Fråga: Nybliven Note 4 ägare, problem... batteri och mottagning

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av timoat, 16 aug 2015.

  1. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jaha, så efter det antiklimax som var Note 5 så stack jag ner till Elgiganten och köpte mig en note 4. Jag hade note 1 och note 3 ( 6 månader sen stal någn den) och jag gillar den som fan redan. Under bart att ha penna igen efter att använt Xperia z ultra.

    MEN jag har ett par problem. Bla så har jag extremt dålig mottagning, endast en stapel. Exakt samma simkort får 3 staplar i min gamla HTC desire hd på exakt samma ställe. Finns det en app som kolla exakt hur bra mottagning jag har? Jag vet ju att staplarna kan skilja sig tillverkare imellan,

    Batteritiden, vad i helvte? Jag har telefonen på medium ljusstyrka med auto inkoplat ch det försvinner ungefär 1 % i minuten. Den blir varm av helt vanligt användande. Så var det inte med Note 3! Finns det nån app som can hjälpa med det?

    tack för svar!
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    @timoat@timoat tjena! Jag minns att jag inaktiverade alla program jag visste med mig att jag inte kommer använda. Det gjorde jag efter nån dag eller så. Det gjorde en märkbar skillnad :)
     
    timoat gillar detta.
  3. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    1. beställ nytt simkort
    2. ta ur ev. gammalt trasigt microsd kort
    3. återställ och låt bli att installera alla gamla appar. installera de du behöver en i taget så listar du ut vilken som ev. ställer till det...

    jag kan surfa 4G och den minskar batt ca 10% i timmen med låg ljusstyrka.
     
    timoat gillar detta.
  4. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Har också hört att lollipop gör saken bara värre, batteritid är en av de..
     
    timoat gillar detta.
  5. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tack för svaren gott folk1 Jag kollade upp det lite till och hittade det här. Iom att jag inte hade några bars alls eller en liten, så misstänker jag att telefonen sökte som fan efter signal. Jag kollade GSam battery monitor och den sa att Phone radio tog en jävla massa juice.

    http://androidforums.com/threads/sudden-battery-drain-being-caused-by-phone-radio.627593/

    den här killen hade samma problem och testade att byta till endast GSM. Det gjorde jag och fick då full bars direkt, men datahastigheten var inte tillräckligt hög, (testade med speedtest, hamnade på 0.05 eller nåt) så jag ställde in luren på WCDMA endast och fick då 1-2 bars samt 1 mb/s, som jag har ändå ( universal telecoms unlimited men strypt till 1 mb/s) och det är jag helt ok med. Lurne blir fortfarande varm dock så jag ska undersöka.

    Jag ska kolla hur det ser ut imorgon och uppdaterar!
     
    kalleboston gillar detta.
  6. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick du nån rätsida på det?