Lenovo k3 Note

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Sharkware, 13 maj 2015.

  1. Moshe

    Moshe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skön review. Undrar dock vilka problem du hade med 4G och hur du löste det. I videon så nämnde du det bara i förbifarten ;)
     
    devylia gillar detta.
  2. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag nämner det mer i en tidigare video
     
  3. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Lösningen varat roota telefonen och köra en annan rom (misstänker jag). Det finns en del bra tips att hitta om man googlar lite. Anledning att jag inte kan vara till hjälp mer än så är att de jag använde är borttagna
     
  4. Yttrasil

    Yttrasil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2015
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14
    Har nu fått en, extremt trevlig telefon men verkar också ha problem med 4g på samma sätt med Limonchelo 5.0 efter root. Vad kör du nu för rom och är den att rekommendera/stödjer 2 sims?
     
  5. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag var dum nog och installerade tillbaka vibe 2.8 på telefonen och den versionen verkar vara operatörslåst eller nått skit.

    Det ROM som fungerade för mig var andriod 5.0 och hittade den efter massa googlenade. Däremot är den hänvisning som jag använde inte fungerande nu och jag la faktiskt ned att ha telefonen som min dagliga eftersom jag hade annan telefon för utvärdering då
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Även jag kör K3 Note nu. Tappade min Meizu M1 Note så skärmen sprack. Jämfört med Meizun känns Lenovon snabbare. Gillar också Lenovos variant av Android bättre. Men Meizun kändes lite smidigare att hålla i, skärmen var också lite bättre. Svårt att säga vilken som är bäst av de två...
     
  7. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Prestandamässigt får man ju gå upp till Samsung s5, mate7 och one plus one för att hitta modeller som klår den. Den är ju lätt jämförbar med vartenda en av förra året toppmodellen. Men i känsla så håller jag meizu m2 note (tex) högre.
     
  8. Yttrasil

    Yttrasil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2015
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14
    Okay, gjorde exakt samma misstag med Vibe men löste problemet efter 3 timmars googlande och letande, jobbigt som fasen var det men är väldigt lätt att fixa när man vet hur, om du fortfarande vill lösa det kan jag hjälpa dig. Har du någon mer info om 5.0 androidet så jag kan finna det, från Lenovo eller va det något annat?

    Hursomhelst så känns telefonen oslagbar för priset, väldigt hög relativ kvalitetskänsla och användarkänsla med prestanda måste jag säga.
     
  9. d71

    d71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
  10. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35
    Hej! Har precis lagt min beställning på Lenovo K3 Note. Har dock lite obesvarade frågor angående bloatware och spyware på vissa appar, enligt folk på andra forums som XDA osv.
    Undrar också hur du gick till väga när du rootade, samt vilket ROM du tycker är bäst och en sista fråga... använder du Xposed Moduels, gravitybox är nästan ett måste för mig! :)

    Tack på förhand!
     
  11. Yttrasil

    Yttrasil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2015
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14
    Använde den här guiden http://forum.xda-developers.com/android/development/ufficial-thread-lenovo-k3-note-t3102997 den är svårtförstådd för mig som bara rootat min zte blade 1 för många år sedan men går att lösa bara man ger det lite tid och tålamod enligt hans anvisningar även om engelskan och ordningsvisningen är sådär.

    Man måste i princip roota den för att den ska kännas vettig, annars är det massa jobbiga, dåliga program som vill ha internet access osv som ej går att ta bort. Atm har jag Limoncello 5.0 men har inte lyckats fått google play eller web browsern att funka på den med det med 4g bara wifi, så överväger att testa en annan. Kollat lite på olika så smått, Vibe går fetbort, likaså orginalet nästa jag ska testa är nog stock eller aosp v4 och hoppas internet och 2 simkort vill funka som det ska där. Vet ej vad Xposed moduels är, så antar svaret är nej xD. Så därför jag vill höra vad andra kör där det fungerar också :)
     
    Cubiz gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den här guiden var enkel och bra:
    http://www.gizchina.com/2015/07/19/tutorial-stock-rom-cwm-google-play-lenovo-k3-note-k50-t5/
     
  13. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35

    Denna verkar också enkel och behövs ingen dator för det!
     
    devylia gillar detta.
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Notification center kraschar varje gång jag justerar volymen när spotify är igång. Fler som har samma problem?
     
  15. Yttrasil

    Yttrasil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2015
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14
    Kan nämna att jag fick internet att fungera. Fick manuellt gå in och ändra internetinställningarna, saken är att de stämde i princip MEN att telefonen på något vis hade lagt till något ip och ändrat att några rader fanns som inte skulle finnas med, när detta va klart så började allting fungera, misstänker att alla andra som haft problem med den överallt med viss mjukvara inte lyckats hitta de små skillnaderna där. Ren flyt att jag lyckades måste jag säga.
     
    devylia och Cubiz gillar detta.
  16. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35
    Funkar allt som det ska nu? :) Har tänkt att följa guiden du länkade förut så fort jag får min mobil! :)
     
  17. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Minns du vilka rader?
     
  18. Yttrasil

    Yttrasil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2015
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefonen och allt på den funkar helt perfekt (har inte spotify eller någon dev rom), vilka rader syftar på internet och mms på telefonen? Vet inte vad det var som gjorde att det inte fungerade, men tog bort något IP helt, ändrade vissa settings så att de verkligen var det som stod de skulle vara, det mesta var rätt men vissa saker va lite fel helt enkelt, kan gissa att det skiljer sig lite smått mellan operatörer också men är säker på att det är därför internet inte vill fungera direkt med vissa ROMs. Atm har jag telia.
     
  19. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35
    Fått min mobil och är ganska nöjd med den. Dock får jag inte notifikationer förrens jag låser upp mobilen. Någon som vet varför?
     
  20. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Letar efter en billig phablet, för att se om jag trivs med storleken.

    Hur fungerar K3an ur kartong, MÅSTE man roota och greja för att den ska bli bra? (täckning mm) har aldrig sysslat med sånt, och känner att jag håller mig helst undan om jag kan :)