Tips: Skärmskydd

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av snozan, 23 jul 2015.

  1. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Sambon har lyckats spräcka sitt Copter exosheild :( Känns inte jätte motiverat att köpa ett nytt för 250:- (om kvalitén ska va så kass). Grymt tur i oturen va de endast skärmskyddet som var helt spräckt.

    Nån som har förslag på ett prisvärt bra skydd (eftersom telefonerna som bekant är bräckliga). :)
     
  2. Psykos

    Psykos Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Vad är det som är dåligt med kvalitén? Haha. Du ska väl vara glad att den sprack istället för glaset.
     
  3. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    För att inte ha tappat sin telefon, å med tanke på att de "sets a hole new standard" var de ju lite vekt. Trodde de skulle hålla, iallafall mer än 2 veckor. Nästa gång kanske skärmen på telefon spricker med.

    Ahja, förlåt att jag fråga, får bli passiv i forumet igen :)
     
  4. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bra erfarenhet av http://www.ultimateshield.co.uk/sony-xperia-z3-compact-tempered-glass-screen-protector/
    Har endast blivit lite småskador i kanten (som inte går in över skärmen) efter att jag dumt nog lade den med glaset nedåt på ojämnt stengolv. Har någon repa också som jag inte tänker alls på. Priset är ju rätt överkomligt kan jag tycka, blev väl ca 120kr när jag köpte den om jag inns rätt.
    Om den är bättre eller sämre än något annat kan jag dock inte svara på då det är den enda jag (lyckligtvis) behövt prova.
     
  5. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Jag kör Nilikin 9h något, som jag sett blivit rekat i forumet innan. So far so good. Lätt att sätta på, skön känsla och ser snyggt ut(ie, det syns knappt) för runt 80 spänn med frakt på ebay. Frakten gick hyffsat snabt med, inom en vecka från Kina. Ska se om jag hittar länken från där jag köpte

    EDIT: Denna var det. Rekommenderas, för det priset speciellt.

    http://www.ebay.com/itm/Nillkin-9H-...or-Sony-Xperia-Z3-Compact-D5803-/191379266190
     
    Last edited: 24 jul 2015
    snozan gillar detta.
  6. Psykos

    Psykos Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Tolkade ditt inlägg fel då. Trodde du menade att den hade blivit tappad iom att det "var tur att inte skärmen sprack". Glasskyddet tar oftast hela smällen om du tappar telefonen, således spricker skyddet men inte telefonen.
     
  7. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Tack som bara den! Klicka hem 2 stycken, just incase ;)
     
  8. Peter56

    Peter56 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256
    Telefon 2:
    Moto G5S Plus
    Platta:
    ASUS Chromebook C433TA
    Jag köpte Invisibleshield Glass Screen i Tele2-butiken. 249kr, men livstidsgaranti. Ett halvår senare hade jag lyckats spräcka det, och visade jag upp det i butiken. De bytte skyddsglas utan kostnad medan jag väntade och sa att det är bara att komma tillbaka för samma kostnad (0kr) när det händer nästa gång. Telefonen klarade sig bra.
     
  9. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Jo, de var de första jag läste när sambon visa upp sitt spräckta. (Copters hemsida) men där lär man ha noll att hämta då allt är enligt deras egna tolkning. Klicka hem 2st Nillkin 9H (för å ha ett i reserv). Priset var i iallafall oslagbart.
     
  10. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Fick hem de idag. Lite trixiga instruktioner, men de är ju ingen raketforskning direkt. Använde bara våt servett (1) sen polerduken, sen smacka ja dit de (ville få de till att de räckte så). Lite trixare att få dit än Copters då detta skydda runt högtalarna, men på andra försöket så :) Bra sugen på att riva bort mitt copter, men de får väl sitta ett tag till.

    Klockrent! och tack för tipset :)