt så snabbt på Z1:an. Blir nog tvungen att gå tillbaka så fort det finns en Android som ryms i handen igen.

    MVH

    Fok
     
    Last edited: 25 jul 2015
  12. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur går det för er andra WP-fans? Är ni fortfarande vid gott mod? Läste den här artikeln och kunde bara nicka medhållande: http://m.windowscentral.com/editors-desk-windows-phone-community-imploding

    Att de inte har lyckats få ut ett flaggskepp på 18 månader är ju fullständigt makalöst uselt. Detta samtidigt som Android har gått framåt otroligt vad gäller flytet och designen. Inte alls bra.
     
  14. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är nya grejer på gång i oktober om mina fakta är korrekta. Man har bland annat inväntat den globala w10 launchen.
     
  15. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det här har vi ju hört varenda år känns det som. [emoji4]
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Kalven@Kalven håller med men jag har en källa med lite insikt i företagets planer. Det finns en demoenhet som är intern. Han tror den kan komma presenteras i oktober men. Surface pro 4 ska väl presenteras i höst så vi gissar och håller tummarna!
     
  17. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tydligen skall det finnas läckor på två telefoner. Borde gå att hitta på nätet!
     
  18. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja jag har sett de mobilerna, men designen kändes väldigt trött. Hoppas att de blir monster prestandamässigt. [emoji2]
     
  19. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Absolut, frågan är om w10 mobile är redo att släppas snart?
     
  20. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Brukar inte MS släppa i sent i november? Har för mig det iaf.