Problem: Slapp hemknapp Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Alucard, 16 apr 2015.

  1. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Precis, det var efter DOA-tiden, så då var jag tvungen att lämna den till verkstan. Det fina med DOA är att man får en ny direkt. Så hittar man ett fel på telefonen, så skall man inte vänta!
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Precis jag brukar alltid undersöka nya telefoner väldigt noga och leta efter fel. Operatören Tre kör med 14 dagar DOA vilket är väldigt bra för ibland kan det ta ett tag innan man upptäcker något fel.
     
    Pryltokig gillar detta.
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ni med topaz blå, hur är eran hemknapp? Är sugen på att köpa en istället för min svarta men vill veta om den har samma problem ;)
     
  4. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Var in och bytte ut min svarta mot en i guld istället idag, grymt nöjd att jag såg ett demo av guld färgen då den är mera åt silver hållet. Den svarta hade väldigt slapp hemknapp + damm innanför kamera glaset på baksidan.
    Jag va in i flera butiker och kände på hem knappen på demo och dom va väldigt fast, jag fick dom att öppna en ny svart och då va hem knappen annorlunda lite slappare, och på min nya guld så va knappen lite slapp men mindre än den svarta. konstigt att alla demo telefoner har fast hem knapp och alla nya lite slapp.

    Men nu är jag väldigt nöjd med både byta av färg och telefon.
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jepp, samma problem på min blå. Har gjort en DOA idag via Halebop så får vi se hur det går. Min kollega får sin blåa inom någon dag så får vi se hur det är på den.
     
    Droid_269 gillar detta.
  6. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Lämna tillbaka min gold igår pga av hemknappen blev lösare. Bytte mot en black 64gb och hemknapp är lös på den med. Jag har totalt bytt telefon 4 gånger nu och alla hade lös hemknapp så det är bara att ge upp.
     
  7. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Har fler av er märkt att knappen blivit lösare efter hand? Påverkar det funktionaliteten på något vis eller är det bara irriterande att knappen glappar?
     
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    För mig var knappen fast i början, men efter jag aktiverade fingeravtryck, så blev den slappare. Inaktiverade fingeravtryck, men det hjälpte inte. Men jag orkar inte bry mig, knappen är lite rörlig, men gör det den ska ändå.
     
  9. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Verkar konstigt det här. En kollega har en S6 Edge och på den är knappen helt fast trots att han aktiverat fingeravtrycksläsaren. En annan kollega får sin S6 i eftermiddag så det ska bli spännande att se hur det är på den luren.

    Är kanske som "Leeches" skriver att man får helt enkelt "ge upp" eftersom det verkar vara mer regel än undantag att knappen är lös.
     
  10. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jag själv är väldigt petig och pedant vid val av telefon men jag undrar vad som i ert tycke är en "slapp/lös" hemknapp. Min rör sig ju också och är inte helt fast för då kan man ju inte trycka på den, sen är den ju i plast så antagligen så är inte min slapp/lös eftersom jag inte märkt det nämvärt innan jag såg denna tråd och visst rör sig min hemknapp med om man duttar med fingrarna eller drar snabbt fram och tillbaka på telefonen men jag kan ha fel ?
     
  11. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jag är också väldigt petig och det är inte mycket knappen rör sig. Mer som att den känns lite "fladdrig". Däremot hör man väldigt tydligt att det blir ett "skramlande" ljud när man "duttar" försiktigt snabbt upp och ner på knappen med tummen. Det som jag reagerat på är som jag skrev innan att på kollegans Edge så är knappen helt fast. Rör sig inte och låter inte alls.
     
  12. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Har kollat på min kollegas ny S6 nu på morgonen och kan meddela att knappen inte var lös, så något är det som blivit fel på en hel del lurar.
     
  13. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Det verkar som att det är svårt att få en telefon med "bra" stabil hemknapp så det är väl bara att vänta till det kommer en nyare batch på telefonerna eller lämna in den efter ett tag när de vet hur de ska byta ut den lösa hemknappen. Ni som skickat in den på reparation hur är era hemknappar ?
     
  14. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Har inte fått tillbaka min ännu men vad jag däremot vet är att Mobylife, som haft telefonen inte har åtgärdat något "Inget fel" stod det i rapporten på hemsidan. Det var Halebop som bad mig att DOA luren och då säger Mobylife att det är för sent. Man reparerar inte knappen heller för det stod ju inte i ordern och dessutom var det ju inget fel på knappen. Man uppdaterade däremot mjukvaran "som service". Hur fan det nu kan hjälpa mot ett hårdvarufel. Idioter!!!!!!!

    Nu har jag istället ringt Samsung i Göteborg. Trevligt bemötande och jag fick gärna anmäla telefonen så skulle dom fixa den. Bara att maila så skickar dom fraktsedlar. Dessutom erkände dom utan omsvep att dom haft en del problem med just hemknappen. WoW!

    Man kan bara konstatera att det är skillnad på servicenivå beroende på vart man lämnar luren, så får jag någonsin mer höra att jag ska skicka något till Mobylife så kommer jag be dom att dra underläppen över huvudet och svälja djupt tre gånger :mad:
     
  15. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Ok, kände på dotterns galaxy s6 edge igår och den var helt stum iallafall. Verkar vara ett batchproblem för galaxy S6 eftersom de flesta med edge inte upplever detta problem.
     
  16. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Inne på min 4:e s6 nu och den här har 98% perfekt hemknapp, dom andra 3 va väldigt slappa jämfört med denna.

    Mobilen jag har är 64gb black.
    Made in Vietnam.
    Manufacturing date 20150515
     
  17. AsifKader

    AsifKader Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2014
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Fick hem min s6a idag, har också 98% perfekt hemknapp, sitter en aning löst men inte så att den är slapp.
    32Gb Black s6
     
  18. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Hur gick det med din mobil, fick du den utbytt? Köpte min, guld 64gb också genom Halebop. Hade också en slapp hemknapp, dock inte så farligt, skulle kunna leva med det, dock så satt min display/glaset på framsidan dåligt. Glappade efter hela vänstersidan men värst längst upp i vänstra hörnet vid volymknapparna. Tryckte man lätt på det så såg man hur det trycktes in. Det låg även högre än på resterande sidor... Hursom så kontaktade jag Halebop och det blev en DOA, min skickades också till mobylife och dom har nu skickat den vidare till Samsung. Under arbetsrapport skriver dom "serviceverkstad söker reklamation för kund. Ärendet avslutas och telefon sändes till Samsung. Vid godkänd reklamation erhålles kredit eller salespack".

    Så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte sitter nån grinig typ på samsung som tycker att det är helt ok med lös display och hemknapp. Har förövrigt varit utan telefonen i 2.v nu på onsdag... Känns riktigt surt att det ska behöva ta så lång tid...
     
  19. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jo, jag fick telefonen tillbaka och det stod i ärendebeskrivningen att man bytt hemknappen. Trots att man sa från början att man inte skulle göra det. Tyvärr blev det inte bättre. Jag kommer hädanefter att vända mig direkt till Samsung i Göteborg eftersom min dotter bor där och vi brukar vara upp och hälsa på några dagar ibland. Får se när det blir av.

    Tråkigt med din lur men vi får hoppas det löser sig till sist.
     
    Eraiser gillar detta.
  20. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Vilken butik gäller det för? Typ Telia eller Media Markt? Inom 7 dagar så får man en ny lur direkt pga DOA?